2 feb 2023, 9:10

Чаршаф 

  Prosa » Epigramas, Miniaturas, Aforismos
272 3 4
1 мин за четене

Народът, да предположим, е кръг. Общност. Нарисувайте общност в кръг. Така.

Браво. Хвърлете тебешира, няма да ни трябва повече.

Сега потърсете центъра на този кръг. Намерихте ли го? Чудесно.

Забучете знаме. Може и оцапан чаршаф. Или салфетка. Ало, дай пак тебешира. А така. Да означим съвършенството с бяло.

Това е държава. Готова да пази кръга. Общността. Чаршафа.

Сега изведнъж допуснете, че народът го няма.

Чаршафът се вее, все така оцапан. Салфетката е скъсана.

Кръгове има, общности не.

Общност отсъства.

И нейната липса се вее на вятъра като време... ограбено от себе си.

 

Защо всяка общност се окръглява?

Като разхвърляни атоми - търсим начин да се нагнетим, за да избухнем отново ли?

Свръхнова?

Не, просто нямаме ум да живеем нашироко. И сетива - да мислим дълбоко.

Така ми се струва.

Затова търсим държава, в която да сме си натясно.

Толкова тясна може да бъде и цяла планета.

Ако в нея нямаше народ да я мисли за своя.

Този народ е кръг. Двукрак като динозаврите. Окръжност около остта на своето притегляне.

Деветият кръг. Ужас.

Този на ада ли? Защо животните се унищожават, без да имат нужда от месото си?

 

Я дай пак тебешира!

Няма народ. Има хора. Човеци.

И ад няма. Него го измислил народът. За да живее там.

© Владимир Георгиев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Пепи, Силве, Дочка. Благодаря за любми.
  • "Не, просто нямаме ум да живеем нашироко. И сетива - да мислим дълбоко."

    В десятката!
  • Интересно си го нарисувал. Центърът на окръжността се губи, когато няма какво да държи общността заедно. И адът става човек сам за себе си. Географската област и начина й на стопанисване - фон. Понякога красноречив фон на това - какви сме. Много малко остана от вярата, която обединява народа. Ако изобщо е останала. Историята, фолклорът, традициите и обичаите могат да бъдат център на една общност(донякъде). Гладът също. Но най-важното (ми се струва)все по-рядко се мярка. Дори планетата го разбира (всеки миг).
    Поздравления за написаното!
  • Способен си теорията за множествата да изведеш до абсурдност 😂
Propuestas
: ??:??