6 oct 2022, 19:17  

За електричеството 

  Ensayos
972 6 13
1 мин за четене

                                                                        Възпявам електрическото тяло...

 

                                                                                               Уолт Уитман  

 

   Нещо ме запали днес да се замисля:защо човечеството използва откритията си толкова ирационално, за да не кажа разпиляно...

   Вече разбрахте, че иде реч за електрическата енергия, която ни дарява сила и мощ, дори да злоупотребяваме с нейните неограничени възможности.

   Неограничени ли? Или ние ограничаваме собствените си примитивни догми?

    Възможностите за добиване на електрическа енергия са почти безкрайни.

    Естествено, Слънцето, вятърът, морските вълни, дори мълниите засега са в начален стадий на употреба...

    Никола Тесла лабораторно доказва, че вместо да се строят ТЕЦ-ове и АЕЦ-ове с огромни капиталовложения и да се замърсява околната среда, е достатъчно да се използва водната енергия, като начало, за да продължи съществуването и индустриалното развитие за потребностите на човечеството. 

    Но от пещерата до днес безогледно търсим спасение в изгодата. 

     Може би, ако Джордж Уестингхаус беше приел голяма част от идеите на Тесла, сега светът щеше да бъде едно по-чисто и безопасно място място за живеене...

     И все пак, има някаква надежда чистата енергия да преодолее с предимство замърсяващите технологии и екологично да се наложи в живота на бъдещето. 

 

 

 

 

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря за коментара, Безжичен!
  • Много пъти съм го чел и с много сериозни резерви. Да, Тесла използва Ниагарския водопад и строи (с близкия си приятел Уестингхаус) ВЕЦ. Но неговите идеи за добив на електроенерргия (наистина безплатна) са в съвсем друга насока (земното електричество и подземни токове, а също и тези в.йоносферата - в началото на 20.век йоносферата е само предположение). И Уордънклайф е такъв опит, а не опит за световна комуникационна система. Това, обаче, е погрешно. Както и критиката му на Херц за това, че "Херцовите" вълни са слабо приложими. Да, Тесла е.гений, комуто дължим много - въртящото магнитно поле и съответните двигатели, разпределението на ел.енергията в трифазните системи и още, и още. Но нека не му измисляме неща, които той не е правил. Твърдението трябва да бъде подкрепено с източници. Тук някъде, в "Откровения" има някои статии.
  • Благодаря за коментара и оценката, ИнаКалина!
  • ... и помощите дето ги "пращат" ежедневно са колкото седмичния джакпот... - те обаче се връщат при изпращача (не след дълго) , а джакпотът чат-пат отива и на случаен принцип; то е ясно, че няма как иначе да се "тестват" великите постижения на науката...е, едно от последните науката така ги пришпори, че не го тестваха изобщо, но пък "тестери" да искаш; дето се казва, Стойчо, есето има потенциал да се развие, но и така буди размисъл;
  • Благодаря за коментара, ИнаКалина!
    Човечеството използва откритията (преди всичко) за да подобри качеството на живот и това не може да бъде отречено.
    Но пък нанотехнологиите са приоритет на Военнпромишлените комплекси на свръхдържавите, т.н.Велики сили.Докато производството на оръжие носи печалба от 500 % ,то други производства са с печалба 5%.
    Истината е, че една ядрена подводница струва колкото 2000 училища!
    И забележи:всяка война руши,но е с предимство пред социални програми, които се занимават с глада,здравеопазването и образованието.
    И всичко останало потребно,е с нисък коефициент на полезно действие.
  • Струва ми се, че "баш" енергията ни идва от слънцето: и вятърът идва от нагряването на въздушните маси, водата е също оттечен процес и вследствие на гравитацията слиза долу... А как стои въпросът със скалдиране на енергията? Ако не се лъжа 1 кв.м дава 5 вата енергия, но при много силно загряване от слънцето...Колко голям панел трябва да сложиш на тая площ, за да извадиш 200 вата..малко КПД, нямаме тези технологии още. ..при режима на тока си беше най-чистата технология- две свещи и ..шегувам се; въпросът е сериозен, а аз нищо не разбирам от електричество, освен че без него сме обратно на лагерния огън;
  • Благодаря за коментара и оценката, Тоти!
    Всички идеали умират в лапите на изгодата, колкото и цинично да звучи!
    Никола Тесла умира изолиран в един хотел на Ню Йорк,а преди това лабораторията му е многократно атакувана и унищожена с пожар.!
  • Чудесна идея за есето.
    Съгласен съм с Младен. Дори като най-екологично
    да успеем с вакуума, магнатите ще намерят начин
    да печелят и да вкарат енергията във военната
    промишленост. Проблемът е, че тази енергия е неограничена
    и е големият брат на ядрената заплаха.
    Поздрави! Успех!
  • Благодаря за коментарите и оценките, Миночка, Пепи, Младен и Румяна!
    Дано голата надежда и мечти добият реални проекти.
  • Докато алчност и завист съществуват, надежда ще е една хубава дума! Все пак е хубаво да се пише. Поздравления!
  • Много открития, Стойчо, се държат на скамейката на наказаните, за да могат могъщи компании да продължават да печелят от вече морално остарели източници на енергия. И двамата отлично знаем това. Най-чисто би било производството на енергия от вакуума, който е безграничен. Това също е напълно осъществима идея на Тесла. Що се касае до водата, имам известни опасения, че алчните печалбари бързо биха видели сметката на океаните и няма да мирясат, докато от тях не останат жалки локвички.

    Поздравление за идейното есе!
  • То може и женската енергия да се впрегне, че както е казал Марк Твен, човек има средно по около 3 хил. думи запас на ден с тая разлика, че мъжът вечер като се прибере, вече го е изчерпал, а жената току що започва! 😅 Ала дали са чисти наистина женските приказки, за да произвеждат чиста енергия?
  • Хареса ми Стойчо идеята с чистата енергия, дано нещо се промени в служба на човечеството!
Propuestas
: ??:??