22 may 2022, 8:50

Тенденции към сентенции в камънака край влака 

  Prosa » De humor, Epigramas, Miniaturas, Aforismos
398 3 24
2 мин за четене

1. Шумът от водата в тоалетната чиния не е ромон на планинска рекичка, въпреки че и двете имат един и същи източник. Околната среда и предназначението определят значението.

 

2. Терминът "околна среда" е оксиморон – уж среда, пък околна.

 

3. При сентенцията "Битието определя съзнанието" нещата са ясни, но при "РанЪтъ праи борбЪтъ" зависимостта е двупосочна: ако се храниш добре, ще се бориш добре, а ако се бориш добре, ще печелиш добре за повече храна, за да можеш да се бориш /за още храна/. Но що за живот ще е това – храна и борба безкрай!

 

4. Путин толкова успешно денацифицира Украйна, че всички евреи от Русия избягаха в Израел.

 

Извод: Пазете околната среда /разбирай Путин/, за да не реши, че сте камъче в обувката ѝ /му/ и да ви денацифицира скоропостижно.

 

Втори извод: Ако една околна среда ви взема непрекъснато за камъче в обувката си и се опитва да ви денацифицира като непрекъснато изтръгва килимчето изпод краката ви – сменете средата /респективно – държавата, Съюза, континента/.

 

Забележка: Не знам дали трябва тържествено да благодаря на Жабока и ИнаКалина за тази изстрадана "премъдрост Соломонова", предизвикана от коментарите ни. Все пак, да си късче самородно злато на почетната стълбичка на олимпийския влак и да те изтърсят оттам като просто Кир-ливо камъче е доста нелицеприятна участ.

 

Извод от забележката: Ако американците ти подарят евтин танкер, не им вярвай и не пиши благодарствени танки, а мисли за танка на Путин, който дебне зад ъгъла на крайъгълния камък в обувката ти.

 

Автор: Мичка Софистичка

 

😃

 

https://www.youtube.com/watch?v=PyRZTAmcW7c&list=RDMMuFz61X2PQTw&index=3

 

© Мария Димитрова Todos los derechos reservados

Сънувам пътьом.
Лети назад пейзажът.
Потраква влакът.
Напредва бавно...
https://www.youtube.com/watch?v=GrK4HEfkl7U
  583  16 
Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Виж ти, с колко неща съм допринесла 😃 Новините излязоха преди петнайсетина минути, в "Проза" са. Чети и се наслаждавай! 😃
  • Мичке, намерих и камъка и танка в обувката си, само Путин го няма.
    Къде са новините? Вече втори ден не знам, какво става.
    Явно минават през цензура.
  • Благодаря за "Любими".
  • 😃 Ще направя още няколко и ще ги публикувам във вторник, живот и здраве. Как тъй ша си нямал думи? Изпонаписа върталъка, пък... 😃
  • Нямам думи Български политически новини с японско звучене. Нещо, като "Ода на радостта" изпълнена на гъдулка.
  • Жабок, знам, че ще го оцениш – така съм се засилила с тези хайкута, че ей сега, като четох новините, започнах неволно да преобразувам заглавията на статиите в 5-7-5. Например това:https://blitz.bg/politika/grmi-skandal-rashkov-i-radev-na-nozh-naznacheni-sa-srs-ta-na_news887274.html стана:

    Гърми скандалът.
    Рашков с Радев са на нож
    за СеРеСе-та.

