5 jul 2019, 10:53

Странно велик народ сме 

  Prosa » De humor
410 3 12
2 мин за четене

Което отдавна са забелязали народоведите. Богати на замисли, бедни на дела. Но пък ги гарнираме с много думи. Които са многостранни или много странни. С едни и същи слова се изразяваме и при радост, и при тъга , и на мач. Обещаем ли някому да го оправим – оставаме го да се чуди по какъв начин. Подобна е и държавата. Пустиня с един оазис – столицата. Но и там има разлика между хората. Едните се возят в луксозни лимузини и са с постоянен загар. Което не означава,че работят на полето.

Другите ги разнася из града старинен транспорт. Някои коли дори имат митническо клеймо още от византийските служби. Народ, чиято модена култура е по чалгаджийниците, а желаещите да почетат  книга минават в нелегалност.

Затова пък ни бива да призоваваме. Особено политиците, чието слово е дълго ,красиво, неразбрано. Не като рекламите. На които ни зоват ,примерно ,да ползваме тампони, защото давали свобода. С което решаваме проблема на епохата – раздаваме всякому по един и го освобождаваме. А на футболните фенове ще се наложи заради голямата им слободия да раздадем по цял пакет. И на Волен и Варели също.

А край рекламите висят предизборни плакати. Какъв бизнес направихме през май! Едни се наемаха да ги лепят, други – да ги късат. Аз лично поех и двете дейности. Лепя и късам. В национален стил – безмислено и ефектно.

Както правим с нароилите се улични песове. Които усилено кастрират. Като че не хапят със зъби, а с отстраняваните органи.

Така сме и в икономиката. Родните икономисти са последователи на Пинокио. Помните, нали, как заровил пет жълтици и зачакал да се размножат.

И работата ни е такава. Гледа чужденец как нашенец копае дупка, друг след него я зарива. Учудил се, а то било просто – трябвало да садят дръвчета, но вторият, поставящият фиданките, не дошъл. Което не попречило на партньорите да работят.

И за бъдещето мислим. На границата пак хванаха нашенец, пренасящ радиоактивни вещества в гащите. „Абе, луд ли си? – викат му – Без деца ще останеш!”. А той е спокоен. Знае, че деца може да няма, но със спечеленото и внуците ще подсигури.

И в яденето сме ненадминати. На коктейл разговарят двама. Единият лапа и вика на другия: „Яж бе, будала!”, „Не ми се яде!”, „Ама ти ядеш само, когато си гладен?”, „Да!”. Първият даже зяпнал: „Ти си животно, бе!”.

Но сити или гладни, ние сме поданици. И, ако зимата хората излязат на улицата заради високите цени на отоплението, то ще е само, защото на улиците ще е по-топло от дома.

Единственото оптимистично нещо е, че можем всички да надхитрим.

И с дявола ако сключим договор – душата му ще ни принадлежи.

 

 

 

На гости - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Дон!
    Прав си...
  • Сатира от висок разряд - правдива и остро изобличителна. Има само следната неточност: словото на политиците изобщо не е красиво. Неумело до крайна бездарност е, лишено от всякакво красноречие и фокус, осакатено откъм въздействаща сила. И няма нищо общо с ораторското майсторство. Най-тъжното е, че дори в този беден вид е достатъчно да им служи и да им проправя път. Което говори по-лошо за нас, отколкото за тях.
  • Благодаря, Елке, Гавраиле!
  • Много оптимизъм има в прозата ти ,Георги.Особено накрая!Стана ми едно величествено!
    Поздравление!
  • Странни хора сме наистина - индивидуалисти! Всеки се спасява както може, ама самостоятелно!
  • Благодаря, Стойчо!
  • При всички случаи ще се класираме...
    Само не ми се мисли (и аз като шопите:най-мразим да мислим!)за къде, защото може да излезе обратното!🐒
  • Какъв език... Работи...
    Винаги съм се чудел на мързела наш. При другите е нещо романтично, нещо... Абе, нещо... У нас даже ТОВА превръщаме в труд - "Иванчо работил Марийка"...
    Най-добре са се уредили ония по магистралите - кеф кеф, хем доходен...
    Шгувам се, де... При мен няма сериозност, не ставам за политикан или чиновник...
  • Благодаря, ДПП, Розали, Мариана, Красе, Георги!
    Аз не пиша смешно - даже не знам какво ще стане, преди да завърша. То като при изработката на бебетата. И почти с такъв кеф...
  • Нашата "различност" Генек е реалност, която ни убива и странност, която ни спасява... Странно е, но и в моите очи наистина сме велик народ - нали знаеш какви можем да бъдем, когато не сме себе си, или не сме на себе си!!... Иронията ти е по всички правила! Много хубав разказ, поздравления!-"...заровил пет жълтици и зачакал да се размножат...".
  • Ще стане страшно, когато и дявола се откаже от нас...
    Поздрави и от мен!
  • Жалко, че няма жанр сатира тук.
    Защото творбата е за точно такъв раздел, но като няма, няма, та затова - ето една измъчена усмивка от мен, но и нея ще я оставя невидима.
    Поздравявам те.
Propuestas
: ??:??