“Мъж под чехъл” - бих започнал с това, че днес 21в. да си “мъж под чехъл” е модерно, но и доста трудно.
Размишлявайки над фразата “ Мъж под чехъл”, аз ще се опитам да изкажа моето мнение , благодарение на наблюденията и собствения си ( макар и скромен) опит върху отношенията мъж-жена в живота ни .
Като чели всички мъже сме устроени , да се правим на мъжествени, авторитарни, да сме любимци на всяка жена, като едни типични балканци. Много често ние гледаме външният вид на една жена и тя така ни заслепява с вида си , че ние не забелязваме нейното поведение нейното вътрешно АЗ, и ставаме “мъж под чехъл” - подвластни.
“Мъж под чехъл” може би трябва да въплъщава традиционните български добродетели (прост , добродушен и т.н.), общо взето да бъде подвластен на повече от една жена. От тук можем и да стигнем до тезата , че в днешно време жените винаги са били силният пол. Първо защото избират слаби мъже, второ защото избирайки слаб мъж, те си позволяват да излязат от традиционното и така влизат в конфликти за сърцето на мъжа до себе си. Задължително сме обвързани с дадена жена, но въпреки всичко задяваме тази-онази, която е около нас, но в крайна сметка постъпваме достойно и оставаме верни на “жените-майки” , който са до нас.
Понятието “мъж под чехъл” е заложено в мъжа още в детска възраст, когато да се отдели от майката е доста трудно. Ако телето не се отбие при майката става лошо, но бозаенето е с начало и край.
У нас е традиция децата да живеят на гърба на родителите си, но понякога това не е добре за тях самите. Всяка жена в живота на такъв мъж има съдбата на копие на майка му, но това копие е изкуствено. Най-доброто нещо за един мъж е собственият му опит.
Борбеността му гарантира успеха в живота . Иначе в резултат на продължителната грижа се произвеждат само роботи, чакащи команди. Но не и мъже, които да творят собственият си живот.
Голямата грижа и привързаност на майка към син, не оставя никакво място за собствена инициатива и реализация, дори когато той е пораснал.
Винаги е рано да го отдели от себе си, все има причини да не е самостоятелен. Цял живот е до майка си и търси майка си, и в такъв смисъл аз разбирам фразата “ мъж под чехъл”. Така мъжете и като възрастни сме като “бозаещи телета”. Просто майките ни се сменят. Колкото повече ни се ограничава личната свобода, толкова повече ставаме “мъж под чехъл” .
© Кирил Христов Всички права запазени