9 sept 2009, 10:17

Живият мъртвец, ч. 2 

  Prosa » Relatos
883 0 16
2 мин за четене

     Усетил прималяването ми, мъжът, който събуди моите най-зловещи кошмари, ми подаде ръка и предложи да изпием по кафе. Съгласих се. Въпреки, че не откривах нещо познато в него, аз се надявах поне да чуя разумно обяснение.

     В кафенето нямаше много клиенти, така че сервитьорката ни обслужи бързо и след малко останахме сами в сепарето. Хищният му поглед беше омекнал и беше по-скоро умоляващ, търсещ разбиране.

      - Спомняш ли си онзи ден, малко след като беше навършила шестнадесет? Мъжът, който ти подаде зловещия плик?

     Разбира се, че помнех...

     Два дни след рождения ми ден имах среща с човека, който четири години преди това беше стоварил на детските ми плещи порочна тайна – беше ме обезчестил и превърнал в свое притежание. Изпълнявах не само сексуалните му желания, но и всички възможни изисквания – ходех облечена само в черно, без никакво разголване, а в училище имах много висок успех. Това беше повод родителите ми да се гордеят с мен, а съучениците ми ме приеха за поредната депресарка. В мен се бореха противоречиви чувства - страх от семейството, срам от приятелите и дълбока обич към този човек, когото би трябвало да мразя.

     В онзи ден аз го чаках покорно вече петнадесет минути, когато към мен приближи непознат мъж, подаде ми запечатан плик и си тръгна, без да каже и дума. В плика беше некролога на този, който трябваше да бъде до мен – зловещо тогава, мелодраматично от сегашната ми гледна точка.

     После – погребението му, самотата, борбата, провали, успехи, тишина...

-         Виждам, че се отнесе – прекъсна блуждаещите ми мисли този чужд човек. – Нали не си мислиш, че Х. е жив? Аз съм мъжът, който ти даде онзи плик. Тогава още чувствах влиянието му и не смеех да те заговоря. Години наред бях невидимо присъствие около теб. После ти се омъжи и аз се оттеглих. Ако не се беше появила в интернет-пространството,  щях да те загубя завинаги.

-         Даваш ли си сметка какво направи, егоистично копеле?! – изкрещях, забравила къде се намираме.

-         О-хо! Котараната станала тигрица...

-         Не смей да ме наричаш така! Изобщо не ми пука нито за него, нито за теб. Фактът, че съживи един мъртъв спомен е нищо в сравнение с това, в което си се превърнал ти през тези години – ЖИВ МЪРТВЕЦ. Ако не обичах живота си, бих те ползвала като мое зомби. Изненада-а – единственото, което ме свързва с онова минало, са уроците ми. Разбирай – това минало ме научи какво не трябва да правя. Твоето присъствие тук е нещо, като духът на Старата Коледа. Е, старче, закъсня. Новата Коледа мина и почисти всичко мръсно и ненужно. Сбогом!

     Излязох навън и дадох воля на пречистващите сълзи. Когато влязох в парка, снегът ми се стори още по-красив. Слънцето беше загубило играта с облаците и изящни снежинки се спускаха нетърпеливо към земята, за да я целунат. Чувствах се отново жива. Кошмарите избледняват бързо, когато не спираме да приемаме с благодарност малките радости, които животът ни поднася.

                                   К         Р          А         Й

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Поздрави и на теб, Светле, и ... благодаря!
  • Поздрави сърдечни!
    ...боли от премълчани и изречени, от подредени и раздърпани безумни думи-боли от жаждата, че някой е разстрелял младото "обичам те" използвайки наивната му вяра. Боли от спомените и от прошките, боли от грешките на самотата, а истината е една-живеем с поривите на Мечтата...
  • Радвам се, че си го усетила така, Черна Роза. Налага се да обработя разказа, но след време и това ще стане. Благодаря ти, че беше с мен.
  • пречистващо ...
  • Прегръщам те, Феичка. Благодаря ти.
  • Интересен финал, зареден с оптимизъм! Поздравче, Веси!
  • Поздрави и на теб, Миа, и специални благодарности за съветите. Ще ги имам предвид.
    Мария, благодаря ти за милите думи.
  • Да, Веси, отново мъдро. А кота добавим и прекрасния стил - просто е прекрасно! Поздрави!
  • Преди всичко, искам да ви се извиня - не трябваше да разделям разказа на две части, но станалото-станало. Благодаря ви, че останахте с мен до края му и уважихте изживяното от лирическата. До скоро пресъздавах малко познати легенди, за да намерим в тях онези добродетели, които сме склонни да позагубим. Сега се спирам на злободневните проблеми, които сме склонни да подминаваме, може би заради забравата, с която покрихме онези старомодни отношения. Един от тях е мълчанието. Дали ако лирическата ми героиня беше успяла да проговори преди 20 години,щеше да си спести точно тези кошмари? Въпроси, въпроси и много условности.
    Още веднъж - почитания към всички, намерили време за разказаното.
  • И на мен много ми хареса...
    Мъдро и истинско!!!
    Поздрави!!!
  • Въведе толкова спокойно в разказа, после всичко се преобърна, но се радвам, че завършва толкова оптимистично! Много интересно, наистина!
  • Съгласна съм и харесвам оптимистичните разсъждения на лирическата!
    Защото, колкото и тривиално да звучи, истината е, че: "Ако живота ти предложи лимон, от него направи си лимонада!"
    Отново поздрави, Веси!
  • Поздрав - вълшебна!
  • Прочетох.
    Интересна среща, до какви емоции може да те доведе.
  • Кошмарите избледняват бързо, когато не спираме да приемаме с благодарност малките радости, които животът ни поднася!

    Така е! Браво, Веси!!!
  • Може да сме приключили с миналото, но то не е приключило с нас.
Propuestas
: ??:??