24 сент. 2019 г., 12:26  

България 

  Эссе
1850 5 23
6 мин за четене

   Току-що приключихме с празнуването на независимостта. А, независими ли сме? Не! В никакъв случай! По никакъв начин! Преди да обясня защо, да ви запозная с българите. Не се шегувам. Вие се наричате българи, а какво знаете за тях? Че са малка държава, задължена на големия брат Русия за освобождението от турско, за 9.09.1944, стремящи се към Европа и кланящи се  на САЩ... Смятате, че сме некадърни, бедни, слаби, глупави и затова една трета от нас е в чужбина и обслужва техните граждани. Имаме и успели в чужбина, ама малцина ги знаят. Знаете, че скоро в България българите ще са малцинство. И защо е така? Ще ви върна назад. Мноого назад! Когато още не е имало история! Време за което научаваме от археолозите. Отдавна не вярваме на етнолозите. Смятаме, че фолклорът е творчество на народа, а той е паметта на народа. Животът, вярата, заветите, страховете, предавани в приказки, песни, танци, шарки... Но, на археолозите вярваме! Все пак, око да види, ръка да пипне! Та, те ни показаха неща, които цял свят знае, само ние не знаем! Че имаме цивилизация с 2 000 години по-стара от тая на Египет, Шумер, Вавилон! Разкопани са край Варна и Провадия! Това са хора, преживели Черноморския потоп преди 7 000 години. Наричали се българи. И сега се наричат така. Тяхната родина била Ария. Мечтата на Хитлер! Да докаже, че немците са арийци и да завладее Ария. Според Боньо Шкодров и Петко Димитров,3 Ария не е била на Черно море, както твърдят археолозите ни, разкопали тия древни находки, а в Алтай. И българите не са от преди 10-12 000 години, а от преди поне 14 000. Склонна съм да се съглася, защото Черноморската цивилизация е била много напреднала. Имала строежи от камък, обработвали метали, добивали сол, умеели да организират и управляват държави. Тези знания и умения не се добиват за година, 10, 100. Като се има в предвид колко държави е имало, с името България, във вариации, според езика на свидетелите, последователно и паралелно, смятам, че наистина Ария е в Алтай. Смятам, че по пътя на разселенията си, българите са достигнали Черноморието, оставяйки материални и културни следи в Памир и Тян Шан, Волга, Дон, Индия, Хиндукуш, Египет, Шумер, Италия, днешна Унгария....В  историята ги срещаме като пеласги. Ще рече, беласги. Бели, блестящи, възвисени! През всичките тия хилядолетия носели името българи. БЛГ - народ и АРИ от Ария! Техният победен възглас бил УРА! Тия хора, където и да се установели, създавали държавно устройство, укрепени градове и развивали занаяти, с чиито стоки търгували. Познавали звездите и светът е признал българският календар за най-стар и най-точен! Имали много успешно земеделие. Конете опитомили още е в средна Азия, така че, в Причерноморието вече имали колесници и конници, които ужасявали враговете. Владеели военното дело, но предпочитали мир и търговия. Можели да живеят на път и в градове. Такива са нашите предци и светът го знаел и знае! Страхувал се от този мъдър и древен народ, от чиито знания и ген има немалко във всички европейски, средиземнономорски и някои азиатски народи. В последните 10-12 000 години, този народ обитавал трайно Мала Азия и Балканския полустров. Светът ги наричал Траки.

  Няма да ви занимавам с повече история. Който вече се е заинтригувал, ще потърси информация. Има! Ще се върна в ново време. И не чак толкова. Учили сме, че България е на това място  малко над 1300 години! Каква гавра! Светът знае, че не е така, а нашите усторици ни учеха на това! За това признато време два пъти сме губили държавата си. От Византийци (гърците се обявяват за техни наследници) и от Турци ( така наречените османци). Тук е спрял техният устрем. Непокорните българи ги изтощавали и те не успяли да завземат още европейски земи. Опитвали в Унгария, Австрия, но без успех. И въпреки усилието да ни асимилират,  да ни потурчат - не успели. Дори еничарите знаели, помнели кои са, от къде са. А, както знаете, това е била елитната османска войска!

