11 jun 2022, 10:47

 Аристократ -трета част 

  Prosa » Relatos
883 6 29
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

   Една радост, дълго жадувана се надипли в душата на бай Петко Славеев. Най-подир успя да намери расов мъжкар за неговата Лиза!Някакъв пенсиониран възрастен генерал от старото време имаше английски сетер и когато неговата Лиза се разгони той срещу заплащане я събра с Кинг...

   Стояха в двора на генерала и гледаха ухажването на мъжкия сетер към дамата на желанието му, която беше също чистокръвна  от същата порода. 

   Английските сетери са интелигентни птичари и всеки класов ловец с удоволствие би желал да ловува и има куче от тази порода. Те за разлика от огненочервените ирландски сетери са също със средно дълъг косъмно са на чернобели петна. 

   Петко Славеев имаше в двора на къщата си нещо като зоомагазин:кафези с канарчетата, папагали и други пойни декоративни певци от рано утро огласяха една от живописните улици на село Бояна, което вече беше добило статут на квартал на столицата.Бай Петко се пенсионира като зоолог, завършил специалността си в чужбина и работил в зоологическата градина в София, дори през време на войната, когато заедно с животните и останалите работници и служители от персонала бяха евакуирани извън столицата. Допреди войната Петко Славеев живееше на квартира, но тогава успя да намери и купи тази скромна къщичка с неголям двор,която беше истинско убежище за един стар ерген-любител на природата и животните. Когато стана собственик преработи таванското помещение в гълъбарник и тогава успя да купи Лиза, която свободно пазеше двора и "менажерията",както се шегуваше той. Естествено изнасяше и част от продукцията на животинския пазар,но по време на войната хората бягаха далеч от ужаса на бомбардировките и търговията с декоративни животни секна.Естествено Петко Славеев помоли директора на Зоологическата градина да нощува и се грижи за собствените си питомци и с един велосипед по залез слънце се прибираше при животинското си "царство".По време на отсъствието му Лиза свободно се справяше с територията, пък и съседите му се ослушваха,защото по време на войната имаше всякакви хора. 

   Но ето вече, лошотията остана като един кошмар в миналото и Петко Славеев, оцелял физически,имотно и опазил любовта си към своите питомци,взе да е навестяван от родителите на деца с подобни потребности.Свързваше бюджета на скромното си птиче стопанство с малки прекъсвания, за да закупува птиче просо и царевица за гълъбите. 

   След девет седмици Лиза окучи пет палета и Петко усети как къщата му се напълни с живот!Наред с трелите на канарчетата, гугуканията на гълъбите и допълнителния хор на гастрольорите дошли от юг за едно лято време, колкото да създадат поколение, сега през час-два той наблюдаваше от рани зори Лиза колко грижовно кърми рожбите си,които щом прогледнаха и позаякнаха тръгнаха извън къщичката.

   Петко Славеев разгласи,че продава две мъжки и две женски, след като Лиза ги отби и малките питомци започнаха да се хранят самостоятелно. Третото мъжкарче Петко реши да остави за себе си. И го кръсти Аристократ...

 

Следва продължение 

 

» следваща част...

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Да,наистина!
    Благодаря за коментара, Силвия!
  • Това е работа мечта. Да общуваш : вместо с хора, с животни. Продължавам.
  • Благодаря, Латинка-Златна!

  • Хубава вечер, Ranrozar (Стойчо Станев)!
  • Благодаря за коментара, ИнаКалина!
  • Съдба. А уж името нямало значение ... Хареса ми с този елемент на изненада.
  • Благодаря, Блу (Blue)!
    Аристократ е още невръстник,но преди да порасне ще му трябва време.
  • Сред чакащите съм.
  • Благодаря за коментара и поздравите!
    Скитница, приеми моите поздрави и пожелания за хубави слънчеви дни!
  • Интересно, влязоха нови герои! Очаквам развитието и връзката между двете истории!
    Поздрав, Стойчо!
  • Свързани са.
  • Когато чета нещо по- дълго, нямам търпение за развитието на събитията и обръщам да видя края...Сега няма как...Поне да знам , ще са свързани ли всички части, или са отделни, самостоятелни истории? Вече и аз чакам с нетърпение!
  • Таня,той тепърва ще защитава честта си.
    Благодаря за коментара!
  • Аз се чудех кой е аристократът
  • Благодаря, Росица!Поздрави и пожелания за хубави слънчеви дни!
  • Чета с нарастващ интерес. Поздрави, Стойчо!
  • 🤔
  • ...
  • Може би,при животните йерархията полага основите на уважение и признание за сила.Инстинктът за самосъхранение опазва видовете.
    Както при тях и човекът е приел върховенството на онези, които спазват правилата на живота и любовта.
    Омразата на стадото, както при човека, така и при видовете бозайници,е целенасочен нагон за промяна на статуквото, което е в основата на доминацията за власт.
    Благодаря за коментара и оценката, Ивита!
  • Още от заглавието, от първата част ме грабна този разказ.
    Много точно си избрал, Стойчо- Аристократ да е име на животно. Като се замисля- на 100 процента от животинския свят би подхождало това име. Човешкият е труден за коментар. Духовните плебеи имат смачкващо превъзходство.
    Благодаря ти, приятелю!
  • Благодаря за коментара, Жабко!
    Благодаря за коментара и оценката, Младен!
  • Хората се делят само на два непресичащи се класа - плебеи и аристократи. Всички други разбивания са излишни. Виждайки един човек, лесно разпознаваме плебей ли е той или аристократ. И слава богу! Уви, в управлението на страната все още имаме само плебеи и затова сме на това дередже. И като аристократите са такъв кът, то е ясно, че трябва да ги потърсим сред кучетата, ако и това да звучи на пръв поглед парадоксално. Със затаен дъх ще следя бъдещето на Аристократ, Стойчо. Поздравление за майсторското перо!

    П.П. Ако трябва ще храним Аристократ с Албатроси!
  • Стойчо, разбрах... Аз съм куче и ме третират, като куче, защото референдумът от 1946 до сега не е променен.
  • След референдума от септември 1946 година в Народна република България не живеят хора с аристократичен произход.
    Катя,благодаря за въпроса!
  • Изненада ме, че Аристократ е куче.
  • Страхотно! Все се чудех кой е аристократът, страхотно си го измислил!
  • Благодаря, Миночка!
    Пепи,както разбра Аристократ е расов мъжкар!🤣
  • Я! Аристократ се роди!
  • Завладяваща история, Стойчо, много приятно описание на един отрязък от време, хареса ми!
Propuestas
: ??:??