10 апр. 2024 г., 17:43

Евангелието срещу левите идеи 

  Эссе
118 3 4
2 мин за четене

Общество, икономика, култура, взаимоотношения се разпадат пред очите ни, въпреки отчаяния опит на управляващите да решат проблемите на съвременния свят чрез идеологически натоварени намерения и абсурдни свръхзаконодателн инициативи. Когато вникнем в Писанията, ще разберем, че всяка една от характеристиките на последното време, описани в Словото на Бога, са видими към настоящия исторически момент.

 

Въпреки желанието на хората за свобода, в хаоса, който ни заобикаля, има робство и горчиви плодове. Няма свобода без откровението за кръста и без вярата в Божия Син Исус Христос. Единствено чрез познаването на Господа хаосът може да си отиде, за да бъде заместен от Божия ред, в който има свобода. Здравият разум във вярата прави човек да вижда ясно реда на Царя на царете и да се противи на хаоса – стъпил здраво на земята, с ум, който вижда през погледа на небето, а не стъпващ по розови облаци и с мисли, изцяло завладени от безпътни земни категории.

 

В последните дни бунтът е станал толкова очевиден, че хората, без никакъв срам, се противопоставят на Божия ред все по-невъздържано. Примери за опит за събаряне на Господния стандарт, установен още от Сътворението, са глобалните движения на феминизма, хомосексуализма, съвременната джендър идеология, преклонението пред природата, трансхуманизма, който е връх в човешката арогантност спрямо Бога и др.

 

Съвременната култура със „завидна“ арогантност прави непрестанни опити за въздействие върху посланието на църквата, което води до логичния въпрос кое е по-силно – Евангелието или културата. Отговорът е ясен – няма по-голяма сила от чистотата и простотата, съдържащи се в Благата вест за Господ Исус Христос.

 

Левите идеи, вплетени в съвременното практично богословие, представят един политически коректен Господ, който сякаш е по-лоялен към чувствата на хората, отколкото към волята на Своя Отец. Ако се вгледаме в Истинския Исус обаче, ще видим една личност, която не се вписва в представите на заразените с вавилонския вирус съвременни хора.

 

Опитът за навлизане на левите идеи в църквата не става с афиширане на тяхната истинска същност. Те внушават по един дълбоко завоалиран начин, че кръстът на Христос не е достатъчен за свободата, и че по тази причина християните би следвало да преосмислят доктрините си, ако искат да са в крак със съвременните обществено-културни тенденции.

 

Левите идеи, преоблечени с добре звучаща хуманна терминология, трябва да бъдат конфронтирани с чистотата и простотата, които дължим на Христос и които са свързани с откровението за кръста. Когато светът се възприема чрез кръста на Христос, всички въпроси – от философските търсения за смисъла на живота до практичните аспекти на ежедневието – намират своите верни отговори.

 

Силата на Евангелието е достатъчно голяма, за да спре левите идеи в църквата. Остава въпросът, в крайна сметка, вярващите хора желаят ли да се върнат към чистотата и простотата, които дължат на Христос, и така да спрат всяка заблуда, предназначена да ги плени и обезсили?

© Явор Костов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Феминизмът е движение за равноправие на половете. Знаех си, че е нещо много лошо. Щом Бог е създал Мъжа да го слуша и му се моли, а след него създал Жената да слуша и се моли на Мъжа.
    И останалите: хомосексуалисти и др. грешки на божието създание да ги линчуваме! В древна Спарта дори и болните родени са убивали.
    Сори, Пасторе, тази проповед може в твоята църква да мине, тук дори и за есе не върви. Не разглежда социално-общочовешки проблеми и е прекалено тесногръдо евангелистко.
  • Понастоящем всеки от нас трактува идеите(защото едно учение предлага решения)на Исус Христос като решения за борба с опонентите,които имат различни виждания.
    Какво да кажем за хората които изповядват други религии?Излиза, че са в противоречие с християнските ценности.Това определено противоречи на логиката на живота и любовта.
  • Моля, опишете според библейското учение как Христос определя лявото и дясното. И къде в Библията се говори за църкви. Скоро умря откривателят на хигс бозона. Божията частица. Религията няма ли да каже нещо?
  • „Въпреки желанието на хората за свобода, в хаоса, който ни заобикаля, има робство и горчиви плодове. Няма свобода без откровението за кръста и без вярата в Божия Син Исус Христос. Единствено чрез познаването на Господа хаосът може да си отиде, за да бъде заместен от Божия ред, в който има свобода.“
    Абсолютно съм съгласна с цялостния текст. Поздравления за силното перо и неотстъпваща позиция за Истината.
Предложения
: ??:??