   Кои са руснаците? Някои, дори те самите, казват, че са славяни. Други - че са викинги. Факт е, че за тяхното начало също има малко инфо. Появява се понятието Рижи, Роши, докато българите били в Закавказието. Като част от българските племена. После, когато Стара Велика  България била бляскава държава, татарите я пожелали. Започнали постоянни нападения и грабежи. Възползвайки се от това, Иван Грозни напада и завладява държавата. В последствие татарите все пак успяват. Днес държавата се нарича Татарстан и е част от Руската федерация. Приема исляма около 500 - 600 ната година. Та, русите, руснаците, тръгват от българската племенна общност, за да минат през Иван Грозни и се заявят като народ, през Петър Велики, за да се утвърдят като велика сила, през Екатерина Велика - за да се обявят като империя. И до днес те са сила с имперски интереси и политика.

   Да се върнем на българите. Народът, просъществувал най-дълго в Европа с това име, на тази земя! Народът, научил другите народи, включая гърци, италианци, модерните днес западни държави, даже, древен Египет, на корабоплаване, строителство, земеделие, търговия, металодобив и обработка, военно дело, държавно устройство... Народът, създал  най-древният и точен календар! По-точен и древен от китайския! Народът, дал писменост на милиони европейци! Не го казвам аз. Прочела съм го! Казали са го, написали са го чужди учени и историци! Този страшен народ трябвало да изчезне! Да забрави миналото си, знанията си! Да загуби идентичнистта си. Земята им да бъде овладяна от други! Люлката на цивилизацията винаги е желана! За това и кой не си присвоява история, легенди, заслуги! То не бяха гърци, турци, макецонци, руснаци! А историята си лежи в земята. Вече я изравят и истината излиза на яве. Но народът е тежко болен! Отровен от вътре! За 75 години българи успяха да повалят този колос! С лъжи, с премълчани истини, с предателства, с преиначени истории... Най-голямото предателство е разбиването на народа на индивиди. Вече няма общи идеали, обща цел! Културата ни, високо ценена по света, е под похлупак! На власт идват фигури, гонещи лична облага, готови да дадат държава и народ на всеки, които им помогне да вземат и задържат властта! Чужденците нямат против! Те също искат кротък, подчинен народ и тази земя! За това едни се кланят на Русия, други - на САЩ, трети на Брюксел! Има някои, които казват, че за тях България е над всичко, но като погледенем делата им - личи, че просто искат благата и. Та, видно е, ако този народ не се събуди, до още 30 години ще изчезне! Ще бъде погубен от свои! Това, което през хилядолетията никой завоевател не успял, наши сънародници ще успеят! Сега много българи се срамуват от името си. Скоро няма да има кой да се нарича с това име! Огромна територия е обезлюдена! Тя запустява. Спирам да рисувам тази мрачна картина! Искам да ви върна на бляскавата, огромна, над 12 000 годишна българска панорама! Дано ви накара да засветите с името на България и да запалите светлина в колкото може повече български сърца! Да засвети българското съзнание! Да се събуди националната сила! Ето, преди броени дни българският отбор по художествена гимнастика беше тежко ощетен в полза на руския. Това не е прецедент. Ако народът ни светеше на политическата и културна карта, такива неща щяха да са невъзможни! Няма такова нещо като малък и беден народ! Като малка държава! Тогава Белгия, Швейцария какви са? Това са внушения и оправдания!

