13 may 2011, 15:29

Петък - тринадесети 

  Prosa » De humor
1534 0 18
4 мин за четене

                 Адвокат Вескова излезе от нотариалната кантора позеленяла от яд. Тъп нотариус! Да се изразявала по-грамотно в акта! Дребнав човек – вместо да обръща внимание на спазването на основните правила, на важните неща, той ще я връща, че написала „парцал”, вместо „парцел” и „гъзопровод”, вместо „газопровод”!  То бива, бива, ама това на нищо не прилича! Да я изпуска като клиент, заради такива глупости! „Кракът ми повече няма да стъпи при този мисир – закльовкал ми там и едрото не вижда, а за зрънцето се захваща, пуякът му с пуяк!” – пенеше се тя, яростно захлопвайки вратата на адвокатската си кантора. Хвърли документите на бюрото и троснато седна на стола, а той изскърца пронизително под добре охранените й задни части. Точно в този момент в канцеларията направо нахлу задъхан младеж:

            -Адвокат Вескова, не мога да вляза във владение на жилището,  за което миналата седмица ми изготвихте нотариален акт! Представете си – върху него си била запазила право на ползване бабата на продавача и това било отразено в някакъв си предходен договор за делба!

            - И какво от това? Само спокойствие и здрава храна, господине и всичко ще се оправи – хладнокръвно каза юристката, като в това време успя да се настани по-удобно и дори да се облакъти на бюрото си.

            - Ами сега, къде ще живея? – продължаваше да нервничи клиентът.

            - Я да запазите самообладание! Голяма работа като че ли е станала... Я се вижте - млад сте, прав сте и сто на сто ще надживеете бабата, господине. Затова ви казвам, че сега са необходими само спокойствие и здрава храна, пък вие продължавате да пъхтите като парен локомотив. Недейте така, моля ви се, че ще вземете да получите някой инфаркт!

            -Но къде ще живея, за да мога да я надживея тази баба, къде, като нямам право и да стъпя в имота, докато ползвателката е в него, защото тя си е запазила правото на ползване пожизнено и безвъзмездно?!

            -Нямате ли някаква алтернатива, господине?

            -Имам – оставам тук, при вас, в кантората ви, докато намерите разрешение на проблема ми! – разяри се мъжът, тръсна се на фотьойла и изпъна краката си върху бюрото на адвокат Вескова.

            -Ех, днес не ми е ден! Сигурно защото е петък, на всичкото отгоре е и тринадесети... Та то „парцали” ли не бяха, та то „гъзопроводи” ли – адвокатката най-после сякаш се притесни и чак започна да мисли на глас, но по едно време се разсмя: - О, последното, което ми се случва в този ден не е чак толкова лошо, та вие сте поне десетина години по-млад от мен! Като не искате да живеете с бабата, а предпочитате с мен – аз ще уважа избора ви!

            Клиентът като ужилен  скочи от фотьойла и набегом напусна кантората. Тогава адвокат Вескова се подсмихна:

            -На по-хитър от мене ще ми се прави, мисирът му с мисир!

            А наистина беше петък, дори беше и тринадесети - сигурно затова навсякъде прелитаха пуяци и пуйки, пУети и  пУетеси, прозаици и прозаички, прозиращи съвсем прозирно...  

© Росица Танчева Todos los derechos reservados

El Autor ha prohibido la votación.
Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Севделин, много се радвам, когато разсмея някого!
  • Петя, радвам се, че съм те усмихнала! Поздрав!
  • Нищо, че днес не е петък 13, аз - една от всичките гореупоменати, те поздравява и благодари за усмивката!
  • Благодаря, Ники!
  • На мен винаги ми се случва нещо гадно, а знам, че няма нищо фатално хубав разказ, Росе, поздрави
  • Благодаря, Калин!
  • Много добра структура, кратко леко за четене и забавно. Харесва ми!
  • Зинка и Дочка, благодаря ви за усмивките!
  • Лили, благодаря за усмивката!
  • Ивон, Васил и Светлана, благодаря ви за поздравите и усмивките!
  • И аз се посмях. С поздрав, Роси!
  • Привет!
    Не знам весник "Стършел" дали съществува, но със сигурност знам, че би ви предложил веднага да оглавите отдела за кратък фейлетон
    Това е поздрав към вас:
    http://www.bbc.co.uk/go/rss/int/news/-/news/
    Поздрави!!!
  • Прочетох с удоволствие! С поздрави, Роси!
  • Водолея, иронията, самоиронията, хуморът и сатирата наистина ми действат разтоварващо. Е, Ang61, как пък точно в петък - тринадесети да ми се получи хуморът и иронията! Поне в минутите от този ден, в които писах разказа, сама се посмях, а след това се смяха и колегите ми и дори си тръгнаха усмихнати от работа, а това в днешно време съвсем не е малко, нали? Галя, благодаря за разведряващото поздравче!
  • Самоиронията, казана на място, може да действа много разтоварващо!
  • За съжаление в този разказ нито хуморът, нито иронията се е получила, за разлика други ваши от разкази.
  • Веска и Антонио, благодаря за отзивите! Антонио, това безобидно хумористично текстче може да се възприеме по-скоро като иронизиране на някои юристи, а не като дискретна надменност. Иронията и самоиронията понякога са много полезни. А ако имаш предвид последното изречение - иронията и самоиронията са полезни и за поетите, и за прозаиците.
Propuestas
: ??:??