"Ние, безсмъртните, не обичаме сериозното отношение към нас...
Сериозността е творение на времето... във вечността няма време;
вечността е миг... достатъчно дълъг за една шега."
Херман Хесе
Измамни сетива! Мами ви простора, притъпява остротата есента. И хилядите ви усмивки бягат сред секундите на непонятното и малко тъжни блясват бистрите сълзи.
В многото превръщания на съдби, в безбрежния устрем на многото хора, някъде в случайната изневяра на толкова любови...
В теологията на безкрая има единици, има и ръце.
Страст, очи. Чувства! Във връзките им се таи нова радост, нов копнеж и неумолими и себични преоткриват хамлетовия акростих.
В повторението на свойствена принадлежност, в гъвкавия допир идва друга комбинация, но някъде, но там, те повтарят се.
В безкрайна омраза се раздират твоите безкрай влечения.
И с дните се превръщат в минали тежнения. В жизнения маскарад вземаш, чувстваш, правиш, преоткриваш и съветваш...
Ех, какви ти сетива! Превъплъщения...
А когато с мъка обхванеш това - няма сетива. Всичко се слива в едно и то е първо, и то е безкрайно, то е шега...
Нечовешка и страшна, безкрайна и зла - всемирна, житейска шега. Непочувствана, бърза, не- градена, досадна, даже катадневна; безкрила, но вярна шега.
Като луда любов, като пагубна страст, като дъх на телесно влечение; влудяващ изблик на първичното и пола, на живота.
Неподправена тръпка, омаен аромат, възторгът - нагоре и нищожната стъпка в необята на неспира.
Влудяваща еротика, невероятно сливане с Нея. Мимолено прелитане, трели от смях. Ах, ти шеговито промъкване в миг на превръщане. И не веднъж, ни дваж, а с луд копнеж и неувяхващо желание...
Всели се мироздание, спри, недей!
Една шега за изкупление...
12.05.93
© Валери Качов Todos los derechos reservados