   Ще завърша с призив! Четете! Четете не само български публикации и исторически материали! Така ще опознаете предците си и ще събудите идентичността си. Будете близки, приятели, познати, непознати! Едва тогава, когато критична маса българи е будна и в съзнание, можем да започнем да се лекуваме от тази опасна отрова! Можем да изправим България и тя да засвети със своя блясък! За ужас на останалите!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Поздравления!
  • Привет, Хари! Благодаря, че си се спрял на това есе. Да! Историята е една! Не написаната от победителите! Не написаната в услуга на политическа доктрина! Това е реално случилото се! Непознато за нас, българите. Точно за това ни се струва мистично, невъзможно! Не знам какво е за теб изворова литература. Но... първоизворът е фолклорът. Кой му вярва днес? После старите исторически писания. Ние малко знаем, или не знаем за тях. Разчитаме на преводи, които в повечето случаи са на чужд език. Но и в тях се съмбяваме. Особено на автори, като Омир. Допускаме авторова измуслица. Такова допускане правим и при новите, познати нам творци. З. Стоянов, В. Мутафчиева... в същото време, докато ние се съмняваме и не вярваме, западни учени ни разказват нашата история. И на тях не вярваме! Защо! Ниско самочувствие! Не вярваме, пе сме способни на такива неща! Намесва се археологията. Какво по-реално от археологията? И.... отново съмнения! Обвинения в шовинизъм! А, нещата са прости.
  • Поздравления, Марги! Аз бих добавил да се чете само действителната изворова литература, но като имаме предвид, че тя е написана на латински и старогръцки, почти е невъзможно да достигнем до внушенията ѝ сами. Така, че трябва да се доверим на " светилата" в тази област. Професорите, Златарски, Мутафчиев...
    Учените в по - близо до нас време...
    Историята е наука, както поезията е изкуство!
    Всяко вмешателство, преиначаване и " иновации" води до нелицеприятни резултати.
    Хубаво е, даже препоръчително, човек да бъде патриот! Но нека това чувство, което е гранично с шовинизма не се прелива! И да завърша с нещо позитивно, животоутвърждаващо. В книгата на Керам:"Богове, гробници и пирамиди", той разказва за Хайнрих Шлиман. Той, още, като малък мечтаел да открие митичната ТРОЯ. Помогнал му Омир, странстващият аéд, който започва разказът си от тринадесетата година на Троянската война....
    Историята е една, Марги!
    Ние сме еднѝ! Нека обичаме България!
  • Привет, Лини! Много се радвам да видя твой коментар! Понякокога не разбирам.Земята ни се отваря и ни дава факти. Нали, когато фактите говорят и боговете мълчат? Защо се боят българите от миналата си слава?Защо, вместо да си вдигнат главите и започнат да се стараят да заслужат връзката си, правото си да са потомци, те се олашат и отричат?
  • Марго, текста ти е точно в целта. Остави грешките и неточностите в текста, всъщност те са породени от това,че наистина си прочела голям обем информация с фактология и емоционално си осъзнала,че не е измислица. Прекалено много са предметите, които се намират и които са жива история, колкото и да не им се иска на другите да не е така. За Египетската историческа следа и Ария, не съм чела,но се убедих от трудове на известни историци, етнолози и археолози, че и в Африка все още има племена, носещи нашата идентичност и говорещи на език, основаващ се на старобългарски. Ако може така да наречем езикът ,намиран по най- старите си паметници. А че се опитват много други да си припишат част от историята ни , като своя или да потулят онази, която не могат, правят го. И не от вчера е това. Традициите в бита са живата ни история, но много днес, не ги познават . Тъжно е,но е факт. А ми се иска нещата да се променят...Дано! Поздрави!
  • Така е, Краси! Нарочно се погубва нацията ни от нашите лидери, в услуга на чуждестранни амбиции и дребни лични облаги. И това е в последните 75 години! За унишожените ценности от поробители не говоря! А, знаете ли, че първите градове в Сибир, говорещи за наше присъствие са засекретени от СССР и все още са? Има теория, че това са първите създадени градове и то от българи! Проучването им е невъзможно, докато не се даде достъп!
  • "Народът, научил другите народи..." май продължава да ги учи, но себе си не успява! " Това, което правят българите навън, могат да го правят и тук!" е като да садиш цвете и да не го поливаш и гледаш, а да го оставиш в тръните да вирее... Поздрави, Маргарита за личната позиция. Преди три години, на бизнес среща, където бях извикана инцидентно, един иранец като разбра, че съм българка се обърна към канадския търговец и възкликна - "Велика България! Шапка свалям... Ти знаеш ли?"- и с жест се обърна към канадеца, който нямаше идея за какво става въпос. Аз леко се стреснах от изненада... от тогава не съм го виждала този човек, но споменът остана в мен.
  • Историята не е каквато са ни я написали, а каквато е била! И не е за гордост, или срам, а за урок! Какъв урок сме научили, учим, щом не си знаем историята?
  • Не, Пепи! Време е да си спомним, че сме умни, способни и не сме народ от слуги, който се бои да си каже името! Че не се присъединяваме към цивилизацията, а сме част от нея! Време е, да сме сигурни, че където и да сме, ще бъдем ценени, а не, както писа един колега в свон разказ, за един етнос: едно циганче по-малко! Ако перефразирам ще е " едно българче по-малко"! Време е България да блесне! Това, което правят българите навън, могат да го правят и тук! Въпрос на политика! Вече с нищо не сме повече, защото сме загубили вяра в себе си. Но, не съвсем! Като става дума за лошо... Кои са най-добрите измамници? Най-умелите хакери? Значи, можем, но моженето ползваме за зло. А, крокодилите и акулите не еволюират, защото на този етап са съвършени!
  • Крокодилът и акулата са от най-древните животни, и не са претърпели почти никаква еволюция!
    Италия е държава от преди около 140 г, и с какво сме повече от италианците? Манталитет, стандарт, култура?

