5 sept 2009, 19:47

Защо забравихме 

  Prosa
1076 0 16
1 мин за четене

 

Тичешком влетях в тръгващия автобус. В главата ми маршируваха нови впечатления, нови емоции от едно ново запознанство...

Погледът мимоходом се плъзна по лицата, дори не ме подразни чалгата, която пригласяше на раздрънканото возило. Мислите кръжаха около срещата. Но нещо се промъкна в съзнанието и го затормози. Въздъхнах и върнах кадъра - не бяха последните няколко часа, нито изпращането. Намръщената контрольорка с досада ми подаде билетчето и седна на свободна седалка. И – тогава я видях, седеше точно срещу мен. Момиче на 16 или 17 години. Боже, колко беше тъжна...! Държеше МР3-ка, а музиката, която слушаше, сякаш я държеше в плен. През няколко минути пръстите пробягваха по копчетата, а миг след това очите се наливаха със сълзи.

И това ако не е поредното разбито сърце от Мадам Любов!

Мъчително беше да я гледам, но страданието на лицето ù бе като магнит за очите ми. Вече знаех, че не случайно хванах тръгващия автобус – няма случайни неща. Толкова дребни наглед ситуации и привидно незначещи нищо случки са прелюдия към нещо, което трябва да се случи в точно определен момент - не по-рано, защото няма да го оценим и не по-късно, за да не изгубим надежда. Автобусът намали, станах и приближих към тъжното момиче, наведох се и ù прошепнах:

-         Не  слушай това, което те прави толкова тъжна! Сега ще те докосна за късмет.

Тя ме погледна с почуда... Сложих ръка на рамото ù и мислено, от цялото си сърце ù пожелах- още преди утрешния ден да изплува от болката. Усмихнах се и слязох. Стоях до прозореца на потеглящия автобус, вдигнала палец за успех. Очите ми ù пратиха надежда. Тя кимна, плахо се усмихна и изтри сълзите - не бяха сълзи за изгубения копнеж. Бяха сълзи на благодарност, за нищожно малкото, което сторих -  СЪПРИЧАСТНОСТ.

Гледах автобуса, докато се скри зад завоя. Бях щастлива, можех да полетя от щастие, защото знаех, че тази нощ аз ще се връщам в мислите ù. Едва ли ще измия тъгата, но със сигурност ще я карам да се усмихва, спомняйки си за мен...

 

П.П. А може би - всички ние сме ангели, но сме го забравили...

© Силвия Райчева Сеймира Дони Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??