Човешкият живот бил ценен. Ха-ха. Само едно силно егоцентрично същество би могло да сътвори подобен "бисер" за собствения си биологичен вид. Значи, животът на всички други същества - четирикраки, летящи, пълзящи, плуващи и т.н., не струва и пукната пара, но, видите ли, животецът на двукракия негодник, наричащ себе си хомо сапиенс, бил много ценен. Особено пък този, на определени индивиди, взели себе си за богове и тормозещи всички по-слаби от тях...
Ще ви доверя нещо, но не защото ви вярвам, а защото съм взел всички предпазни мерки никога да не попадна под ударите на фалшивото ви правосъдие. И защото искам да чуете най-сетне и друга гледна позиция, пък дано успеете и да пречупите някой ден закостенелите си представи за справедливост.
Аз убих човек! Мина доста време оттогава, но до днес не съм изпитал и грам чувство за вина. Нещо повече. Преживях удовлетворението за постигната справедливост. А съм възпитан и израстнал с вашите ценности, целящи да направят всички ни покорни, страхливи и слепи изпълнители на измислени закони. Аз бях един от вас. До момента, в който разбрах, че понятието за справедливост в човешкия свят е философски продукт, присвоен и използван от държавата, а държавата по принцип е създадена да превръща силните в слаби, а после да ги тероризира. Защото само с терор тя може да се храни, съществува и развива. И този именно терор, тя нарича "справедливост ".
Но, да премина към същността на моя разказ.
На 25 години, току-що завършил престижна специалност с информационни технологии, започнах високоплатена работа към международна IT компания, даваща ми възможност да работя от всяко място на света. Не, че и преди това не работех - от пълнолетието си още се самоиздържах докато учех, с всякакъв вид работа. Но, високите доходи от сегашната, плюс възможността да работя от вкъщи, ми даваха шанс да осъществя голямото си желание най-после да имам куче. Можех да си позволя покупката на домашен любимец от елитна порода, но предпочитах да осиновя някоя сиротна душица от улицата. А улиците в нашата страна са пълни с изоставени кучета и котки от точно такива егоцентрични и безотговорни същества, считащи себе си за върха на еволюцията, за които ви споменах по-горе. От малък обичам животните и никога не съм спирал да се грижа за болните и изоставените. В квартала, в който живеех тогава, всички животинки ме познаваха и ме чакаха с нетърпение да получат поредната си порция ласки, наред с лакомствата, с които бяха пълни джобовете ми. Едно кученце обаче, редовно ме съпровождаше през целия ми маршрут от работа до вкъщи. Бях решил точно него да си взема у дома, за да бъде мой житейски партньор и приятел. Само че не стана така, за съжаление. През този ден не срещнах нито едно от моите приятелчета. Не ме чакаше и предания ми другар Бък. Вече се здрачаваше, когато започнах да откривам труповете им на различни места из квартала, където смъртта ги беше застигнала. До всяко едно от тях имаше по малко храна, вероятно примесена с отрова. Същата ужасна смърт беше застигнала и Бък. Бях потресен. Свързах се с полицията, с медиите и разни организации за защита на животните, писах тук и там, вдигах шум, но ефектът беше нулев и виновникът не се намери. Тогава започнах собствено разследване и само за няколко дена следите ме отведоха до негодника, отнел живота на толкова невинни душички. Наглед обикновен, сив човечец, с нищо не показващ, че е способен на такова злодеяние. Занимаваше се с ремонт на коли в свое помещение. Влязох да поговоря с него уж във връзка с предстоящия ремонт на несъществуващата ми кола, но извъртях по някое време разговора за навъдилите се напоследък много безстопанствени кучета и изразих недоволство от това. Той изведнъж се промени, лицето му стана зло и със сатанинска усмивка ми сподели това, което аз вече предполагах. Беше ги отровил, смесвайки антифриз с храната им. После си тръгнах, без да виждам нищо пред себе си. Тъмна сянка се настани в душата ми. Вече знаех, че този мъж не заслужава да живее. Вкъщи съвсем хладнокръвно обмислих как да постъпя. Бързата смърт не беше достатъчно добро наказание за този изрод. Той трябваше да страда така, както своите жертви. Купих антифриз и в края на работния му ден, когато почти се канеше да затваря работилницата си, влязох спокойно, издебнах го отзад и... Тук ще ви спестя подробностите и ще завърша сцената с това, че черната му душа отпътува към Ада в същите мъки, както неговите жертви. Погледах го няколко минути и си тръгнах. В душата ми не трепна нищо, не съжалих нито миг за стореното. По-късно, от новините научих, че се бил отровил, обърквайки алкохола с антифриз.
Продължих да работя високоплатената си работа, като се посветих през свободното си време на учение. Изучих юридическите науки, данъчното законодателство, банковото дело, психологията и актьорското майсторство. Всичи с отличие. Имах цел, за изпълнението на която ми бяха нужни много познания. И я постигнах. Вече няма нужда да работя за която и да е чужда компания. Имам си своя. И съм достатъчно богат, за да мога да живея където си поискам по света. Вече мога да се занимавам с това, което считам за свое призвание в този скапан, човешки свят. Да въздавам поне малко справедливост, но истинска, а не фалшива, с която държавата ни замазва очите. Може би, ще кажете, че нямам право и че съм също такъв престъпник като тези, срещу които се боря, но ще ви се изсмея и ще кажа, че не ми пука какво мислите.
Защото, благодарение на моите знания, мога да изтегля пари от която и да е сметка в банка по света, и да ги преведа на когото си поискам, заобикаляйки данъчното и други законодателства. Разбира се, вземам от богатите, за да дам на бедните и болните, без да се афиширам. Имам предвид тези богати, които са станали такива по нечестен начин. А благодарение на актьорските си умения, мога да влизам в различни роли с лекота и да правя своите проучвания. Така, нямам нужда от държавните органи, като полиция и съдилища. И вече не убивам негодниците с антифриз, ха-ха, а ги карам сами да си слагат край на живота. Всекиму според заслуженото.Чисто и ефективно! Продължавам да се грижа и за безпризорните и болни животни. Изградил съм множество частни приюти за тях и съм им осигурил щастливия и спокоен живот, който заслужават. Имам и свое куче, което пак нарекох Бък...
Животът ми е смислен и добър.
Защо ви разказах всичко това ли? Защото ми се прииска да ви кажа, че чувството за вина е намордник, който ви слагат, за да ви направят слаби и подчинени. И, да, знам поговорката, но нито съм гузен, нито пък бягам.
© Todos los derechos reservados