26 abr 2020, 10:43

Молитва 

  Prosa » De humor
375 2 12
1 мин за четене

— Господи Боже мой, да се свети името ти… да го светна аз само веднъж Митьо Шопа, да види как се вземат и не се връщат сто хиляди евро накуп…

Ох, извинявай, дядо Боже, отвлякох се… Ама ти хубав офис имаш — тихо, уютно, ароматно. И какви постери! Само дето са малко старомодни. Пък и все с голи мъже… Ти, да не би… Ох, извинявай, ама лепни и малко голи мадами. Я да беше видял стаята ми в спортното училище — докато си сглобявал Ева, в такива ъгълчета не си надничал…

А картинките ти май са вносни, нещо на чужбинско пише там. Добре, че нямахме такава шарения в залата — докато зяпнеш, и ще те тушират.

Но, давай по същество, Господи! Я да видя какво ми е написала баба да ти кажа… Аха! Значи — да дойде царството ти… Абе, дядо Боже, много овехтял език ползваш. Давай да преговаряме направо.

Виж сега — има един дето ми дължи маса пари. Направи така, че да ги върне с лихвите. И пет процента комисионни за теб. За свещи.

Какъв общ бизнес можем да развъртим с теб… Аха, сетих се! Що не направиш така, че хората на Попчето да гръмнат офисите на конкуренцията? Пък на мойта фирма да възложат ремонта? Пет процента комисионни са за теб. За свещи.

А после конкуренцията да бумне офиса на Попчето. И пак мен да извикат. Пет процента — пак за теб. За свещи.

Е, дядо Боже, помогни, а? Пък можем да направим съвместен холдинг. „Бог импекс холдинг“, добре звучи, а? Аз ще правя туй-онуй, ти ще осигуряваш останалото с божествената си сила. И от печалбата — за теб лично пет процента. За свещи.

А, за да разбереш, че съм сериозен бизнесмен, ще издам авансово календар с дванадесетте топ апостоли на годината. И пет процента от печалбата за теб. За свещи.

Е, това е. Хайде, че ме чакат бизнес дела. Ако има нещо друго — ще кажа на баба да се помоли на секретарката ти Мери. Чао, Боже!

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Красе!
  • Отишъл е на правилното място - където се топят свещите.
  • Благодаря, Надя, Даниела, Юри, адаш!
  • Хареса ми изказа. Много истини за нашата реалност се намират в разказа. Поздравления.
  • Този пък при Бог решил да се пробва...
  • Отдавна не е играл бича по търговците в храма...
    Поздравявам те.
  • Колко неоправени сметки има на този свят... Много свещи ще накупите, Георги!
  • Благодаря, скитник, Младене!
    Имам една история за договор за продажба на душата, Младене. Ей сега ще го пусна за теб.
    Разказа, не договора.
  • Това, Георги, не ми мяза на Божия молитва. По-скоро на оригинална молитва към Сатана. За бизнеса него търси. Той ще ти предложи и договор образец Фауст. Е, ще ти се наложи да го подпишеш. Обаче, направи се на ударен и подпиши с лявата ръка...А комисионната той ще си я вземе с типов процент, но казват, че вземал и душите /за всеки случай/. Той там си и обитава - в църквите. И по свещите разпознава, кои да грабне и отнесе със себе си. А Бог не го търси за търговия. Нали именно Той изгони търговците от храма. И оттогава храмовете пустеят на истински вярващи!
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, сестро!
  • Брато, ти си врао!
Propuestas
: ??:??