13 февр. 2009 г., 17:23

"Жилището е там, където живея, а домът - там, където искам да се завърна!" 

  Эссе » Ученические
5400 1 3
1 мин за четене
Често „домът" бива свързан със семейството, домашния уют, който изпитваме, когато се приберем  вкъщи. Често също домът е свързан с детството на един човек. Там, където е бил щастлив играейки със своите приятели. В дома човек намира защита от майчината ръка. Естествено, хората винаги искат да се върнат там, където са били щастливи и са се чувствали добре. Никой не желае да се чувства зле. Но домът е сaкрално място. В литературните творби героят ще умира защитавайки своя дом, родно място. Всеки има дом. Дори бездомниците, скитниците, домът е там, където в мислите си винаги можем да се върнем отново, и отново... Да преживяваш хубавите си моменти с любимите хора. Домът е там , където ще създадеш семейство, отгледаш деца. Това е мястото, в което ти самият си господар. Домът по-скоро е в душата на човек, отколкото в реалността.

         Докато жилището е коренната противоположност на дома. То е материалният израз или подобие на дома, но в него не можеш да се върнеш, когато поискаш, в него няма само хубави спомени. Стараеш се да го създадеш като дом. Точно тук се отдалечават домът и жилището - едното е духовното нещо, което носиш в себе си, а другото материалното.

        Сякаш човек се оглежда в едно пречупено и криворазбрано огледало и от едната му страна стои домът, а от другата - жилището. А границата между тях  е тънка, парче стъкло - но не кое да е стъкло, а най-скъпото, за да може да отрази добре дома в материалния свят, човешката душа!

© Георги Иванов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Идеята ми харесва. Желая ти да превръщаш всяко жилище в дом.
  • Писах ви и писмо. Сега за втори път коригирам. Сакрално - така се изписва правилно тази дума - не с "ъ"! Вижте речник. Моля, не коригирайте повторно с една и съща грешка.
  • "Докато жилището е коренната противоположност на дома."

    Не съм съгласна с това. Жилището е материалния дом, поне в доста случаи. А може би са малко (случаите), но определено не са противоположни неща. Като цяло, обаче, есето е хубаво, идеята е интересна. Поздрави!
Предложения
: ??:??