16 ago 2022, 10:55

Човекът, който не искаше с никого да се скара 

  Prosa » Relatos, De humor
214 3 9
2 мин за четене

Ранен следобед. В парка е почти пусто. Виждам пейка пред един храст. Уморен съм, сядам.

И чувам глас отзад:

-     … Не те е срам! Съвременен човек си, а ги правиш едни… Не ти ли е неудобно, не смяташ ли да се промениш…

Гласът се носи от другата страна на храста.

Хм…

Че кой там така добре ме познава? Та се и сетил за мен?

Заобикалям. Отзад също има пейка, на нея седи непознат човек. Седи и говори:

-     Ами ако всички изхвърляме торбички с боклуци през прозореца – светът ще стане бунище… Замисли се! За нас, за децата, за примера, който даваш…

Само че друг наоколо няма…

На мен да говори?

Защо?

Пък и отдавна не съм мятал боклук през прозореца – изнасянето му е задължение на жената. Както и куп други неща. Така че – за малко провинения мога да бъда упрекван…

Той ме забелязва и млъква. После замърморва:

-     Извинете, значи… Аз така… Говоря си… Извинете…

-     С кого? – питам резонно.

Оня се изчервява чак през небръснатите бузи. Навежда глава и казва:

-     Вижте, аз съм кротък човек. Не търся конфликти, избягвам кавги… Но – виждам и преживявам. Тежко е!

-     Добре, де – виждате, преживявате, ами направете нещо – учудвам се.

-     Какво да направя? – свива устни оня – Не искам да влизам в разправии, не желая да участвам в конфликти…

-     Но нали с благородна цел?

-     Още повече… Кой съм аз, та да съм винаги прав? Не искам да имам врагове, не мога да съм раздразнителният съсед или колега, не се чувствам уютно в среда, където има спорни проблеми…

-     И затова сам си приказвате?

-     Просто казвам това, което бих казал на онзи, чиито постъпки не харесвам. Казвам откровено каквото мисля…

-     А той не узнава…

-     Не е важното той да чуе, а аз да кажа… Казвам и си разтоварвам душата и съвестта… Извинете ме сега…

И тръгва по алеята, говорейки си:

-     Тая далавера, шефе, е гадна. За сметка на децата искаш тия пари… Не е морално! Адът те чака, шефе…

Върви, говори разпалено и очистително, оглежда се…

За всеки случай…

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • И аз не обичам да се карам с хората,...просто не им обръщам внимание, че здрав човек паркира на място за инвалиди, да му направя забележка ли или инвалид...Хвърлят отпадъци през балкона, да дюдюкам ли, ами има Общинска фирма по чистотата...Този много крал, ами кради и ти, какво си дрямал другите като крадат...
    Та, такива ми ти работи,... защо да се карам с хората
  • Правиш си профили в мрежата и си разтоварваш не само съвестта и душата 😊
  • Благодаря, Надя, Румяна, Миночка!
  • Много точен и адекватен на времето в което живеем, образ си изградил! Вече много хора си говорят сами, така е по безобидно!
  • Още сме на етап - последните две изречения. Ама с вековете ще се оправим!
  • То затова сме и на тоя хал. Търпим и ръмжим под сурдинка и чакаме някой да ни "оправи"... И дочакваме.
  • Сатира е, на мен ми става малко тъжно от нещата, които виждам около себе си...
  • Благодаря, Антоанета!
    Няма раздел за сатира...
  • По скоро е тъжно...
Propuestas
: ??:??