8 dic 2023, 9:51

Агент Куцаров 

  Prosa » Bosquejos literarios, De humor
267 5 7
1 мин за четене

   Литературният агент Нико Куцаров,под прикритието на псевдонима "Nicolo Cuzianni" живееше и твореше в областта на "литературните новини",за да не добавя и заменя с провинциалната дума "клюки" в нашия средно малък град в България. 

   Нико беше от категорията на поетите,които наред с метафорите на текстовете си,под прикритието на лиричен пейзаж,беше нещо като "Герой на нашето време"! Обичаше да се заиграва,като част от персонажа на Михаил Юриевич Лермонтов! Стреляше в гърба на другите творци с револвер, останал му наследство от войните със завистта на изящното слово, вместо с истински куршуми!И за да докаже пред другите поети искреността си: играеше на "руска рулетка" с двама-трима от тях, като непрекъснато се целеше в главата с празния револвер и произвеждаше късметски изстрели, макар другите да знаеха, че в пистолета няма патрони!

   Естествено, Нико Куцаров беше част от Трупата на този провинциален театър, но в стремежа си да бъде забелязан,ходеше куцукайки от човек на човек и за всекиго намираше поощрителна дума, която после заменяше за ругатня по адрес на "ония от Ръководството на литературния живот" в това средно малко провинциално градче в Родината! И не се усещаше за някакво етично намерение към паметта на Ботев, Вазов, Славйкови – баща и син,както и следващите генерации творци!

  Но дойде нечакана изненада за този "литературен херой" от нашето провинциално всекидневие!

Един неосъществим "идеал" за Нико Куцаров се срина в душата му като Вавилонска кула на сплетните му!

   В този паметен летен ден, в ранно утро агент Нико Куцаров очакваше за тайна среща на централната улица в  града Председателя на литературното дружество... Едновременно към Нико се запътиха Председателят и оня за когото агентът беше съставил пореден донос!

   Останалата част от очерка е банална серия от оправдания,които Нико Куцаров казваше по презумпция за невинност и като "завършен литературен изследовател" на културата в нашия средно малък град. 

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • благодаря за Любими, Ас.Грудев!
  • Благодаря за Любими, Иван!🙏
  • Благодаря за коментара и оценката на живота и любовта към свободата на изразяване в света в който живеем!
  • Нещата от живота...
  • Благодаря за Любими,Исмаил Али!
  • Благодаря за коментара и оценката,Младен!
    Благодаря за Любими,Ники!
  • Поетът-ченге,да си го кажем по-простичко - поетът-кука, е типично явление за родните географски ширини. Познавам такива поети. По тази причина материалът ти, Стойчо, силно ме заинтригува. Лошото е, че в РБ от една кота нагоре всичко е ченге до ченге. Родните ченгета оскверниха дори Еверест, да не говорим за атмосферата.

    Много е интересна е темата и конкретната й релализация предложена от теб, Стойчо. Поздравление!
Propuestas
: ??:??