23 may 2024, 8:21  

Хирургът-част Трета 

  Prosa
123 5 8
2 мин за четене

   Значи ли, че забравих несподеленото?Не, но футболен отбор, който жънеше победа след победа грабна вниманието ми!Но болката по първата любов-несподелената,още пази място в мислите ми...

   Вече гимназист,все повече усещах присъствието на Ценителя на красотата в живота.Той работеше със знанието на откривател на чудеса.Този чародей 

разкриваше тайните с елегантна последователност.

   Любовта към изкуството пазеше в мен още една,дълбоко скрита и крехка любов...

   Докато с първата любов навлизах в една Вселена,в един нов свят с реална красота, при втората любов работата най-често ме извеждаше до върха на мечтите,докато един априлски ден от пролетта...аз отново се влюбих!Влюбих се така безпаметно,че и сега още очаквам гимназиалната си любов вечер вкъщи,за да я посрещнем с нашите деца!

   Джени по професия е акушерка,но сега поради ниската раждаемост специализира за медицинска сестра в един Спешен център в едно село от Ямболско,което отстои от града на повече от тридесет километра. 

   Хирургът-разбира се, продължава работата си. 

   Прекалената суета да стоя дълго пред огледалото не ме привлича особено, 

но неизменния  сутрешен мъжки тоалет-бръсненето,ме задължава да се фиксирам в него и да изучавам работата на оня там,невидимия,вечно търсещ нови форми Бог-Хирургът. 

   Понеже съм сигурен в неговото невидимо присъствие:започнах с Него диалог.Диалог който няма да прекъсна до последен дъх. Той е толкова неподкупен,че никакви съблазни не пречат и прекъсват работата. 

   Посребрените слепоочия и също толкова буйните къдрици от миналото ме  водят по пътеката на мислите с една идея...Какво да подаря на Хирурга за неговата неподкупност?

    Още от древни времена неподкупността не е кой знае колко оценявана високо,дори от Боговете на Олимп!Да не говорим за съвременната наша действителност...Ако днешите видеотизирани многозвездия бяха сигурни в любовта и  уменията на техните пластични хирурзи, щяха да спестят средства за спорт и знания, вместо да се разкрасяват и не харесват това, което им е природна даденост.

    Може би съм вече твърде не в крак с днешите тенденции за начин на живот,но "Имам една мечта!",както казваше по наше време д-р Мартин Лутър Кинг,както пееха Боб Дилън,Джанис Джоплин,както мечтаеше с поезията си Алън Гинзбърг или "Битълс",Джими Хендрикс и много още феномени от нашата младост в "Този прекрасен свят",както ни удивляваше Луис Армстронг-Сачмо!

    Хирургът продължава...

   А толкова желая Той да ме запомни с добро!

 

Вместо финал, ще цитирам философите на Прехода:"Животът е в неспирен бяг с времето, докато сме тук и сега!"

 

Край 

 

 

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря сърдечно за поздравите и пожеланията, Асенчо!🙏
    Да ни е честит Празника на Българската духовна държава!🙏
  • Честит 24 май! Бъди вдъхновен!
  • Благодаря за хубавите и пожелания, както и за оценката!
    Още веднъж:Да ни е честит Празник на Българската писменост!
    "И ний сме дали нещо на света:
    На вси славяни букви да четат!"
  • Стойчо, Херургът (или Творецът) е с всеки един от нас през успешни и трудни периоди на живота ни и ни насочрва, пази и въздига, за да достигнем житейска зрялост.
    Бъди благословен и честит празник!
  • Благодаря за хубавите думи и оценката, Ники!
  • Разказваш така умело, Стойчо!
    Радвам се, че прочетох и осмислих и трите части!
  • Благодаря за Любими, Виктория!
    Благодаря за хубавите думи и оценката,Младен!
    Засега нашата здравна система е една многоглава хидра!
    Но не се е родил българският Херкулес, за да изчисти Авгиевите обори на обществото!🤔
  • Поздравление за хубавите и мъдри разсъждения, Стойчо!
    Ако животът е само тук и сега, то няма за какво да се съжалява.
    А ако има продължение, ще ни зачислят при следващ Хирург. И дай боже Той да работи със здравната каса.
Propuestas
: ??:??