27 ene 2020, 7:45

Лукса на реалното общуване 

  Ensayos » Sociales
1798 3 7
1 мин за четене

Как ми се искаше, да живея във време в което няма интернет, няма социални мрежи! Време в което ги няма модерните телефони, лаптопи, таблети и всякакви други модерни технологии! Света не забелязва ли колко е погълнат от всички тези придобивки на модернизирането съвремие? Не вижда ли, как хората пропускат красивите моменти, докато са забили глава в телефона, за да отговорят на поредното съобщение или, за да проверят колко харесвания имат във фейсбука? Не виждат ли, че чрез социалните мрежи, нямат време да проведат истински разговор - разговор, който се води лице в лице. А не чрез чатове с изпращане на емотиконите в знак на емоция, която чувстваш! Хората не жадуват ли да общуват? Не искат ли да провеждат разговор, чрез който можеш да усетиш човека? Разговор чрез който, можеш да видиш и попиеш всяка емоция от другата страна, разговор, който те оживява и те кара да задаваш нови и нови теми, чрез които да откривате общите си черти и да не забелязвате как времето минава! Това за мен е истински разговор! 

Това е само едни малък пример който показва, как ние хората навлизаме все повече и повече в онлайн пространство от колко в реалното време! Пример който показва, как губим от реалността, сложили маски на самоувереност. Защото в онлайн пространството е лесно да си сложиш всякаква маска! 

Не случайно Екзюпери е казал -

"Най-големият лукс в света - това е красотата на човешкото общуване."

Не трябва да губим тази красота, защото тя ни отличава! Ние хората сме венеца на творението и чрез общуването показваме нашата позиция, нашата мисъл и нашият глас! Глас, който трябва да бъде чут! 

 

© Веселина Станишева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • "Най-големият лукс в света - това е красотата на човешкото общуване." - важи за всички времена. Начинът на общуване може да се променя, но красотата му остава. Интернет дава възможност да общуваш с хора, с които е много вероятно Съдбата да не може по-друг начин да срещне. Това определено е голям плюс. А как ще общуваш във виртуала или в реала си зависи единствено от решението на самия човек. Прблемът не е в интернет мисля, а че са малко хората, които да ценят хората, които срещат по пътя си. Ако умеят да ценят срещите, те ще общуват смислено. Иначе ... можем и на "живо" да се държим с хората, като с ... мебели.
  • Страхотно есе! Истинският разговор, както си го нарекла, е вълнуващо и незабравимо преживяване, което се случва на живо. Може да са случи дори и между непознати, някъде на път, да речем. Незабравимо е, защото не е безсмислено говорене за утрепване на времето, а духовно общуване чрез слово, жестове, мимика и сълзи дори... Такъв разговор е катарзис и лек за душата, вид творчество и философия защото всеки от участниците може да достигне до умозаключения, до които не би стигнал ако сам разсъждаваше по темата. Да си спомним и за "Диалозите" на Платон, от които може да се научи много за древния свят именно чрез описаните от него разговори, които са като малки драми. Поздрав!
  • Технологиите не са нито Бог, нито Дявол. Те са средство. Как да го ползваме? Всеки сам решава. Когато една жива връзка е толкова вълшебна, няма как да пожелае някой да я замени с виртуална. Няма как!
  • Да Екзюпери е живял в друго време, но е казал нещо което важи и за настоящото! Няма нещо по - уникално от разговор между хората,защото това ни отличава от всяко едно друго останало творение! А колкото до това, защо пиша тук, ами не знам, сигурно защото както обичам да се изразявам устно, обичам да се провокирам и да се изразявам и писменно! Както казахте може да се гледа от две различни гледни точки! Аз в моят текст показах само отрицателната черта,което го отчитам, като грешка, но исках да покажа, че е много по - добре да водим разговорите си по друг начин отколкото онлайн пред телефоните или компютрите!
  • Благодаря Ви много! Съгласна съм с вашето твърдение, наистина интернет и онлайн пространството дава изключителни възможности, особено за любознателните и хората, които искат да имат широк кръгозор! За секунди можеш да получиш информацията от която имаш нужда. Но на мен ми прави впечатление, че младото поколение е изключитено зависимо от социалните мрежи и от онлайн общуването!
  • Зависи кой от какво има нужда.
    Ти например, защо не водиш този разговор с някой наживо, като си за реалните контакти. а го пускаш тука?
    Въпросът ми е реторичен. Замисли се за себе си!
    пп
    когато Екзюпери го е казал, било е друго време.
  • Харесах есето. Темата зависи от гледната точка. Технологиите дават и взимат. Има не малко хора, затворени в болно тяло и лишени от контакти и изглед извън дома. За тях тия средства са единствена възможност. Те дават синтезирано знание за любознателните, показват света на ония, които по някаква причина не могат да пътуват. Колко културни мероприятия на живо можеш да си позволиш на месец? А, можеш ли да дадеш публичност на своите изяви без интернет на тази цена? Та, ще се върна в началото. Харесах есето. Харесвам и желанието за жив и топъл контакт. Но не мога да отрека технологиите и ползата от тях. Поздрав!
Propuestas
: ??:??