26 mar 2010, 20:40

Измислена, но проверена рецепта 

  Ensayos
1815 0 16
1 мин за четене

                          Отивате някъде, по-далече от къщи. Поляна, горско поточе, коларски път, в краен случай - бунище. Клякате, отваряте си очите и започвате да късате връхчетата на копривата. Когато шумящата ви торба се напълни до половината или много ви допарят пръстите, които са се зачервили и подули, значи може да спрете.

                          Това ви отнема от час и половина до цял ден, зависи по пътя с кого ще се срещнете. Мечка стръвница или мома хубавица ( понякога първото е за предпочитане). Прибирате се у дома, разстилате копривата върху вестници, високо над кухненските шкафове, оглеждате се за някои нежелани буболечки ( за кърлежите е още рано), и доволни удряте по една-две бири за избягване на дехидратацията от тази трудна дейност, която може и да ви е донесла мускулна треска на другата сутрин.

                        Тогава издебвате половинката си да я няма около вас, попарвате копривата, после я притривате и нарязвате на дребно. Задушавате на котлона, после запържвате с олио и ситно нарязан зелен лук, накрая добавяте натрошено сирене, чукате едно-две яйца, които отмъквате от предназначените за шарене в идната седмица, и сте готови.

                         Върви с бяло вино, студена бира, верни приятели.

                         Може и да сте соло, не вреди. 

                         Наздраве! Копривата, за сведение, няма като някои гъби отровен двойник, така че не ми се жалвайте, ако нещо стомаха на другата сутрин. Спокойно, просто сте надигали по-често чашката.

 

25.03.2010                                           Любомир Николов

© Любомир Николов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Светлана, страхотни кулинари сме, ама ти си пък извор на големи хуморески, ще знаеш! Поздрави!
  • Страхотни кулинари тук! Аз отивам за вино, докато приготвите вкуснотиите си!!!
    "Върви с бяло вино, студена бира, верни приятели." Това най-много ми хареса от менюто!!! Благодаря за разходката, Любо!!!
  • Петя,какво става,тук имаме големи капацитети в кулинарното изкуство! Поздрави!
    Павлина-Петя,прочети ли за "цветето в окото", ами какво да правя, като съм прекалил с някои неща, сега трябва да пазя поведение!
    Поздрави!
  • Благодаря за рецептата. Непременно ще я изпробвам... с приятели.
  • Ммм!
    А чорбичка с ориз, лук, орехови ядки и застройка?
    "Не изкушавай нас - чадата Божии!"
  • Геновева, много вярно! Преди години в Арбанаси една приятелка ме изненада с точно тази рецепта. Хубави години бяха! Поздрави !
  • може и сурова, накълцана на салата - с лимон, чесън и лук (пресни, разбира се)
  • Валя, ехе, две на нула за тебе! Лапад, че и див чесън, много обичам кекс, с какао в средата!
    Хубави празници, отсега нататък ще живеем природосъобразно! Ще наблягаме на бялото вино и растителните храни!
  • То и аз не обичам много-много агнешкото... да ми се чуди човек.... а козунаци не меся, не мога... от тестените ми стават торти и кесове, парфе, крем, но не мога да меся...
    Дай да разменим рецепти за лапад и див чесън, пък да видиш ти. Още веднъж, поздрави!
  • Валя, като бях дете, вкъщи много ми се смееха. Защото казвах, че предпочитам супа от коприва, пред агнешката. То си бях злояд, и разправях, че софийското кисело мляко е по-хубаво от селското на баба ми, което ми се чинеше доста мазно.
    После малко си промених предпочитанията.
    Да имаш от всичко, изброено по-горе на трапезата си, това ти желая! И козунаците баба ми ги правеше незабравими! Ти месиш ли козунаци?
  • Любо, и чорбица не е зле човек да си направи, не вярвах колко е вкусна, докато не нахраних детенце с нея....
    В градината расте коприва, чакам само дъжд да ливне, че тогава се бере безпроблемно... И е вкусна, наистина
    А ти разказваш увлекателно, както винаги. Поздрави.
  • Странник, аз я бера, когато е току-що поникнала. Тогава си струва.
    Наздраве, предвеликденско!
  • Геновева, сигурно си по-голяма майсторка от мен в готвенето! Поздрави!
  • обожавам да ям коприва
    (но аз да си я сготвя)
  • Здравей колежке,Деси.
    Да, от един месец съм ти колега. Началото е добро, да видим по-нататък.
    Честита Цветница и на теб! Това бе една малка закачка покрай Благовещение.
    До скоро Любо
  • Страхотен си. Красиво произведение. Хареса ми. 6. Честита Цветница!
Propuestas
: ??:??