Човек поправя грешките си цял живот.
Докато е невръстен-грешките са по детски наивни и лесно простими.Но порасне ли, понякога са капитални,за да не кажа направо и трагични...
България сменяше правителства, монархът лавираше между Сцила и Харибда, но неутралитет се пази със силна армия!
Откакто Адолф Хитлер започна войната в Европа и успя светкавично да окупира Западна Европа Германия стана доминанта в световната игра за преразпределение на територии, ресурси и окончателна ревизия на договорите от Парижките споразумения, които касаят победените страни, сиреч, Германия, АвстроУнгария, България и Турция, които във Версай, Сен-Жермен и Ньой,бяха сериозно наказани с територии и репарации.
Не случайно Уудроу Уилсън, тогава американски президент, заяви, че тези несправедливости ще доведат до реваншизъм и са предпоставка за нови войни...За съжаление, мистър Уилсън се оказа дяволски прозорлив през 1919 година!
Докато дойде пролетта и Хитлер постави Цар Борис Трети пред неизбежна ситуация:тилът на войната е сключения договор между него и съветският лидер Йосиф Сталин!
На срещата през януари 1941 година фюрера на Германия, след като бе съдействал, заедно с останалите Велики сили (включително и Съветска Русия)по мирен договор от 7.9.1940 година, ( Крайовската спогодба)сключен с Румъния, на Царство България да бъде върната Южна Добруджа...
В резиденцията на Хитлер в "Берхтесгаден", в баварските Алпи Цар Борис Трети бе приет с подобаващ респект от най-силния и влиятелен завоевател в съвременната европейска история!
Една неописуема еуфория завладя българите през топлата и плодовита есен тогава! Но как България, след жестовете на Великите сили, щеше да се ориентира:чия страна да заеме в този гигантски сблъсък, който вече изглеждаше неизбежен?
Монархът не искаше българският войник да се бие за чужди интереси...
Царство България след Ньойския диктат, както основателно българите възприеха този несправедлив за тях договор им отне освен Южна Добруджа и Беломорска Тракия с излаз на Егея,така също и Западните покрайнини;и всичко това с компактно българско население.
Да не говорим за Македония, където населението започна да се преселва в стара България след 1918 година!
Както един дипломат на име Помянов заяви пред английският крал, че Царство България граничи със себе си, когато Крал Едуард Осми, на път от Близкия изток премина през България и стори визита на неговия братовчед Борис Трети, царя на българите през лятото на 1938 година...
© Стойчо Станев Всички права запазени
Приемам и двата коментара, като част от написаното от мен!