25 февр. 2005 г., 12:59

Българийо, давам ти себе си! 

  Эссе
3439 0 4
4 мин за четене


          България е велика страна, прелестна земя. С древна история, раждаща велики умове, борбени и бурни личности. Страна дала на света много, но и загубила много.Обичам България и за нея бих дала всичко! Някой ден няма да ме има, но България ще пребъде. Затова смятам, че трябва да й дам нещо. Длъжна съм да го направя, заради всички онези славни българи , дали живота си в името на България.

Това, което мисля че съм направила за България, е че я обичам с цялото си сърце; че живея, раста и се развивам в нейните предели. Но всичко сторено стига до тук. Това, което мисля да направя, е нещо много по – голямо от простото живеене на нейната територия. Мечтата ми е да накарам всеки един българин да е доволен, че вижее в България, а онези които са далеч, да се завърнат в родната си земя. Иска ми се да се промени мисленето на съвременния българин. Вярвам, че успехът е там, където има единодушие. Ако всеки от нас даде най – доброто от себе си, ще получим всичко онова, за което копнеем.

Става ми тежко при мисълта за народа ми, който след петвековно робство, не оценява свободата и суверенитета си. Болно ми е, че младите бягат от традиционния български дух, подражават на запада и мислят, че всичко, което те творят е най- доброто. А не е така – България е дала много на света. Векове наред се доказва, че е една от най – добрите. И тези млади хора напускат родината си, мислейки че там някъде всичко ще им е уредено. Забравят, обаче че далеч от тук са нищо, хора ,,втора ръка” и малцина са тези, които успяват да се реализират.

,,Обичам” е глагол, който не ми достига, за да изразя преклонението, възхищението и обожанието си към скъпата ми България, и към всички благородни и добри хора, които живеят в нея. България не заслужава много от нещата в съвремието ни – измамни и подкупни политици, които не ги е грижа за добрия български народ; българи, бягащи надалеч; българи, неоценяващи историята си и неговата вековна култура; българи, срамуващи се да се нарекат такива. България заслужава едно нещо – просто да бъде обичана на първо място от народа си, а след това да спечели преклонението на другите страни.

Усещам огромна сила в себе си, ентусиазъм, воля и жажда за борба, желание да покоря всякакви върхове – всичко съхранено в българския дух от векове. Чувствам Ботевия патриотизъм и отказа от личното щастие в името на родината; ентусиазма на Левски, чувам в мислите си словата на Вазов :

,, Перущице бледна, гняздо на герои,

... Твойте чеда бяха силни в трудний час,

Твойта гибел беше тържество за нас...

Ти с твойта смърт страша и храбри моми

Картаген надмина, Спарта засрами.”

Силата, която ме обладава е равносилна на героизма на тези, които са дали живота си за България – било то в бой или чрез слова.

Зная, че ще е трудно да се промени това, вкоренено от векове мислене на българите, но ние имаме нужда от САМОЧУВСТВИЕ и САМООЦЕНЯВАНЕ. Имаме нужда от млади хора, които да обединят силите си – съгласна съм да бъда една от тях. Ще отправям слова до всички българи да се завърнати до всички, които ще дойдат след мен - но един живот няма да ми стигне. Готова съм да стана учител, писател, оратор, политик, доктор, певец, танцьор и какво ли не още, но да покажа на НАС, на моя народ, че сме най – добрите.
   
Убедена съм (така, както вярвам във възможностите си), че ако всеки поне малко се замисли за това и даде най – доброто от себе си в това, с което се занимава, България ще получи своя разцвет. Просто имаме нужда от вярващи в себе си, амбициозни, умни и можещи хора. Аз вярвам, вярвайте и вие. България ще Бъде!

© София Русева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ето това исках да видя най-после и то от млад творец!

    ""Картаген надмина, Спарта засрами.”
    Силата, която ме обладава е равносилна на героизма на тези, които са дали живота си за България – било то в бой или чрез слова."

    Браво!
  • Трябва да има повече такива хора като теб. Личи си, че си го написала искрено и вярваш в това. И не само вярваш. Знам, че и действаш. Имаш моята подкрепа. Има и други. Може да направим клуб или партия.
    Направо се погнусвам от мисълта, че може да има хора, за които реализация означава "да береш маслини" или "да прституираш" нейде на майната си. Незнам кой ги е излъгал. Сигурно онези лъскави реклами с нарисувани плажове и живот дето ги има и в нашия университет. Някой хора си пълнят доста гушките от това.
  • благодаря!радвам се че си го усетила!
  • Изключително точно :"Убедена съм ...,че ако всеки даде наи-доброто от себе си в това,с което се занимава,Бвлгария ще получи своя разцвет". Браво
Предложения
: ??:??