18 may 2010, 11:56

* * * 

  Poesía
573 0 13

                                           Всичко е тя.

                                           Така за мигове ми се струва.

                                           Зная, обаче,

                                           че това не изцяло е вярно-

                                           тя от останалото част е,

                                           което съдържа и нея –

                                           тя, която е всичко

                                           особено

                                           когато не съм сигурен,

                                           че зная това, което остава,

                                           което съдържа и нея

                                           и всичко.

 

               

                     "Когато те те видях да идваш..." (превод на началото на песента)

© Фабер Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Днеска нещо не ми се гравира, ама като видиш какъв превод съм ти направил -- пръстите да си оближеш! Сигурно редакторката ще го публикува утре.

    Става въпрос за това, че не се получава дискусия. Вместо разговор за поезията, залитаме в обща философия. Битие. Време. И т.н.

  • LeChevalier (Тошко ): 18-05-2010г. 22:22
    "Така можем да си залитаме в лирични отклонения цяла вечер. "

    А това е загуба на време през което може да изгравираш някое "парнасче"!?...
  • Така можем да си залитаме в лирични отклонения цяла вечер.
  • LeChevalier (Тошко ):"Нищо не се вмества в графи, но без графи не може. А поезията, поне за някои хора, е нещо като кош, в който мятат всичко, което явно не влиза другаде.

    П.П. Много обичаш комбинацията от преп. знаци "!?".

    Прав си!... За препинателните знаци - понеже се удивлявам и чудя!

    Никога не съм си падал изрично по поезия!... За мен най-хубавата поезия бяха някои моменти от прозаични творби!... Не съм достатъчно хармоничен, за да отеква в мен поезията поетично!...

    "Най-хубавата поезия е молитвата!"

  • Нищо не се вмества в графи, но без графи не може. А поезията, поне за някои хора, е нещо като кош, в който мятат всичко, което явно не влиза другаде.

    П.П. Много обичаш комбинацията от преп. знаци "!?".
  • Защото не е само мисъл, а още повече афоризъм!... Има такива неща, драги Тошко, които не се вместват в графи, и човек трябва да им "прави" пространство, да им "създава" време, т.е. да им дава частица битие!?...
  • Ами като те устройва, що не си го публикувал в Проза? Май имало графа за мисли и афоризми (никога не съм публикувал проза и не зная как точно стоят нещата).

    Не съм слушал песента, поради липса на техническа възможност
  • LeChevalier (Тошко ): 18-05-2010г. 19:40
    ".......... ти си я оформил, но, според мене, не като поезия, а като източен тип мисъл."

    И това ме устройва!



    А песента поне харесва ли се?... Тя е много хубава!...

  • Неяснотата, в моите очи, не е недостатък, а именно качество на добрата поезия. Не бих казал, че нещо става непоетично, щото било прекалено лично (най-малкото, двете думи се римуват, значи имат нещо общо. Просто не си личи да си направил каквото и да е усилие върху оформлението на творбата си. Т.е., ти си я оформил, но, според мене, не като поезия, а като източен тип мисъл.

    Много би ми било интересно да науча защо си сложил нови редове точно там, където си ги сложил и какъв смисъл влагаш в тях
  • " LeChevalier (Тошко ): 18-05-2010г. 17:24
    Аз го разбирам така: "Тя не е всичко, но понякога ми се струва че е, защото всъщност не познавам нито нея, нито това което е извън нея".

    Има поне елементи на обявена степен на непознаваемост...

    А бе ...... нещо не ми се обяснява сега... Прав си, че не е, най-малкото, достатъчно поезия, защото може би се отнася малко към (прекалено частно) явление, което е (полу)художествено произведение - живот (нещо като "мисловно - битийна структура"!?), и не държа да получи непременно обществено признание. Би трябвало да беше поне с посвещение... Надявам се, че не скандализира много читатели с недостатъчната си поетичност, стойност и евентуална неяснота!





  • Аз го разбирам така: "Тя не е всичко, но понякога ми се струва че е, защото всъщност не познавам нито нея, нито това което е извън нея". Тая същата мисъл можеше да я представиш по много по-поетичен начин. В момента единственият поетичен елемент в творбата ти е странният словоред, който обаче дори не създава ритъм (на мене, лично, четвърти ред ми е ужасно мъчен).

    Ако искаш разтълкувай публично, или ми пиши само на мене. Любопитно ми е защо си сметнал, че това е поезия. Може би просто защото е прекалено кратко за проза?!

    P.С. Когато става въпрос за философия и естетика, моите авторитети са малко над нивото на готвача в "Швейк"
  • LeChevalier (Тошко ): 18-05-2010г. 15:15
    ".................... Поне форма да имаше"

    "Формата е небитие и небитието е форма!", както казвал, доколкото си спомням, готвача Юрайда от "Швейк"!

    За мен си има значение, това "нищо"!

    Впрочем, може, евентуално, при нечие желание да го разтълкувам това мое произведение, ако междувременно не съм забравил какво съм имал предвид!
  • Май си казал едно голямо нищо. Поне форма да имаше
Propuestas
: ??:??