21 dic 2023, 13:43

 Никоя 

  Prosa
255 6 7
2 мин за четене

Започвам нова поредица, но този път не с Никой, а с Никоя.

 

Малката кибритопродавачка

 

   През зимата нощта идва бързо. Прибирах се от големия град и открих, че нямам кибрит. Последната клечка запалих преди минута. Наближавах огромния паркинг на група от хипермаркети. Влязох и с трудност намерих, къде да паркирам. Не знам защо, но тези паркинги ми донасят много екзистенциално и сюреалистично усещане. Вероятно е заради студените светлини и небето над мен или е от гадните високоговорители с Коледни песни, или просто мразя хипермеркетите.

Слязох от колата и преди да стигна до първото хале видях едно момиченце, което беше седнало върху парче от кашон. Сякаш шумът и навалицата не го интересуваха. Застанах пред него и... Просто не знаех, какво да му кажа, но ме привлече спокойствието, което излъчваше.

- Господине, аз мога да ви дам кибрит.

- Откъде разбра, че търся кибрит?

- Малко хора ме виждат, дори за тази вечер никой. Хората не виждат, когато ги е обзела налудността да пазаруват.

- Права си, тези празници са пир за духовно празните.

Тя протегна към мен ръка. Беше със прокъсани ръкавички и пръстите и бяха навън.

- Ето, вземете си кибрита.

Отворих кутийката и тя беше пълна с изгорели клечки.

- Но тук няма здрава клечка.

- Да изгорих ги, за да се стопля. Ето тази беше последната.

Извади една овъглена клечка и тя започна да гори. Вгледах се в пламъка и сякаш потънах в друго измерение. Момиченцето стоеше пред коледна елха с грейнали очи, а край нея имаше много усмихнати хора.

- Добре, но на мен ми трябват клечки, които да горят.

- Те и тези горят, но ги вижда другото ти аз.

Усмихнах се, защото си представих, че може да пуши единствено другото ми Аз.

- Колко струва, кибритчето.

- Нищо, подарявам ти го. То е кутийка с надеждите на другите за щастие. Това ще ти донесе и на теб щастие.

- Благодаря ти, мъниче. Искаш ли да отидем в маркета, да ти купя нещо?

 Погледна ме с големите си пъстри очи.

- Може, но нека аз да си избера, а пък ти ще си сложиш моята ръкавичка, за да виждаш това, което аз виждам.

- Няма ли да ми е малка?

- Не тя е направена от приказна прежда и става на всеки, който я приеме.

- Съгласен. Всъщност, как се казваш?

- Никоя.

- Хубаво име, ще ти викам, Ники.

- Добре. Сега ме хвани за ръка, за да не се изгубим и ето ти ръкавичката.

Когато хванах ръката и, имах усещането, че съм дете и двамата отиваме някъде, където светът е друг. Вървяхме и тя изведнъж запя много хубава песничка "Синият вагон". Беше зима, а вътре в мен бе лято.

 

                                    Следва продължение

 

https://youtu.be/cDtEE_rrCKE?si=1ahQvXv7hS8ropFq

 

                                                 :)     

© Гедеон Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Аз говорех за билборда, който обикаля слънцето, без да може да си го сложи в джоба )
  • Знаеш ли, напуши ме смях, защото си представих билборд с надпис "Непредвидимият Жабок" и от едната страна е жаба в скок, а от другата след надписа е Гедеон с меч в ръка.
  • Каквото и да напишеш - ще е прекрасно, знаеш ли защо?! - защото в него със сигурност ще има елемент на изненада...Непредвидим си в цялостното си творчество!
    А това е толкова хубаво!
  • Благодаря ви!
    Днес много се чудих, какво да напиша, дали продължение на Никоя, или разказ за чудо на което бях свидетел, но написах един стих, може би защото съм дете.
  • Вчера не успях да отворя линка...
    Снощи си търсих музика
    / да послушам и да спася поезията от себе си /....
    а то всичко необходимо като емоция и живост
    го има в тази детска- недетска песничка)
    Благодаря ти!
    Ще я слушам винаги, когато забравя, че съм дете и ми натежи възрастта на реалността
    Светла Коледа да имаш!
  • Хубаво започва...
  • Ще чакаме продължението, като следва
Propuestas
: ??:??