28 ene 2009, 9:51

Рядка птица 

  Prosa » Otros
846 0 1
1 мин за четене
 


Рядка птица съм. Би трябвало да бъда под закрила. Чия?
Преди всичко на самата себе си. Често се улавях безмилостно да скубя перата си, които бяха щръкнали или които бях нацвъкала (пардон!) сама. Така се бях съсредоточила върху това скубане, че скоро щях да си пречупя крилата.
Тогава, в един момент на болка, осъзнах – трябваше да намеря начин да се пощадя и поне от време на време да бъда в състояние да летя. Чудех се дали щях да се справя. Наложих си го. За да намеря закрила и от някого друг.
Този, другият, трябваше да разбере, че аз съществувам. Как щеше да ме намери, ако си стоях сама в гнездото?
Първият „закрилник” ме забеляза. Той ме взе под крилото си, но само за да ми помогне в трудната работа с кълването. Добре, че не бях свикнала твърде много с това и успях да излетя от гнездото му.
Имах нужда от балсам за изкълваните ми пера. Аз знаех рецептата му:
Силно крило – да мушна глава под него вечер, преди да заспя;
Здрав клюн – не за да ме кълве, а за да пази там онова, което не е редно да излиза;
Пера – достатъчно пера, с които да ме затопли, когато треперех от студ и безпомощност.
Знаех, че когато ме намажеше с този балсам, ние щяхме да полетим заедно.
- „Заедно” е красива дума, - чувам един близък на сърцето ми глас.
Този глас идва от гнездото ми. Той е на онзи, който по-щадящ от балсама, ме успокоява и закриля, без да кълве перата ми. Ние летим заедно.
Рядка птица съм. Под закрила. Закрилата на любовта.

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??