11 jun 2020, 19:57

Без име. 

  Prosa
640 2 6
2 мин за четене

   Много се чудих какво заглавие да сложа. Нищо не беше подходящо. Защото... Защото изпитвам толкова много неща и все негативни, и все разрушителни, и все  справедливи....

   Отварям ФБ и виждам поредното клипче на осакатено и изхвърлено животно. Знам, че е правдоподобно! Толкова много изроди има! Заради такива клипчета не смея да вляза в това пространство! А, уж имаме Зоо полиция! Какво прави тя? Нищо! Нищо! Нищо! Нищо! Сякаш не е важно! Важно е! И още как! Както е важно да се спре малтретирането на стари хора, на жени и деца.... Ама... Не! Бай бале и до там! Всеки такъв изрод имал права! Защитават го разни комитети и защитни организации! А, жертвите? Тях кой ще защити? Дали защитниците си дават сметка, че тия садисти не изпитват благодарност? Че, и те могат да станат техни жертви? Пак ще повторя мантрата: Бай бале! Бай, бай, ама... Не помага! Наглост, жестокост - навред! И не е заради ниско образование, или бедност! Не бил се развил, видите ли, интелектуално! Не бил се вписал в обществото! Ти да видиш! А, като си отвори устата - не можеш да отговориш! Порой от претенции за права, недоволство, вулгарност, простащина! Съвсем осъзнат избор! Аз съм скот и искам да съм скот! А, ти си длъжен да ми осигуриш достатъчно пространство, свобода, ресурс и защита! Иначе, лошо ти се пише! 

     Преди дни работата ме отведе в гето. Търсех човек и спрах да питам за него. Наобиколиха ме и подигравателно зашпочнаха да питат даваме ли "безплатни пари" и от къде могат да вземат такива? И през ум не има минаваше, че обикновено за парите се работи. Но пък, знаеха за Мая Манолова! Тя е техен човек! Грижа я е за тях! Прибирам се в къщи и виждам местен вестник. Нов. Отварям.... БСП настоявали за защита на длъжниците от "преследване"! По-добре било да не ги притеснява никой! Имало съд за неплащащи! Балсам за ушите им! Но, не пише, с колко нарасва дългът до като се стигне до запор! И, не съм го чувала по медиите! Те са поборници за правата на бедните! На ония бедни, дето искат да са скотове, а не част от обществото! На ония, дето изпитват удоволствие да малтртират физически, психически  и вербално околните! Без значение хора, или животни! Сякаш, околното пространство се е напълнило с невменяеми, които никой няма намерение да овладее! След едно такова излизане/влизане в средите им се чувстваш нечистоплътен отвън и отвътре! Няма изчистване! И, тук не става дума за етноси, за малцинства! Това е като некроза, убиваща нацията! Некроза, която никой не иска да лекува!

  И... просто се давя в гняв, недоволство, жалост, болка и безсилие! Как да избера заглавие, питам? Кое е достойно да представи този текст? Тази реалност? А, толкова ме е срам, че съм част от нея и не мога да я променя! Поне малко! Не мога!

© Маргарита Ангелова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • И не се променя. Ето. И аз това си мисля, защото това се случва. Не мога да прибера всички бедстващи хора и животни. Не мога да спра насилието, макар да съм опитвала. А, на властите не вярвам. Току що си говорихме за сина ни. Купи си кола от автокъща. Оказа се с нередовни документи и наказаха него, а не автокъщата. Тя имала дебели връзки с КАТ! Имаше административна глоба, колата беше спряна за 6 м/ца. После четох, че разследвали тази къща, но той си плати и си изтърпя наказанието! Благодаря ти за отклика. И на теб, Юри! За любими. Колко пъти съм се навирала между шамарите, търсила съм помощ за бедстващи! Трудно! Често - невъзможно! Сам човек не може! А, институциите я карат про форма. За жалост!
  • Едва ли някой толерира зверства, Марго, освен, ако не е пълен дебил. Меркантилността, безхаберието и тежката държавна машина, дебелокожието, простотията...Причини много. Ако всеки си мисли : "Жал ми е, сърцето ми се къса, за животните, децата, бездомните, малтретираните жени, но не мога да променя нищо"....Нищо и няма да се промени.
  • Не знам, Наде! Имам усещането, че нещата са прекалено зле! Толкова зле, че да те е страх да се събудиш! Не само за животните, а и за хората! И за всичко! Защото, онова, което ги обединява тия неща, е безнаказаността! По-лошо! Толерирането! Изопачаването!
  • Доста мислих дали да коментирам, защото : "Мамо да ти кажа ли, какво каза тати, когато падна по стълбите?" Тук от 2015 година съществува движение "Левиатан", което се грижи за изооставените и малтретирани животни. Изземва ги, спасява, лекува и им намира дом, а насилниците предава на властите. Това е начина. С голо възмущение не става. А са момчета - канари, с огромни сърца. Болна тема си засегнала, Марго, но дали нещо ще се промени, зависи от всички нас.
  • Благодаря ти, Ирина! А, аз се самоизяждам и за другите 2/3, защото тия уродства ги правят подобни едни на други хора. Една порода са и многобройни! И... ги ухажват! Благодаря ти, Младене! От сърце!
  • Някой замислял ли се е, че хората споделящи подобни клипчета и снимки на пребити и изтезавани животни със заглавия "О, ужас, изроди!", са същите боклучета като тези, срещу които роптаят. И не, нямам предвид организациите и частните лица, които подават сигнали и снимат нещастни животни с цел приютяване и помощ, те си вършат работата докрай. Но да пуснеш подобна снимка трябва, освен да вдигнеш вежди и кунки в почуда, да поемеш и отговорност. Ако още е възможно. А не да споделиш десет хиляди пъти споделян клип отпреди три години, и да кажеш "Аз съм ебати пича!"
    Извинявам се че така реагирам, но на тая тема ми се припада от злоба.
    По следващите две трети от разказа нямам мнение. "Без име" е точното заглавие според мен
Propuestas
: ??:??