16 oct 2022, 9:09

Помнете ме с добро 

  Prosa » Otros
773 5 18
2 мин за четене

            - Стига си висял на този компютър! Цял ден не си ял. - каза стомахчето ми.

            - Хм, ти пък, откога говориш? - питам учуден, но съвсем осезаемо чувствам, че е право  - Какво да ти наготвя?

            - Хвърли две-три пържоли на жарта!

            Ми хубаво, на жар. Сипвам малко дървени въглища в чугуненото барбекю, после разпалката, а аз се заемам с вратните пържоли. Приготвям си всички необходими тънкости и започнах да ги осолявам ...

            - Ох, щипе.

            - Какво ти щипе - питам стомахчето.

            - Не съм аз, това са пържолите.

            - И вие ли говорите? - питам ги почти естествено, все едно цял живот съм разговарял с тях.

            - Да, да - започнаха една през друга - ние сме много изтънчени, фини.

             - Разбирам - казвам и поглеждам към мазничкото, което разделя копчетата крехко месце.

            - Ние сме от биоферма. Прасето беше отгледано свободно и беше заклано съвсем хуманно. Ти нямаш ли сърце, как така ще ни печеш?

             Замислих се. То, нали прасето като всяко животно има душа. Бях чел, че едни от първите експерименти за откриване на теглото на душата бяха точно с прасета. Значи нищо чудно във всяка пържола да има по малко душа. Май наистина не мога да бъда такъв звяр. Как така ще ям душа? Ще си сготвя нещо неживотинско. Ще си наготвя сух боб. Тъкмо имам пресен джожен. Докато го изплаквам ми се стори, че някой тихичко хихика. Започнах да късам листата, но още при първото листо ...

            - Ох, така боли.

            Вече бях сигурен кой го каза. Нали във връзката джоджен стръкчетата са още живи. Пак бях чел, че и разстенията имат нещо като душа, поне това сочеха опитите с Кирлиановото лъчение. Когато откъснеш едно листо, аурата на разстението запазва образа на откъснатото листо, макар и по-блед. Значи то помни, че е имало листо. Е, бобът ще мине без подправки. Сложих го в гевгира и пуснах малко по-топла вода, за да се измие по-добре.

            - Така париии ...

            - Чакай малко, ти нали си сух боб?

            - Какво от това - развикаха се кълнчетата - ние също като джоджена сме отгледани в биостопанство. Не може да се отнасяш с нас така варварски.

            Въздъхнах и ... не смея да си поема въздух. Ми, ако случайно, без да искам, погълна някой жив микроб ...

 

© toti Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Вили, Иве, Миночка, Ина, Георги, благодаря Ви!
    Слънце и усмивки!
  • Силно и смислено.
    Ако човек е и сляп...
  • блазе им на глухите
  • Много добре ми подейства този текст,Тоти! Започнах да си представям, че и на мен ми говори, особено хляба! Браво!
  • Тоти, енергетиката на сладките плодове умиротворява, покачва доброто настроение и успокоява.
    Праскови, кайсии, ягоди...
    Виж, лютивото и горчивото са характерни за по-буйните и темпераментни нации.
    При животните е малко по- сложно. Там най- ниско в енергийно ниво стоят хищниците. След тях са тревопасните. Но онези, които отглеждаме с любов способствуват за усвояването на новите енергии от човека. Лекуват и това го спасява...
    Един материал ми попадна наскоро по темата. Наистина е много важно какво поднасяме към устата си.
    Поздрав!
  • Ох, развесе ли ме. Сетих се за една анимация. Храната беше жива и мислеха, че отиват в рая, някой като ги купи. А то... Нищо подобно
  • Тони, Роси, благодаря Ви!
    Нека Ви е слънчево и усмихнато!
  • Ех, Тоти, трябва да се научим и да летим, че колко ли насекоми мачкаме стъпвайки по земята.🙂
  • Усмихна ме, Тоти! Ям си и на мен не ми говорят Абе я си хапни и ти, че рънъта прай бурбъта - Дан Колов
  • Кари, Лидия, благодаря Ви!
    Усмихнахте ми деня.
    Тъпкано да Ви се връща, .
  • О, о-о, май ще си умрем от глад и студ, и от още какво ли не. А пък и планетата ако реши да се разтърси и да ни отхвърли от себе си...
  • Благодарско за слънцето, гали ме вече
  • Благодаря ти, Валя!
    Радвам се, че съм те усмихнал.
    За да ти е още по-хубаво съм ти поръчал Слънце, .
  • Благодаря ти, Пепи!
    Почти като в живота - гладен, но с добро сърце, .
    Слънчево да ти е!
  • Който много мисли, гладен си остава 😄
  • Споко, Блу, ще те нахраня със Слънце,.
    Благодаря ти!
    Усмихнат ден!
  • Ох, Тоти! Провали ми закуската
Propuestas
: ??:??