27 dic 2023, 9:23

Монолог 

  Prosa » Otros
251 4 9
1 мин за четене

Вдъхновено от сценария "Коси в прахта"

 

  Дръж се, Земьо, потърпи... Още мъничко почакай. Ти чу ли... Мале - от зори, идат... чети, а оръжието, майчице, байряк е.

Виж ме, Боже, що пред сега стоя. Ти позна ли... аз съм... твоята Румяна? Забий камбините да закънтят. До горе, нека чуят се оттатък Рая.

А ти, небе, що тъй си се смръщило? Я, облаците си сбери. Нека целий свет да види - българин за свойта земя̀ как готов е да умре, за семейство, за родина и за тия де след нас ще се родят. Боже, тебе моля, помогни ни, реки от кърви ще текат.

Врага телата ни отне, ала душите, Боже, не успяха. За теб ще са навеки те и за тебе, Мале - толкоз любена и толкоз свята.

За мене радост няма веч, откак Димитар... си отиде. И колко още твои верни синове - лежат там, нейде у балкана. За себе си аз що да жаля - неее - на тех им помогни. Стъпките им, Земьо - скрий ги, от предатели пази и от страшний враг спаси ги. Че пет ли века веч ще станат, откак туй робство ни душѝ.

Взѐми силите ми, Боже - ти на тех ги занеси. Очите... Мале, сал покрий ги, още малко потърпи, от свобо̀да се печели, нема кой да я дарѝ!

 

© Виолета Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Блика патриотизъм и чувство за чест. Весели празници, Вили!
  • Скити, Ники, Пете, благодаря ви!
    Прекрасна вечер да имате.
  • Вили, много ти отива този стил на писане. Хареса ми!
  • Много си казала тук, Вили!
    Поздрави!
  • Вили, събрала си много в тези редове...
    Честита Коледа
  • Весело и на вас, Младен, Тонка, Аче.
    Благодаря ви!
  • Честито и от мен,Рождество ,Виле!!!
    Поздрави,сърдечни!Пчеличке!🐝Споделям написаното от ,Младен!
    Весело пострещане на нова година!!!🌹
  • Хубав текст и много поетичен. Като песен се лее и внушава патриотизъм.
    Поздравления, Вили!
  • Честито Рождество, Виолета!
    Добре си го написала - високо патриотично, но аз не вярвам, че нещо подобно може да се случи вече в съвременна България:

    "Нека целий свет да види - българин за свойта земя̀ как готов е да умре, за семейство, за родина и за тия де след нас ще се родят. Боже, тебе моля, помогни ни, реки от кърви ще текат."

    Просто българинът предпочита да мре не на родна земя, а в чужбината и затова гепва самолета от Терминал 2. Това е неговото реално въстание - да стане изменник на родината!
Propuestas
: ??:??