    Стпйчо е прав - възходи и падения, и преосмислянето и продължаването напред са важни, историята не е повод нито за гордост, нито за срам, защото в крайна сметка е такава, каквато е написана.
  • Привет, Георги! Стресна се, нали?! Стряскащо е, но факт! И аз така реагирах, когато за пръв път прочетох Боньо Шкодров! Варненският некропол не е ново разкритие! Провадийското е по- ново! И, ако македонците помпат кух патриотизъм, археолозите вадят реална история! Привет и на теб, Стойчо! Много ми се иска да си прав! Както виждаш, българинът не може да повярва, че тази история е негова! Значи, най-после са успели да повалят древните българи! Защото, ние наистина сме древни!
  • Но половината ни съществуване като държава е преминало я под византийско, я под турско робство.
    И без това децата ни учат навън в Германия и Англия примерно, където е безплатно за българи, мъжете ни работят в чужбина за евро и паунди, жените са гледачки на чужди хора, за да сменят дограмата и издържат безработните си съпрузи и деца...
    При липсата на индустрия, на какво се крепим? на едномесечното ни лято и меката зима, като се оказа, че и за туризъм не ставаме?
    Време е не да се тупаме в гърдите и да се гордеем пред някой, на който не му пука за нас, а да приемем, че светът се глобализира и сме част от него, с цели колонии живеещи от поколения вече българи по света, и че миналото не ни прави по-добри, а закостенелият ни манталитет не ни е плюс.
    Едно от първите ми разочарования на гордостта беше посещението на Матенадаран - историческия музей на Армения в Ереван още преди интернета, и да науча там, че са имали и писменост, и преди нас са приели християнството.
  • Има различни периоди и причини в историята на всяка държава.Има светли и тъмни векове.
    Много от написаното отговаря на днешното разбиране за историчност.Има претопени и интегрирали се етноси, което физически ги е обезличило през следващите години на завоевания, природни катаклизми и сегрегация.
    Но българската държава ще оцелее, въпреки това, защото е успяла да се съхрани културно и икономически.
    Може би сега отново сме в период на трансформация?
    Но едва ли днешното поколение ще доживее и надживее робската психика на манталитета за оцеляване на всяка цена.
    Може би следващите генерации българи ще върнат достойнството на един народ с минало,оценено от ракурса на другите народи.
  • Значи патриот съм, но това е сбор от безумия тук. Съжалявам. Направо удари у земи братята макета.
    Имаме си своите достойнства, имаме и богата история, която е доста над 1 300 години, но тук буквално излиза, че нашия етнос е бил в основата на всичко открито.
    Това Шумер, Акад, Вавилон, Месопотамия, тва Мачу Пикчу, цивилизациите в Южна и Централна Америка, в Африка, на Марс и Сириус, се български били...
    Щуротии!
    Повече тук няма да се и върна, ако ми се чете фантастика, знам къде да я намеря!
    Съжалявам.
    Имаме своето, но не може и чуждото да казваме, че е наше!...
