28 dic 2021, 20:22

Нищо против белгийците – 3 

  Prosa
553 2 20
3 мин за четене

На пръв поглед, случката която ще се опитам да рзкажа изглежда скучна и незначителна, извадена от очертанията на сивото ежедневие, или, така наречената рутина, в която понякога се изгубваме.

Живея в съвсем обикновено белгийско село, където всичко изглежда спокойно, хората са видимо приветливи, усмихват се и поздравяват, дори и ако не те познават. Улиците са чисти, всички пътни знаци и обозначителни табели са си на мястото и на никой не му минава през ум да ги нарушава. Единствено тесните пътища създават известно неудобство, поради простата причина, че във времето когато е бил изграждан градоустройственият план, автомобилите са били къде-къде по-малко, а сега на фона на цялата тази теснотия се налага да съществува велоалея, място за паркинг на местните  и разбира се, тротоар. Всичко това, най-вече паркираните автомобили, налагат изчакване, колегиалност и търпение при разминаващите се водачи на МПС.

 

До тук с уводите, ето я и моята случка.

Спомням си ясно деня, когато с мъжът ми се прибирахме отнякъде по обичайния маршрут, по който минаваме от години. Караме си ние с допустимите 30 км/ч, и на последната пряка, преди нашата уличка, точно до мястото, където за да продължим, автомобилите от насрещното движение трябва да отбият и да ни изчакат, защото в тяхното платно има обособени места за паркиране, които винаги са заети, тоест, няма как да се разминем по обичайният начин. Движим се ние, а автомобилът който идва насреща не дава никакви признаци, че ще отбие, за да минем ние! Вече сме достатъчно близо за да видя, че шофира жена, която яростно натиска клаксона, а изражението и е изкривено от злоба, прозорецът и е широко отворен, а тя крещи като обезумяла.... Аз се разтреперих, винаги гледам да стоя колкото се може по-далеч от свади и разправии, дори и да съм в правото си, подканих мъжът ми да се качи на тротоара, защото не беше съвсем ясно какво смяташе да направи дамата отсреща. Отбихме и спряхме, надявайки се тя просто да продължи, но жената крещеше, удряйки по нашата кола с ръка. С изумление видях, че на предната седалка до нея стои дете!

 Успяхме да продължим, без да отвръщаме по какъвто и да било начин, а аз имах усещането, че полудялата от гняв жена ще ни последва!

След ден или два, мъжът ми, прибирайки се, ме уведомява:                       

„Знаеш ли, че онази улица била еднопосочна и ние изобщо не е трябвало да минаваме оттам?” 

Оказа се, че съвсем отскоро няколко от по-оживените улици в селото са станали еднопосочни, разбира се, хората са поставили и съответните знаци, но кой знае защо, са останали като невидими не само за нас, защото и до днес, няколко месеца след въпросната случка, продължаваме да се разминаваме със заблудени автомобили и камиони. В такива моменти само се споглеждаме усмихвайки се, осъзнавайки, че улиците могат да се превърнат в еднопосочни, но не бива да да допускаме това да се случва със сърцата ни.

 

 

© Руми Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Наденце, Честита да е Новата година и за теб! Благодаря ти за топлинката!
    Силве, идеята ти за чистачки от вътрешната страна е мноого добра, обачее...... да пази Бог от такива европейки!
  • Да си плюем в пазвите, че такива европейки и в България се навъдиха, възмъжават жените 😄. Компаниите за коли трябва вече чистачки от вътрешния край на стъклото да слагат 🙂. Поздрави сърдечни, Руми!
  • Честита Нова година, Руми! Нека всяка посока на доброто ти сърце те отведе до едно мъничко чудо!
  • Мария, радвам се да те видя! Благодаря ти за топлите пожелания, нека Новата година бъде такава и за теб, пълна с прекрасни случвания! Бъди здрава и все така вдъхновена!

