27 ene 2012, 15:56

Началото... 

  Prosa
2130 0 34
1 мин за четене

Повечето от хората приемат думата ,,начало'' като някаква светлина там, в края на тъмния тунел.

Аз за краткия си допир с живота осъзнах, че тази дума ме кара да изпитвам ужас.

Всичко все започва отначало, без престой и без връщане назад.

Може би в началото на живота ми е имало някакъв престой, но бавно с годините губи смисъла си, когато коренът няма почва за развитие...

Почти всяко човешко същество на този свят има нещо свято, към което да се върне. Да докосне в спомените си бурното детство, да поплаче върху рамото на старата си майка или баща. Да почувства закрилата на близките си дори и без оказана помощ. Да милее за схлупената си бащина стряха и един ден в своя живот да продължи тази многогодишна традиция.

Защо ли все се чудя как ли би изглеждал животът ми от тази гледна точка? Вероятно защото никога няма да разбера.

Боли ме да осъзнавам, че моето начало ще бъде едно продължение за моето поколение. Тая надежда, че то ще изгради бъдещето си различно от моето. Но...

Началото не винаги е хубаво. Често непознатото предизвиква страх и след възприемането му се губи страха. Разбира се, когато това начало е постоянно, тогава и страхът е постоянен. А да живее човек в страх, често означава да развие лоши качества във себе си. Не искам да бъда лош човек.

Боря се и преоткривам, че някой начала могат да бъдат полезни. Водят до усъвършенстване. Развиват един енергичен процес, с който рано или късно се свиква. Но със страха никой не свиква. Живееш го и те преследва постоянно.

Надявам се един ден, когато дойте краят (защото той винаги идва), да бъде просто край. Нека го видя като такъв, а не като начало. Защото, вярвайте ми, началото може да бъде много изтощително. В живота не определям годините си като реално време, а като началата, които нямат свършване. Всъщност, ако за някой съм дете, за себе си съм столетник...

 

П.П. Беше ми приятно да споделя...

© Елeна Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ви сърдечно Минка и Лили!
  • Незнам какво да кажа,всеки ден е ново начало към неизвестното,което притеснява не само теб,но пък и в това е стремежът към живота,нали все се надяваме да стане новия миг по-различен и по-привлекателен!Поздрав!
  • Аз мечтая зя ново начало в едно човечно човешко общество без пороци и насилие.Мисля, че няма да се страхува никой от едно такова начало!
  • Благодаря ти искрено Сиси, че сподели!♥
  • Привет, Ели!
    Позволи ми да вметна два цитата от Мадлен Алгафари.

    "Всички се нуждаем от сигурност, но я търсим отвън.Не знаем, че единствения начин да преживеем напълно щастливо сигурността е първо да изживеем несигурността и да разберем , че от нея не се умира"


    "Животът е движение.Но запитваме ли се какво ни движи?Любов или страх?
    Това което правим в живота трябва да идва от любов към него, а не от страх да не изгубим нещо, което ценим"


    И нещо от Хорхе Букай:"Всички се нуждаем от малко магия, която ще получим само ако сме способни да се изненадваме и в тази изненада няма страх, а има пробуждане на любопитството, вместо несигурността от непознатото"


    Ели дано думите на тези умни хора ни помогнат да преодолеем страховете си!
  • Искрена благодарност на всички!!!
  • Лошото е, че понякога е толкова трудно да определим дали сме преминали през него или все още сме в самото начало... на началото...

    Харесаха ми размислите ти!
    Поздрави и от мен!
  • !)))
  • Привет, Ели! "Начало" е другото име на единият край!
  • Благодаря ви сърдечно!
    vancheto13 (Иваничка Петкова)
    MarinTachkov (Марин Тачков)
  • Радвам се,че имах възможността да го прочета!
    Поздрав!
  • Поздрав, Елена!... Всеки ден може да бъде ново начало...
  • Благодаря сърдечно на всички!
  • Благодаря за това споделяне!
    Хубав ден! И още много, много хубави дни да са пред теб!
    Б.
  • Здравей, Ели!
  • "Боря се и преоткривам, че някой начала могат да бъдат полезни. Водят до усъвършенстване."
    !!!
  • Споделям! Понякога началото е край, а понякога краят е начало! Има и хубави начала! С поздрави, Елена!
  • изгубени
    завинаги дните…
    върху листа сълза,
    незнайно бъдеще орисано,
    без връщане назад...

    Ели, толкова са ми сродни тези твои
    объркани мисли...беше ми приятно да прочета..
    прегръщам те..

  • Беше ми интересно да прочета
  • !!!
  • И мен понякога ме е страх от страха да започна.
  • Една е целта. Всяко начало е завръщане в правилната посока. Усещането за преходност и загуба, поражда страх. Страхът може да бъде игнориран напълно!
    Във всеки спомен дреме ненаучен урок. Изчиствайки емоцията от спомена, виждаме и осъзнаваме, че случващото се, е средство за постигане на целта.
    Поздрав, Ели!
  • Много интересни размисли! Всеки от нас се е чувствал в един момент от живота си по подобен начин! Поздрави!
  • Напълно споделям! Поздрави, Ели!
  • И аз харесах. Вероятно е така, защото започването отначало почти всякога е по принуда - след като сме се провалили или разочаровали. Но пък всяко начало е заредено с оптимизъм.И когато целта си струва, трябва да започваме пак и пак толкова пъти, колкото трябва, за да я постигнем.
  • Елена, интересна тема си заложила в това есе, но може би се нуждае от доразвиване, защото са маркирани само щрихите на някои въпроси. От камбанарията на моите вече 50 години, смея да споделя, че страхът е лош съветник и когато човек преодолее страховете си, когато стане по-борбен и уверен в себе си, започва да се справя по-добре в живота. Като цяло есето е интересно и провокира размисъл - нещо, което го прави полезно и ценно.
  • Нещо като максима...!!!
    "В живота не определям годините си като реално време, а като началата, които нямат свършване."
  • А на мен да прочета!
  • Предизвика в мен много спомени това начало!Найстина свързано е с много енергия,но в коя посока ще тръгне всичко е въпрос на късмет и донякъде на съдба!Беше удоволствие за мен,че прочетох!Поздрав!
  • Дълбоки мисли, Ели! Има върху какво да разсъждавам...Благодаря!
  • Интересно...Поздрав Елена!!!
  • И аз благодаря,че прочетох,Ели. Последното изречение особено ми въздейства. Само човек с богат душевен свят може да сподели,че се чувства по този начин.
  • Харесах,Елена!
    Поздрав сърдечен!
  • Интересни размисли...
    Може би и краят е ново начало, за да има смисъл краткото ни човешко битие...
Propuestas
: ??:??