- Защо се смееш? - попитах аз. - Защото съм щастлив. - отговори ми детето учудено. - Какво е да бъдеш щастлив? - продължих аз. - Когато те обичат или ти обичаш някого. Когато си чул или видял нещо красиво. Когато твоята звезда ти се е усмихнала... Обясняваше ми всичко това с блестящи очи, и лицето му трептеше от въодушевление. Детето с луничаво лице и очи пълни с живот и мечти. - А колко струва щастието? А това да обичаш и да бъдеш обичан? И как така ще ти се усмихват звездите? - питах го аз учудена,дори натъжена. Не знаех какво бе всичко това. Продължих: - А откъде да си купя тези неща? А то се ядоса. Обърна се на другата страна. После ме погледна.И ми кресна: - Нямат си цена щастието. Нито любовта. А да обичаш... Това е красотата... Нея... - детето се ядосваше с всяка дума,която изречеше.- Вече ти казах красотата само със сърцето се вижда! Аз се натъжих. Не можех нищо да му кажа. Буца ми се спря в гърлото. Исках да заплача. - Вие, възрастните, нищо не разбирате! - продължи то. - Как ще бъдеш щастлива след като не разбираш любовта? Детето дойде при мен и седна. Хвана ме през врата. Аз се разплаках. То ми каза: - Не плачи! Възрастните не плачат. Засмях се. Как може да не плачат възрастните щом и децата плачат. Детето ме прегърна - някой ме обикна. Разбрах, че съм щастлива и че звездите се смеят.
"Най красивото е невидимо за очите,Най-същественото се вижда само със сърцето" Обичам "Малкият принц"защото ни казва детската,чистата истина И наистина ме натъжи защото понякога забравяме какви сме били преди, обгърнати от проблемите на ежедневието...
Страшно много обичам "малкият принц" и съм безкрайно щастлив че прочетох този кратък импровизиран момент ..Страшно много ми въздейства .. Поздравления и приятно изкарване на празниците.“.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.