13 abr 2010, 5:31

Безцветно изложение 

  Prosa » Relatos
819 0 12
2 мин за четене

      

       Тя се отпусна отчаяно на стола. Той тежко проскърца, но оцеля под тежестта ù̀. Хлебарките се засуетиха лениво между мръсните чинии и трохите по масата. Протегна вяло ръка и смачка една. Спомни си времето, когато те отчаяно бягаха и се криеха, само щом я зърнеха да си идва от работа. Стана трудно, дотътри се до мивката и пусна водата. Ръждивите струи отмиха нещастната хлебарка.

        – Този път няма да почистя! – промърмори ядно и отново се просна на стола. Загледа тъпо мазното петно на стената. “Докога ли ще се самоизмъчвам? Никой друг няма да си помръдне пръста! Ако е имал късмет – “любимият” е припечелил нещо през деня, сега се е запилял с весела компания нейде из махленските кръчми, профуквайки и последния петак в джоба си. Ще се прибере чак утре – да се наспи.”

       Тя се огледа подозрително... В стаята беше сумрачно и разхвърляно. Завесите прикриваха немитите от месеци прозорци. Самотно върху  една от лавиците с книги стърчеше изкуствено цвете – роза, безцветна и прашна.

       “Май нищо не липсва. А и какво ли все още става за продан?” Стари, опърпани книги, купувани преди години – някогашната ù̀ гордост! Помни всяка една от тях – стотинка по стотинка събираше за желаната книга. Записваше ги грижливо в подвързана тетрадка – прошнурована и пронумерована. Когато искаше да избяга – отваряше някоя от тях и потъваше дълбоко в приказния свят. Нищо нямаше значение – отлагаше да живее живота си. Утре – ще бъде най-добрата майка и съпруга, утре – ще бъде търпелива и грижлива, утре – ще се облече хубаво и ще бъде красива, утре – ще се забавлява, утре – ще сготви вкусно, утре – ще отиде на кино, утре – ще живее... И изведнъж – без преход – животът остана зад гърба ù. Не разпозна истинската любов. (Срещна ли я въобще?) Не видя деградацията на съпруга си – доста майсторски градеше той своите въздушни кули пред нея. Децата пораснаха, възмъжаха и тръгнаха по стъпките на баща си. Пясъчните кули се срутиха. Крепеше ги 30 години, 30 години поддържаше основите им, споявайки ги със сълзите си.

       – Може би наистина приличам на “мишка” (любим израз на “благоверния”) – ровейки тук и там – опитвайки се да съградя разрушеното, го доразграждам! И вече съм адски уморена –  желанието ме напуска, желанието да се боря в живота, желанието всеки ден да доказвам себе си, желанието всеки ден да съм по-добра от предишния ден...

       Дробовете ѝ захриптяха отчаяно. Нямаше сили, а и не искаше да се бори. Стана и несигурно се отправи към мивката. Ръждивата вода се смеси с кръвта ù̀

© Плами Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Хубав разказ!
  • Стана ми тежко...Хубав ден, Плами!!!
  • Тъжна история, но реална. Добър стил. Поздрав!
  • Тъжна измислица Плами в нелекия живот....ТОПЛИНКА ОТ МЕН!!!
  • Разказът е страхотен!Пиши все така!
  • Не, Плами!Пази Боже, наистина, но не!
    Чела съм, че телата на самоубийците трябва да се изгарят, защото на душата не и се разрешава да напусне тялото преди определения и срок и тя стои заключена...с години и вижада какво става с тялото, което е лишила от живот...
  • Тъжно е...много... но се случва...
  • Браво,Плами! Адски тъжно е,но понякога животът е такъв!Поздрав!
  • Усетих го...Имах чувството,че след края всяко едно кътче от тялото ми настръхна от...емоция.Поздрави!
  • Ох... Какъв тежък разказ! Колкото и да бягаме от реалността, тя ни настига. И когато този фатален ден дойде и се сблъскаш лице в лице с нея, може би неизбежно идва въпросът "Какво се случи с живота ми?". Краткият ти разказ казва много-трябва да живеем днес и да не бягаме от проблемите.
    Поздрави!
  • Даааа... живота е като мащеха, когато прескачаме "сега" и неудържимо се стремим към "утре" , което пък с утрото, ще е поредното "сега"...
  • Тъжно...
Propuestas
: ??:??