    😃 😃 😃 Тук нещата направо ескалират - развява се и горещо, и хладно оръжие, не като нас, в сайта – лежерно, лежерно 😃
  • А някои се примиряват и казват това, което се очаква от тях. Хора всякакви. Благодаря, Стойчо!
  • О,евреите отдавна бягат от диктаторите...
    Но не всички евреи са избягали от Русия.
    Някои от тях остават, за да продължат революцията на съвестта.
  • Някои се изхитрят да обръщат хастара 😃
  • Трудно е да тълкуваш, че бялото е черно. Накрая ще потънеш в човешка сивота.
  • Да, Жабок, но Библията може да се чете всякак. Тълкувания, колкото искаш.
  • Мария, има си Библия и там пише всичко. Другото е човешки брътвеж.
  • Да. Време разделно е.
  • И за мен свещениците бяха висш авторитет, докато не започна войната и руските свещеници не започнаха да я възхваляват. Слава Богу, сега вече се чуват все повече критически гласове и от тяхна страна. А православните архиереи от Гърция и други страни са на съвсем други позиции от самото начало – чрез кого говори Бог тогава? Та те казват противоположни неща - едните оправдават войната, другите я осъждат. Струва ми се, че Бог допусна войната и заради това – да ни научи да не се доверяваме сляпо на думите на другите, колкото и богообразни да изглеждат, защото чрез тях може да говори Врагът човешки, който е прелъстител.
  • Димо, малко съм скептична. Пробвах да изгледам видеото на протоиерей Ткачов, което ти беше приложил под едно произведение, но не успях да го издържа. Според мен отчето има логорея. Тези два часа витиеватости биха могли спокойно да се поберат в около половин час същественост. И тя доста спорна, защото звучи идеологически. Свещенослужителите са човешки същества и имат човешки слабости, съответно могат да се заблуждават. Както вече казах, опитвам се да възприемам критически всякакви изказвания, независимо от авторитета и сана на говорещия. Понякога Бог говори и чрез отхвърлените от обществото и юродивите. Жаб, аз не обобщавам – по телевизора или в Ютюб - и там, както навсякъде, има резонни неща, има и откровени манипулации и простотии.
  • Квазаре, всички приемаме твоето "Ай сектир" с уважение, но и дявола е бил ангел, обаче не му вярвам, както и на някакъв си "равин".
    Не търся глупости, казани по телевизора или в Ютуб. Има си търсачи затова.
  • Квазаре, ти българин ли си или извънземен. Без извинение!!!
  • Всички не можем да сме кафяво черни, всезнаещи Ютубисти с Чернобилски кумири.
  • Квазаре, не знаех, че гледаш Библията през носа си и виждаш цялата картина
    Извинявай, грешка... Пред носа си.
    Още един път извинявай, ти гледаш Ютуб.
  • Димо, конспиративни теории има всякакви. Аз мисля, че по този начин Израел се противопоставя на Палестина, като увеличава населението си. Но въпросът не е защо държавата Израел ги поощрява да се заселват там, а защо те напускат родните си страни, в частност, Русия. Максим Галкин, който е наполовина евреин, е критикувал Путин и войната в един скеч и е имал неприятности. Много други руснаци с еврейски корени са напуснали Русия от началото на войната. Някои са отишли в Америка и в Европа. В Русия в момента има закон за "фейкпропаганда срещу войната" и проукраинското говорене се наказва. Затова бягат. Някои казват, че ще се върнат. Твърдят, че Путин е болен от рак. Според мен той възприема подсъзнателно украинците като ракови клетки, които нападат тялото на родината му. Затова е толкова нахъсан. Той е един болен и уморен човек. Опитвам се да гледам критично на реалността. Не се смея на убежденията на другите. Твоите ми се струват малко пресилени, това е. Валя, благодаря.
  • 2. Терминът "околна среда" е оксиморон – уж среда, пък околна.
    ...
    4. Путин толкова успешно денацифицира Украйна, че всички евреи от Русия избягаха в Израел.

    Яко
  • Жабщайн, не ти викам, там пише "като". Новото евроаватарско /идва от евреи, не от Европа/ име сега харесва ли ти? 😃 Ние ги композираме черните влакове, американците не дават да се возиш в тях. Това видео го намерих още при сънния следобед, но реших, че може да го приемеш като подтик към скачане от влака и затова не го приложих. Обаче ти и без това тръгна да слизаш, а ИнчетоКалинчето обърна стълбата /може преди това да е обърнала няколко ДайКирета/ и аз реших, че това е съдба, защо да зяносвам хубавата песен, карай да върви! Като не искаш Кир-ливи камъчета, ДайКирета искаш ли? 😃 Димлер, иронията е, че Путин гони нацистите /уж/, а бягат евреите. Шаш! Димлер е само противовес на Жабщайн, ти да не си помислиш нещо 😃
  • DIMO, евреите ще ицбягат у Ицраел, щото ицкат да са евреи, а не ецкимоци.
    Ами запитай са, що бягат, нали си запознат с Библията.
  • Ти, що ми викаш "просто Кир-ливо камъче", бих приел простовато камъче, ама кирливо... И ква е тая песен за черен влак, аз искам да съм в бял влак с машинисти Байдън и Путин, а Зеленски да е контрольор и локомотивът да е на втечнен газ от Америка. Също искам да сменя планетата. И съзнанието, да ми определя битието /бях написал питието, но го поправих/
    Ама са научи от мене да са самовдъхновяваш.
Propuestas
: ??:??