26 ago 2020, 16:02

 Корени - девета част 

  Prosa » Bosquejos literarios
933 6 19
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

     Човек поправя грешките си цял живот.

Докато е невръстен-грешките са по детски наивни и лесно простими.Но порасне ли, понякога са капитални,за да не кажа направо и трагични...

      България сменяше правителства, монархът лавираше между  Сцила и Харибда, но неутралитет се пази със силна армия!

       Откакто Адолф Хитлер започна войната в Европа и успя светкавично да окупира Западна Европа Германия стана доминанта в  световната игра за преразпределение на територии, ресурси и окончателна ревизия на  договорите от Парижките споразумения, които касаят победените страни, сиреч, Германия, АвстроУнгария, България и Турция, които във Версай, Сен-Жермен и Ньой,бяха сериозно наказани с територии и репарации. 

Не случайно Уудроу Уилсън, тогава американски президент, заяви, че тези несправедливости ще доведат до реваншизъм и са предпоставка за нови войни...За съжаление, мистър Уилсън се оказа дяволски прозорлив през 1919 година!

       Докато дойде пролетта и Хитлер постави Цар Борис Трети пред неизбежна ситуация:тилът на войната е сключения договор между него и съветският лидер Йосиф Сталин!

       На срещата през януари 1941 година фюрера на  Германия, след като бе съдействал, заедно с останалите Велики сили (включително и Съветска Русия)по мирен договор от 7.9.1940 година, ( Крайовската  спогодба)сключен с Румъния, на Царство България да бъде върната Южна Добруджа...

        В резиденцията на Хитлер в  "Берхтесгаден", в баварските Алпи Цар Борис Трети бе приет с подобаващ респект от най-силния и влиятелен завоевател в  съвременната европейска история!

         Една неописуема еуфория завладя българите през топлата и плодовита есен тогава! Но  как България, след жестовете на  Великите сили, щеше да се ориентира:чия страна да заеме в този гигантски сблъсък, който вече изглеждаше неизбежен?

        Монархът не искаше българският войник да се бие  за чужди интереси...

        Царство България след Ньойския диктат, както основателно българите възприеха този несправедлив за тях договор им отне освен Южна Добруджа и Беломорска Тракия с излаз на Егея,така също и Западните покрайнини;и всичко това с компактно българско население. 

Да не говорим за Македония, където населението започна да се преселва в стара България след 1918 година!

      Както един дипломат на име Помянов заяви пред английският крал, че Царство България граничи със себе си, когато Крал Едуард Осми, на път от Близкия изток премина през България и стори визита на неговия братовчед Борис Трети, царя на българите през лятото на 1938 година...

» следваща част...

© Стойчо Станев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря за коментара и оценката, Албена!
    Приемам и двата коментара, като част от написаното от мен!
  • Духът на времето и конкретната личност... Чудесно си отразил тази взаимна връзка, Стойчо!
    Извинявай, този коментар е за следващата част
  • Вещ познавач на историята си, Стойчо! ....
  • Благодаря за коментара и оценката, Дочка!
    И въпреки тези превратности България показва висок икономически растеж до 1939 година !
  • Интересно поднасяш тези болезнени за всеки българин факти...
  • Благодаря за коментара и оценката, Величка!
  • Поздравление! Супер!
  • Благодаря, Румяна,не искам в момента да се отклонявам от темата.
  • Добро утро! Не съм чела изброените, но сигурно има вярно описано и от двете.Препоръчвам ти да намериш в гугъл-Саба Дъглас Хамилтън(историята на една лъвица осиновила ориксче) и само ще допълня-Бог с малките неща се прославя! Лек ден.
  • Благодаря за коментара,Румяна!
    Наистина, трудно ми е да повярвам, че скоро ще се появи "Градът на светлината ",Томазо Кампанела,остров Утопия или бляновете на Сен-Симон, Шарл Фурие и още мечтатели за един идеален свят.
    По съм склонен да приема мрачния реализъм на Джордж Оруел и неговата версия за написаното от него. "Фермата ","1984",което е проекция на това, което става сега.
  • Не ти ли се иска да дойде една-чиста и свята и щом минава през нашия мозък значи някъде съществува!
  • Благодаря за коментара и оценката!
    Младен, понякога избираш по-малкото зло...Но това е само фон на онова, което ще дойде по-късно.
    Румяна, това което си написала е истина, но не знам до колко една империя може да води света, ако няма завоевателна доктрина. Pax Romana, Pax American ,Наполеон Бонапарт, Екатерина Велика, Хитлер, с неговия Трети Райх,Сталин, който е мечтаел за Световен Съюз на Съветските Социалистически Републики (ССССР)...
    Мариана, благодаря, че коментира!
    Приемете моите поздрави!
  • Трудно е да се пише за исторически събития без доза субективизъм. На мен ми харесва, че го постигаш. Да се изправя и да кажа кой как и защо е грешил или не, би било смешно, защото има причини и обстоятелства, с които не съм наясно. А и нямам доверие на "експертни" мнения. България е това, което е, заради множество интереси. По-важното за мен е, че българщината в духа оцелява. Поздравявам те за познанията, Стойчо!
  • Всяка империя след време минава, само една ще остане тази която няма завоевателна цел.
  • България, в контекста на ретроспекцията, се оказа съюзник на погрешната страна. Но кой можеше да предвиди бъдещето? Дори и Ванга не се е произнесла по конкретния казус. Ако Япония бе ударила СССР в тил, днес ситуацията щеш е да е коренно различна за нея и за България. Поне сме имали шанс да станем велика сила. А днес непрестанно служим на чужди интереси, за да поддържаме единствено нищожеството си. Чудесно е, че припомняш всичко това, Стойчо. Поздравявам те за все по-интересния разказ!

    П.П. Ще добавя само, че комунистите не бяха по-добри от нацистите. Те /съветите/ най-вероломно и в съюз с тях, си поделиха разбойнически Полша.
    Но което е особено ужасяващо - Сталин постави недостижим за вечни времена световен рекорд, избивайки около 52 милиона души, от които 32 милиона бяха избити в мирно време!
  • Благодаря за коментара и оценката, Светулка!
    Да, в историческите процеси има някаква цикличност.
  • Добре е да знаем родната история, в контекста на световните събития. Както и по възможност да не повтаряме грешките си.
  • Благодаря за коментара и оценката, Пепи!
  • Адмирации!
Propuestas
: ??:??