  • Самовила, от там са започнали преди време! Азбука, признаване на наша църква, служене на български, а не на гръцки! Други пък са търсили корените ни. Религията и фолклора са ни опазили като народ. Сега народът е като човек със сепсис. В безсъзнание е. Лесна жертва за манипулации. Сам не може да се справи. Има будни измежду спящите, но са малко.Гласът им не се чува. Тия находки от Варна и Провадия... Трябва всяка медия да гърми и набива в съзнанието! Вместо това набива гейтове, сривове на системи, престъпления! За сега именно медиите могат да бъдат будители, но борещите се за власт ги използват за друго.
  • Ето какво имам предвид:
    https://www.pravoslavie.bg/%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D0%BD%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%B5-%D0%BB%D0%B8-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D1%81%D1%8A%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B1%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B5%D0%BD/
  • Въпреки толкова много будители през Възраждането народа все още спи. Хубаво е, че се опитваш да го събудиш, но според мен ако той сам не го пожелае, няма да стане. А това става единствено чрез просвета. И религия. Питам се защо все още многовековната ни православна църква не е реформирана? Защо все още няма проповеди на разбираем език, а само песнопения на архаичен църковен ? Хората се нуждаят от истински духовни водачи, които да ги напътстват, а не просто някакви неразбираеми от никой ритуали и тайнства, сякаш дошли от езическия период. Затова морала и духа на народа копае дъното. Просто мое мнение.
  • Мариолка, благодаря, че си споделила! Пепи, нашите политици ще ни изтрият от политическата карта! Не периодите на робство!
  • Много са, Майсторе и коригирах в коментар, за да не губя време. Има и други неточни букви, но се преглъщат.
  • Много народи и цивилизации са изчезвали през годините.
    Колкото до независимостта, и тя е относителна, както и свободата. Всичко в съвременния свят е свързано по някакъв начин: политика, търговия, култура и др., така че абсолют няма, както и че не сме държава с несметни природни ресурси, нито с бивши колонии.
    Гордея се с днешните ни постижения в спорта, културата, прекрасните ни деца, които непрекъснато печелят награди от ученически олимпиади по света, а колкото до миналото - искаме-не искаме, имаме си го, и за съжаление половината от историята ни като държава е преминала под нечие иго, кога византийско, кога турско...

    Рецепта за събуждане на народа?
  • " Че имаме цивилизация с 2 000 000 по-стара от тая на Египет, Шумер, Вавилон!" Не са ли много нулите тук?
    Писмеността на славяните идва от българите. Но се изопачават фактите. Така наречената кирилица е създанена от българина Климент Охридски и учениците му 30г. след смъртта на Кирил (Константин) по поръчение на българския цар Симеон I. Редно да се нарича българица. Глаголицата, която създават Кирил и Методи за моравците, се оказва неудобна, сложна и на практика неприложима.
  • Поклон! Останах без думи. Споделих, за да бъде прочетено.
  • Коригирам тук: не 2000 000, а 2 000 години по-стари от първата египетска пирамида. Извинявам се за техническата грешка!
Предложения
: ??:??