28 янв. 2007 г., 22:08

Мъж под чехъл 

  Эссе
3456 1 26
3 мин за четене

“Мъж под чехъл” - бих започнал с това, че днес 21в.  да си “мъж под чехъл” е модерно, но и доста трудно.

Размишлявайки над фразата “ Мъж под чехъл”, аз ще се опитам да изкажа моето мнение , благодарение на наблюденията  и собствения си ( макар и скромен) опит върху отношенията мъж-жена в живота ни .

Като чели всички мъже сме устроени , да се правим на мъжествени, авторитарни, да сме любимци на всяка жена, като едни типични балканци. Много често ние гледаме външният вид на една жена и тя така ни заслепява с вида си  , че ние не забелязваме нейното поведение нейното вътрешно АЗ, и ставаме “мъж под чехъл” - подвластни.

“Мъж под чехъл” може би трябва да въплъщава традиционните български добродетели (прост , добродушен и т.н.), общо взето да бъде подвластен на повече от една жена. От тук можем  и да стигнем до тезата , че в днешно време жените винаги са били силният пол. Първо защото избират слаби мъже, второ защото избирайки слаб мъж, те си позволяват да излязат от традиционното и така влизат в конфликти за сърцето на мъжа до себе си. Задължително сме обвързани с дадена жена, но въпреки всичко задяваме тази-онази, която е около нас, но в крайна сметка постъпваме достойно и оставаме верни на “жените-майки” , който са до нас.

Понятието “мъж под чехъл” е заложено в мъжа още в  детска възраст, когато да се отдели от майката е доста трудно. Ако телето не се отбие при майката става лошо, но бозаенето е с начало и край.

У нас е традиция  децата да живеят на гърба на родителите си, но понякога това не е добре за тях самите. Всяка жена в живота на такъв мъж има съдбата на копие на майка му, но това копие е изкуствено. Най-доброто нещо за един мъж е собственият му опит.

Борбеността му гарантира успеха в живота . Иначе в резултат на  продължителната грижа се произвеждат само роботи, чакащи команди. Но не и мъже, които да творят собственият си живот.

Голямата грижа и привързаност на майка към син, не оставя никакво място за собствена  инициатива и реализация, дори когато той е пораснал.

Винаги е рано да го отдели от себе си, все има причини да не е самостоятелен. Цял живот е до майка си и търси майка си, и в такъв смисъл аз разбирам фразата “ мъж под чехъл”. Така мъжете и като възрастни сме като “бозаещи телета”. Просто майките ни се сменят.  Колкото повече ни се ограничава личната свобода, толкова повече ставаме “мъж под чехъл” .




© Кирил Христов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Тоя с трите дъщери, тъща и жена беше дядото на жена ми, който ме изгони от къщи след като ги ошамарих. Ега ти казуса казах...
  • А тъй Кире 6
  • Да не се отчайва този твой познат, Яворе! Нека да продължава с опитите!
  • Това е нищо. Познавам човек с три дъщери, тъща и жена. Жив да го ожалиш...
  • Не го питайте моя как е! С тъща и балдъза, и майка му на 160 км...
    Обаче надвива!
  • Кире, преди всичко трябва да внимаваш чехълът да не е с налче! А 100 км разстояние са си малко! От който и край да погледнеш! Особено за 21 век! Че може и да чуеш по телефона:

