15 abr 2020, 9:57  

Записки от подземието на шестия етаж - 4. 

  Prosa » Otros
425 1 6
2 мин за четене

Карантина, карантина, карантина…

Удължавана – та започвам да мисля, че така ще се нарича новия обществен строй у нас.

Казват, че се водела война срещу заразата.

Пък аз се сещам за великия Сун Дзъ: „Войната обича победата и не обича продължителността.“

хххх

И още актуални – до болка актуални – негови мисли:

„Където е армията, цените са високи, а когато цените се повишават благосъстоянието на народа се изчерпва.“

„Побеждаващите воини първо печелят и след това отиват на война, а победените воини отиват на война и след това се опитват да спечелят.“

„По-важно е да измислиш своя враг, отколкото да го изпревариш.“

„Цялата война е базирана на измама.“

хххх

Всяка сутрин българите вдишват оптимизма на властта, леещ се от екрана. „Страната ще стане морга“, „Ще ни залеят трупове“ и тем подобни…

Но се чуват и наистина оптимистични информации. Например, за оздравелите. Има и то немалко оздравели.

Обаче… Обаче, не ни казват КАК са оздравели тия щастливци. С какво са се/ги лекували? По каква система?

Нито дума…

И почвам да мисля пак за Сун Дзъ и измамата във войната.

Що така?

хххх

Говорих с един приятел от неголям град. Пътем спомена, че нито е носил, нито смята да слага маска. Там просто не проверяват.

Както е върху 2/3 от територията ни, където живее 1/3 от населението. Не всичко е София. Или барем Враца…

Хората знаят, че има болест, убедени са в поредната биозаплаха, но… Не вярват на властта!

Не само защото Боко и боколюбците се появяват без маски. Което означава, че нещо знаят.

А и защото българинът е преживял толкова заплахи, та още една…

Сигурен съм, че българите биха били много по-отговорни към себе си и другите, ако са УБЕДЕНИ в заплахата. Но не ни убеждават – заплашват ни, крещят, командарят.

Което води до обратната реакция…

Напук на самонадеяните, объркани, некадърни фатмаци…

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Красе!
  • Обаче и от оздравелите имало разболели се... целият живот е една битка и ако съдим по очевидните резултати, ясно е кой печели накрая. Дали има измама- не знам, но илюзията, че ще спечелим е голяма. Страхът и стресът разболяват повече - отслабват ти и последните защитни сили, а много хора карат на тях от дълго време.
  • Благодаря, Бед... Денице!
  • Ох.. Колко си прав в последните редове.
  • Благодаря, Мариана, Елке!
    Смятах тия записки да са веднъж само, пък то... Ето - нови започвам. Материал - бол.
  • "Цялата война е базирана на измама!" Той генерал-хирургът каза, че не е специалист, как да каже с какво се лекуват! Най-много Боко да вземе да каже - той е специалист по всичко!
Propuestas
: ??:??