31 mar 2012, 22:29

Студент съм, мамо! Домати да продавам на пазара... 

  Ensayos » Filosoficas
2329 1 9
2 мин за четене

Питаш ме за бъдещето? За моето бъдеще? Нека ти разкажа как виждам нещата!

Избягах от вкъщи. Е, не в буквалния смисъл! Просто си тръгнах да преследвам развитието. Тръгнах си, за да стана! Сега съм студент и да ти кажа право – аз бъдеще не виждам. Лошо е. Тоя моят черноглед не се появи току-така от нищото! Роди се от обстановката.

 

Една година мина откакто съм студент! И да ти кажа – съжалих! Не е това, което си представях, не е!

 

Лекции :

 

– Ходиш, за да спиш, тъй като снощи си препил. И не защото е имало специален повод, за студента няма поводи – ВСЕКИ ДЕН Е ПРАЗНИК!

- Ходиш, за да си починат очите ти, тъй като цяла нощ си висял пред лаптопа, който мама и тати още изплащат. Взели ти го, за да пишеш курсовите и дипломните работи, рефератите, докладите, а ти по цял ден киснеш у „Фейсбук”.

- Ходиш, за да мръднеш някъде и да видиш колегите. Да поклюкарствате, да обиколите молчето или да пиете по едно кафе/бира.

- А понякога изобщо не ходиш.

 

Сесия:

 

- Взимаш си изпитите, не защото си се „съдрал” да учиш, а защото просто си симпатичен на преподавателя.

- Взимаш си изпитите, защото умело си преписал от пищова, който предната вечер си направил.

- Взимаш си изпитите, защото си съумял да омаеш преподавателите колко много знаеш, но в момента не можеш да се сетиш от притеснение.

- Не си взимаш изпитите, но какво от това – има поправителна сесия.

 

Междувременно:

 

- Лъжеш родителите си, че учебниците, които ти не си купуваш, струват еди колко си парички, за да ти пратят и ти да има откъде да четеш, а всъщност отиваш във вече любимата ти дискотека/клубче, където да прахосаш парите за... демек учебници.

- Лъжеш родителите си, че всеки ден обикаляш да си търсиш работа и си пускаш CV-то, но от никъде не звънят, или ако звъннат – условията са непосилни за теб или заплащането е абсурдно.

- Живееш от буркани, които мама всяка седмица праща по познати, за да има какво „любимото” детенце да яде.

- Харчиш заплатата на тати за бира, цигари и некое парцалче, че да изглеждаш по-готин пред „псевдо приятелите си” или да можеш да си платиш входа на диското, дето ще пее поредната чалга-икона.

- Знаеш местонахождението на всички „реномирани” кафенца, но не и къде има библиотека.

 

Оф... да продължавам ли?

 

80% от студентите отговарят на описанието!

 

Бъдещето ми не е светло, но какво от това – навсякъде търсят сервитьори/ки. Пародия! Ето това е студентският живот!

 

А аз... аз си седя на терасата и си пуша. Гледам на бъдещето с негативно око и се чудя коя книга да прочета утре. Понеже знам къде е библиотеката и не съм фенка на родните „поп фолк звезди”.

 

Е, може би малка частица от мен вярва, че ще си намеря работа по специалността. Но времето ще покаже.

 

В крайна сметка... винаги мога да продавам зеленчуци на пазара. Собствено производсто. Или да стана сервитьорка! Опс... и за това вече искат висше!!!

 

Студент съм, мамо! Домати да продавам на пазара...

 

Ех, че жалко звучи...

 

© Опс Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • ДА, ДА, ДА! МНОГО ВЯРНО!
  • Това е картината още от соцреализма -щракваш моментната снимка, всичко е налице + детайлите, но нищо не се променя. Все си мисля, че литературата има повече възможности...или че трябва да има силата да покаже пътя нататък.
  • Жалко е от тази гледна точка, че реализиралите се по специалността са дефицит. И от тук се ражда въпросът "Защо учих?". Средствата, вложени в образованието, не са малко... семестриални такси, учебници, квартири/общежития, сметки... и накрая какво? Едно голямо нищо... Да си имам аз документа за висшист, пък каквото стане...
  • Винаги може да стане и по-лошо...
    Е - и по-хубаво, разбира се...

    Така, че повече оптимизъм никога не е излишен.
    Студентски поздрав и от мен - на една вълна сме!
  • Благодаря! Аз съм упорита - ще уча! А относно процентите - вероятно са над 90, но ... нека да речем, че някой "колега" би се обидил и затова ги оставих 80.
    Хубава вечер!
  • Самата истина за студентите!
    Но ти учи и вярвай!
    Някой ден и ти ще успееш!
    Ще си по-известна от нашите ,,звезди'',които само засрамват народа ни!
    Поздрав за есето!
    Доста старание си положила и си успяла!
    Лека и спокойна вечер от мен!
  • Поздрав! И по мое време бе почти същото...
  • Г-жо Георгиева, повярвайте ми - това е реалното положение на българския студент. От опит Ви го казвам. Приятна вечер и благодаря, че харесахте!
  • Колко реалистично звучи!Харесва ми !
Propuestas
: ??:??