    Зетко, я ти ела да ме вземеш с колата,
    че искам приятно да изненадам дъщерята!
  • Урок №2: Тъща
    Жена се избира по тъщата. Защото каквито шарки има едната усойница, такива ще има и другата. С тъщата се оперира по следния начин - отдалеч, че да се обичате. Минимално разстояние 100 км. От там колкото повече, толкова повече ще се обичате. Ако наруши разстоянието и се приближи прекалено много, вади от килера пушката за грозен дивеч и стреляй на месо. Ако все пак стигне до тебе, бой по главата, да не се разваля кожата.
    Знаеш ли докъде бях стигнал?
    Ставам рано в 6:30 да сготвя боб, защото ми е жал за децата, че няма какво да ядат, а на моите патки са им завряни отзад и не умеят... Вечерта седнал дъртия вампир и се обръща към жена ми, но така, че да го чуя и аз: "Не купувай повече от този боб, защото не ми харесва..."
    Морееееееееее...
    Ако и ти стигнеш до тук, по-добре глътни малко стрихнин. Ще ти се стори като балсам... Защото стрихнинът болезнено трови тялото ти, а тъщата - душата ти.
    Момче, води си записки, щото ще те изпитам!
    ЧЕХЪЛ ЛИ? Много им се ще!
  • Сорбус благодаря за съвета записах си го.
    Може би някой неща в коментара ти не са ми много ясни, но с времето ще ги осъзная и разбера, та както ти каза в един друг коментар, трябва да погледна граматиката, така че като разбера граматиката, ще разбера и живота , и жените и , всичко около мен
  • Не се хили, момче...
    Слушай батко си Сорбус! Господ е казал жената да се подчинява на мъжа, а мъжът да обича жената тъй, както обича себе си. Ако беше така, нямаше да има никакви проблеми.
    Обаче времената са гадни. Простотии всякакви. От мене да знаеш едно:
    Дръж положението,
    за да ти имат уважението!
    Запиши си го някъде и като тръгнеш да се жениш попоглеждай си го от време на време. Ще ти е от полза. Любов, цуни-гуни, мечти, желания - глупости на търкалета. Това е горчивата истина... Не се предавай. Или поне не се предавай "без бой".
  • И така... Време е за десерта!
    Веднага след последния звън на кристалните чаши, жената яхва метлата и хваща чехъла. И се почва... Кой-кого! Ако не се сложи на време на място (а понякога това става и с някой друг бушон), тя почти винаги успява. Успява, защото по природа мъжете обичат да мислят повече с долната си глава, чийто мозък като гледам е изобщо без гънки. Обаче в същото време всяка жена обича да я люби змей-горянин. Вдига тя чехъла, поглежда плазмодия отдолу и си мисли: "Въх мар, мале, ко тана то?" И започват проблемите... Ама това любов, ама това чувства, ама това мечти... Дрънци! Не на мене тия!
    Жени, просто ни оставете да бъдем мъже и не ни се налагайте просто ей-така, за спорта...
    Защото в края на краищата право е радио Ереван. Когато го попитали каква е разликата между мъжа и жената, радиото отговорило:
    - Разликата е, че мъжът е :утка с :атка, а жената е :атка с :утка.
    Заместете ":" с "п" и ще разберете какво е казало радио Ереван...
  • Вярно е, че "мъжът под чехъл" е често срещано явление и наистина някои жени правят всичко възможно, за да приобщят мъжете си към тази категория, но мисля също, че е вярно, че повечето жени предпочитат мъжът до тях да им угажда, разбира се, но и да е силен характер, със собствено мнение, не те да го закрилят като 'майка', а да сещат от него опора и закрила. Мое лично мнение!
  • ее някой хора не правят нищо а те просто си остават бозаещи телета. На някой мъже ни харесва да сме " под чехъл", а на тези който не им харесва , те просто избират друг път в живота си.
    То всяка ситуация в този живот ни учи на нещо.
    Днес сме " под чехъл" утре сме "под венчило" хахаха та мисълта ми е. че ние сами избираме какви да бъдем, а и това което не се харасва на хората около нас, на нас ни харесва ( в случая "мъж под чехъл" за някой се харесват в тази ситуация, други не ). ОФФФФФ пак се оплетох, с мойте дивотии. Просто трябваше да кажа едно благодаря за коментара ти Рали
  • Радвам се, Кире, че има мъже, които стигат до твоите изводи! Съгласна съм с Креми, че никой не може да те направи мъж под чехъл, ако ти самият не го искаш, както и ми се иска да вярвам, че истината в отношенията се крие във вниманието, компромисите и уважението към отсрещния. Но моят опит говори друго - ежедневието (прането на чорапи, безпаричието или нямането на време за другия) взима превес и тогава, Кире, тази перфектно изчислена идилия отива в категорията на утопиите.
    Та...моята мисъл е, че е чудесно осъзнаването на всички тези неща, за които говориш, ама къде е "какво мога да направя отсега нататък?" или "не е ли много удобно просто да констатирам, че съм "бозаещо теле" и нищо да не произтече от това?!"
  • благодаря
  • Най-доброто нещо за един мъж е собственият му опит.

