17 янв. 2021 г., 17:31

Ентусиазъм български 

  Эссе
598 0 9
1 мин за четене

Кой казва, че нищо не обединява българите? Че са апатични! Нямали обществена енергия! Ми... не е вярно!Вече няколко дни говорим за плаващото сметище край Своге. Българинът цъка, обвинява, изисква действия и ... си изхвърля стария диван, тоалетна, или фотьойл в дерето. Тъй де! Плаща данъци ( колкото не е успял да скрие)! Да си свърши работата тая скапана държава! Пък и нали на пролет балъците от "Да изчистим България" ще чистят?! Ами.... Да чистят! Ама, имало пандемия! Имало предписания, забрани! Глупости! Ще му нарушават те гражданските права! От къде накъде?! Вече има ваксини! И не един модел! Масово недоверие, малко желаещи да се ваксинират, ама, защо едни прередили други! Защо за нас имало по-малко бройки от колкото за други държави?! Искаме чиста, красива, удобна околна среда! Ок! И направеното се руши умишлено! После: защо държавата го е допуснала! Кога ще го ремонтира! Имало много бездомни животни! Те носели болести, хапели! И ... пускаме на улицата омръзналите си любимци, или техните деца! Искаме хуманност! А нета е пълен с издевателства над животни и бездомници, самотници, беззащитни! Кой ги прави! Пак българи! Ако има нещо, обединяващо всички ни, то е липса на респект към закони и институции! Най-масовият спорт е да излъжем държавата! Популярно е и плюенето по всяка публична, или политическа фигура. Неистовото желание да ги видим как публично страдат! За това винаги има енергия и ентусиазъм!

 Някога, в минали времена, българите били познати като бели, свети хора. Носители на знания, умения и добродетели. А сега? Къде са тия българи? Поне малко трябва да са останали! Ще имат ли силите тия хора да изчистят натрупаното лошо, да изчистят лицето на нацията? Дай Боже да имат! Иначе, тежко на живите!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Точно! А, уж трябваше да е обратното!
  • Интегрирахме се в циганите.
  • Привет, Петър! Опасявам се, че този манталитет е надскочил Балканите! В малко по-различен вариант може да видим прояви и Западна Европа, Америка... Плашещо е. Благодаря ти. Мисля, че се е родил тук. В България!
  • Колко вярно,.. но, балкански манталитет е действие
  • Иржи! Обич моя! И ти, Матилда! Благодаря ви! Аз сега съм отшелник! Много ме боли от това, което виждам и чувам. Не искам да е така, но не мога да направя нищо друго, освен да напиша есе. Във всяко има от моите сълзи и кръв! Не знам с какво и как да променя нещата!
  • Ех, Марги, ако беше турското робство, щеше да си войвода, ако беше партизанството преди 09.09.1944 . щеше да си водач на отряд , толкова си бунтовна и права и наблюдателна, че както в песента "Дано" , та "всяко добро същество, да стане поне още едно"...Сега всяко нещо е с пари....Как някога с наложените ни съботници чистехме около блоковете без пари?...И защо да се стигне до това "забоклукчаване", вместо да се пази, както по белия свят, навсякъде...Много ми харесват твоите гневни есета по актуални теми!!
  • Точно написано и "вярно с оригинала".. Моето мислене относно тази тема е същото, ако не и по-остро Благодаря за иронията
  • Леле, Дари! Как ми се иска да не си права, ама си!
  • Колкото белите лястовици са успели да избелят останалите лястовици или белите врани са успели в същото, толкова и белите българи имат шанс за някакъв успех, ако изобщо ги има тия бели българи
Предложения
: ??:??