9 sept 2016, 19:57

Има дни 

  Prosa » Relatos
501 0 6
3 мин за четене

Има дни
 

Има дни, в които ми е все тая.
 

Гол охлюв се влачи мазно по нервната ми система и оставя видими, слузести следи. Мирише на терпентин. Оставя петна по дрехите ми и лошо предчувствие в душата.

И ми е все тая, защото съм лудичък и полудявам все повече.
 

Лудост е да виждам!
 

Лудост е да чувам!
 

Лудост е да мисля!
 

Лудост е!
 

И ми е все тая!
 

Имам чорапи. Дебели, бели, хавлиени чорапи. И ми е все тая.

Защо са ми чорапи щом постоянно е горещо?

 

Имам и страх. Голям страх, че ще ми отнемат всичко, което не притежавам.

Нямам къща, но ме е страх ,че ще ми я вземат, ако някой ден имам.
Страх ме е и че колата ще ми отнемат, макар да нямам такава.

Та аз дори нямам книжка!

 

И за виличката треперя. Нищо, че все още е във въобръжението ми.
Именно от това ме е страх, че ще ми отнемат фантазиите и въобръжението.

Мога да им дам хавлиените чорапи. Само да не ми взимат онова, което не притежавам.
 

Страх ме е и ми е все тая.
 

Всички ме сочат с пръст, но аз отварям, затварям, отварям, затварям – ОЧИ.

И не ги виждам и не ме виждат. И ми е все тая!
 

Но ми е дълго времето на тъмнина.
 

Срещнах друга откачалка, на нея не й е все тая. Разказа ми, че е боядисала къщата си в червено, защото обожавала тангото и този цвят я карал да танцува. Обичала на обяд, когато слънцето е точно в центъра на небето да ходи до средата на езерото. Лягала в лодката и си вдигала краката, обути в цветни обувки. Така всеки ден успявала да стъпва върху слънцето и да оставя по него шарени следи. Оранжеви, зелени, червени, лилави....
 

А аз имам хавлиени чорапи и ми е все тая.
 

Гол охлюв се влачи мазно по нервната ми система и оставя видими, слузести следи. Мирише на терпентин. Оставя петна по дрехите ми и лошо предчувствие в душата.

И все пак си мисля дали да не отида утре с новата ми другарка до езерото и да ударя едни кални следи на слънцето. Знае ли човек, може пък и да спре да ми е все тая.

© Олеся Николова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря Ралица Стоева!
  • Интересно е...и доста ми допадна.
    И давай смело - с калните следи по слънцето
  • Благодаря Ви, радвам се, че ви е харесал
  • Интересен разказ, харесах
  • Има такива дни. Има и откачени приятелчета. Неее, не за да ни измъкват всеки път, а за да ни научат и ние да сме такива за някого. Прочетох с интерес. Поздрави!
  • Всеки е имал подобни дни, но би било хубаво и ако всеки си има по една такава шарена откачалка, измъкваща те от всемиетае-то
    Много ми хареса този разказ.
    Осебено крайчето
Propuestas
: ??:??