    Иржи, твоето посещение е като слънчев лъч, който озарява тъмнината! Благодаря ти, че си прочела моята случка. Относно табелите, от тогава не пропускам нито една, нищо, че ги знам наизуст, сложила съм си една голяма "обица на ухото"!
  • Твоя разказ ми напомни една притча за стар козел и малко козле, които тичали по планинска пътека. В един момент козлето казало "Не бива да вървим по-нататък, пътят свършва!" Козелът казал " Не ме учи, аз толкова години все по тоя път вървя, ще минем по едно мостче и..." изведнъж паднал в дълбоката река! Предишния ден реката отнесла мостчето и докато играело козлето видяло това..Затова е вярно- "Не питай старило, а патило!".Така и с вашите указателни табели- който е карал преди по старите, хич не забелязва, че са нови, с изменени правила...Честита Нова година, Руми, бъди здрава и щастлива и осторожен навигатор в колата!!
  • Да, еднопосочните сърца са по-страшни от еднопосочните улици, Руми, колко добре си го казала!👏
    Нека е сърдечна, любвеобилна и пълна с прекрасни случвания годината за теб, миличка!💕
  • Скъпа Миночка, много ти благодаря за прекрасното пожелание, зарадва ме много!
    Честита да е Новата година и за теб! Здрава и вдъхновена бъди! ❤️
  • Честита нова година! Нека тя бъде тихо море, в което да къпеш здраво тяло, а вдъхновението,винаги, да те чака на брега!
  • Да, Роси, така е, но вътрешната красота на доста жени отдавна е с друг облик... за съжаление!
  • Виждала съм жени които като застанат зад волана стават други. Жалко е наистина, защото жената е тази която трябва да учи на добро и етика!
  • Rumbic, знам го добре.
    Така се случи, че в по-младите си години посещавах често Белгия (основно Антверпен, но и Брюксел), а също - Германия (сновно Хамбург). И това, за което ти говориш, наистина е така. Също съм го видял и разбрал.
  • Миночка, благодаря ти! 💗
    Весели празници и за теб!
  • Руми, хареса ми, има ги всякакви личности, по света, а нервите , не признават пола,дали си жена или мъж! Весели празници!
  • Георги, благодаря за прочита!

    Кате, и аз все си мисля, че на жените им е дадено да бъдат кротки, да дават добър пример, а в случая тази жена возеше дете, най-вероятно своето... какъв пример би могло да бъде нейното поведение!!!

    Безжичен, прави ми впечатление, че хората в чужбина /поне в Белгия е така/ не се набиват на очи, поне не с лошо поведение, ако ги има, то те са единици. Но, кой знае... !?

    Пепии ... 😄😄😄
    Весели празници! 🎄
  • 😅 като в оня виц: някакъв си слуша музикално радио, припява и си кара по магистралата. Изведнъж радиото прекъсва музиката и разтревожен мъжки глас съобщава, че по магистралата еди къде си някой луд в посока София кара в насрещното.
    - Тоя па! Някой луд! Аз като гледам, всички са луди, всички карат в насрещното!
  • А провери ли онази отсреща дали не е била българка? Като чета тук как сравнително малки момичета бият други момичета, кой знае...
  • Преди не вярвах, но с времето се убедих, че има и жени, които налитат на бой. По нашите пътища са същите взаимоотношения - мили и вежливи. 😁
  • Интригуващо - интересно...
  • Сърдечно ти благодаря, че си ми гостувал, Младене, за мен е чест!
    Честито Рождество!
    Приеми и моите най-искрени пожелания за една мирна и благословена Нова година!
  • Сърцата ни са нашето земно съкровище и си абсолютно права, Руми, че не бива да ги трансформираме в еднопосочни, защото тогава наистина биха заприличали на сиви и монотонни улици!

    Честито Рождество, Руми и весело прекарване на новогодишните празници. Нека Новата година носи на теб и семейството ти здраве, уют и божествено откровение!
Propuestas
: ??:??