    Е, това изречение много ме впечатли. И важи не само за мъжете
    Много актуално есе си написал и наистина тази тема няма край.
    Поздравявам те, че си се сетил да публикуваш на тази тема и за добрия ти стил на писане.

  • Кити да права си така е , уважението освата докрай.
    Уважение, компромиси и добро отношение - това днес много малко се среща в хората.
  • То угаждането, трябва да е взаимно
    Аз не търся подчинение, търся уважение! Има ли го него, нещата са в синхрон Една връзка се гради трудно. Компромиси от двете страни/но да не се прекалява/ уважение на човека до нас и неговите интереси. Ех, колко може да се каже по това
  • Чехъл си е чехъл. Но жените все искат да е нейния, а не майчиния му чехъл! Това си е и ЖЕНИ, не заблуждавайте човека! Да е силен, с възможности и т.н.! Но да ни се подчинява, нали? Да ни угажда, нали?
  • благодаря за искрените коментари .
    А Кити ти ми отговори на един въпрос, на който от доста време се опитвам да си отговоря, а той е: Какво всъщност искат жените?
    е благодаряти Кити, разбрах. Всички вие искате увереност от мъжа до себе си, а ако той не е такъв, КАКВО- може би за боклука, или пък бидейки отритнат от жените става монах хахахахахахахаха

    Значи извода е да стана силен и уверен мъж, за да ме харесват жените хахахахахахахахахаха
  • За мен фразата " мъж под чехъл" не се отнася толкова до навика да живят до някаква жена цял живот и да са под нейната закрила.Според мен единствено слабите мъже се оправдават с "мъж под чехъл",за да прикрият собствената си невъзможност да се преборят с трудностите.Не смятам,че една жена би харесала слаб мъж.В началото ще е забавно да командваш,но после...?Браво все пак!!!И мъжете имат нужда да бъдат ценени и обичани !!!Жени,обичайте ги!!!
  • в крайна сметка не си написал извода, а той е - мъжът винаги е "под чехъл" и в любящи грижовни ръце. започва с майката, понякога в комплект с бабата и сестрата (ако има такава), а оттам минава в грижите на съпругата (приятелката, съжителката) и не рядко след това поляга и на ръцете на дъщерята. така че... мъжът няма от какво да се оплаква. на него му е преугодно да си е "под чехъл", с две думи - устройва го.
  • "...че в днешно време жените винаги са били силният пол. Първо защото избират слаби мъже,..." Ако в днешно време жените са силния пол, защото избират слаби мъже, то излиза, че силни мъже няма. Май не си далеч от истината ...
  • Кире, това си е някакъв твой житейски опит и чак такива генерални обобщения не са уместни. Истината е проста. Всеки човек иска да му е хубаво, да живее добре и егото му да се шири. Само че жените го правят по женски, а мъжете по мъжки. В живота няма стопроцентови правила.
    Това ти го казва мъж, който беше 12 години под чехъл. И при това съотношението аз-чехъл беше като мравка-чехъл. До тази година обаче.
  • Борбеността му гарантира успеха в живота . Иначе в резултат на продължителната грижа се произвеждат само роботи, чакащи команди. Но не и мъже, които да творят собственият си живот.
    ...
    Ето това си е чистата истина!
    Моите поздравления за осъзнатото "мъж под чехъл", и то от ваша - мъжка страна!
    И...Кити е права!
  • Стискам ти ръка!
    За доста от нещата си прав, но за нещо, според мен грешиш. Говоря от личен опит и от опита на хората около мен. Не знам как е било преди, но сега не се харесват"слаби" мъже Не и аз! Мъжът до мен, трябва да е уверен в себе си, да умее да се грижи за семейството си, да има самочувствие! Аз мога да твърдя, че съм силна натура, но показвам на мъжа до мен, че той е силният! Е, понякога съм и "майката" но в дадени ситуации само Мъжете обичат и имат нужда да бъдат обгрижвани, няма лошо в товаПоздравявам те!!! Малко мъже, биха признали това
  • Интересни разсъждения
Предложения
: ??:??