25 нояб. 2007 г., 09:16

Каква кола караш? 

  Эссе » Социалные
2611 1 2
 

   Миналата седмица прочетох в един вестник коментар: „Не е важно каква кола караш, а каква душа носиш!"

   Вероятно малко хора са съгласни с това твърдение. Вярно е, че днес по дрехите посрещат и по дрехите изпращат. В забързания и хаотичен делник, където властва лицемерието, хората заприличаха на гробници: „Бели, варосани отвън, а отвътре пълни с мъртвешки кости!" Звучи зловещо, а не е ли зловещо, да караш ултра-скъпа  кола, да газиш наред и да се чувстваш недосегаем, безсмъртен, богоизбран? Ще попитам недосегаемия: Знае ли колко струва една човешка душа?

   Скъпата кола, скъпите вещи, които трупаме, ни дават само измамна сигурност. Тя е като да си построиш уютна колибка върху тресавище или свлачище. Неразумно е, но много хора го правят. Всичко материално, което притежавам, е невъзможно да го имам след 100 или 200 години. Но някой ще каже: "Нека сега да съм си добре, какво ще мисля за после." Страхотно - ще отговоря - тогава живей за мига!

Но само за един миг!

© Александра Сергеевна Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Поздравявам те, малко думи, но изпълнени със смисъл. Защо ли повече хора не мислеха така...
  • Прекрасно есе!Човешката душа не може да се заплати с нищо материално,защото то е тленно!Душата е безценна и всеки човешки живот има еднаква стойност на тази земя...
Предложения
: ??:??