25 may 2023, 11:02

Бай Иван и Дяволът 

  Prosa » Relatos, De humor
500 4 13
1 мин за четене

Лично Дяволът отиде да вземе душата на бай Иван. Искаше му се да позлорадства пред страховете и отчаянието на стария мошеник, успял да излъже маса народ, че даже и властите.

Бай Иван – официално живеещ на помощи, неофициално притежаващ осем столични апартамента, пет в Пловдив, четири във Варна и само два в Бургас, пет планински хотела, само един морски, но комплекс, две малки яхти в нашенски води, една голяма в Гърция, даже един самолет…

Негови, но реално. Официално… Абе, знаеше бай Иван как да уреди нещата. Мислеше бързо, действаше ловко, уреждаше си живота майсторски.

Само с жените малко… Казано директно – увличаше се. Особено, ако бившата мома му родеше дете. Все пак, беше женен само веднъж. У нас. Останалите седем брака бяха къде ли не – дори в Папуа - Нова Гвинея имаше съпруга, дъщеря на вожда на канибалско племе. Която му гледаше две деца – охранени, вече уважавани заради килограмите си…

И така – Дяволът дойде, за да издевателства над рухването на поредния горд в живота си човек, превърнал се в употребявана от циганчета многодневна дъвка при разбирането, че го чака Вечността в казан…

Е, видя го, но не успя да злорадства. Представи му се, докато се усети – разговаряха, почерпиха се, бай Иван беше душа човек и…

С две думи – Дяволът си тръгна без душата му. И остави другото, ами  беше длъжник с какво ли не – кило злато, два диаманта, хиляда години извън Ада…

Тръгнал той с български чорбаджия да се надлъгва…

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Надя!
  • Благодаря, Люси, Георги!
  • Поне и е готов откъм рогата, каквото и да стане, ще казва Те така си бяха 🤣
    Лелеее, голям майтап, този коментар бе за днешната история с рогатия, че прочетох днес, а нямах време за коментар и как се омешах 🤣😊🙃😊🤣
  • Благодаря, Елке!
  • Браво! Напомня ми на някого...
  • Благодаря, Лидия, Таня, Таня, Красе, Георги!
  • Добър трейд, а и Дяволът се е измъкнал невредим: този път е пропуснал покрай ушите си дали има право да съществува и под каква форма, какво да обича и какво да мрази... или бай Иван не е бил патриот или Дяволът е бил глух - случайно ми се явиха тези съждения...забравих усмивката
  • Хе-хе, дребна риба е рогатият в случая - то пак добре, че не си е тръгнал с пръстен и отнета девственост (то при него има ли изобщо такова нещо, но това е друг казус)
    Тъй де, дето 7, там и 8, а не е лошо и с ада връзки да имаш, че знае ли се...
    Поздравявам те.
  • Хареса ми !
  • То той явно и преди това е бил с дребна душа, едва ли ще е усетил разликата! Много ми хареса!
  • Който го може, може го. У нас такива чорбаджии - колкото искаш. И си ги отглеждаме безропотно.
Propuestas
: ??:??