16 окт. 2006 г., 00:19

Планина+бут. вино+пакет цигари+едно сгазено куче 

  Эссе
1889 1 13
1 мин за четене

Живеем в странен свят.
На някой от вас прави ли му впечатление поредното сгазено куче? Не знам защо, но на мен ми прави голямо впечатление. На хората им е в природата да се самоизбиват, но да намесваш и кучетата вече е обяевна война с природата. Звучи тъпо, но единственото характерно нещо за хората е да си пъхат носа там, където не им е работата.
Някога случвало ли ви се е да се замислите, ако пред вас беше бутона за изстрелване на 5 атомни бомби, като тези от Хирошима (това е достатъчно да изличи цивилизацията), дали бихте го натиснали. Аз си мисля, че бих. Тежко бреме е да убиеш цивилизацията, но - всяко зло за добро. Оставете иракчаните и останалите, вярващи в корана, това е най-малкото зло. Манипулацията в днешно време е най-лошото. На някой от вас да му се е случвало да се депресира на Коледа или на св. Валентин? Днес бизнеса, а не прогреса, е това, което движи света... жалко - уж се водим за развито общество. Тежък мироглед, но нека бъдем реалисти, това е истината. Немаш кинти - не си човек.
Интелиген ли си, мислиш ли - обречен си на самота, рядък екземпляр си. Днес е важно да слизаш от конвейра, а не индивидуализма. Странно мислене, но явно трябва да се приеме... е пък няма! Защо да се съгласяваш с глупаци, не си заслужава. Бъди себе си, be cool.

И когато видите поредното бездомно куче, се замислете, че това е последица от човешка постъпка. Първо сме ги опитомили, а сега като не ни изнася, ги зарязваме на улицата. Липса на всякаква отговорност.
Замислете се, дали има едно добро нещо, което да сме донесли на света, подчертавам, света(общия, не нашия)?

А сега бихте ли натиснали бутона??

 

 

© Иван Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Виждам доста коментари и спорове ..Но реших и аз да напиша нещо.Това, което споделяш ми е до болка познато.Браво, че си го написал!Хората трябва да говорим да проблемите, а не само да ги подминаваме и всеки да се затваря в себе си и да вижда не по-далеч от носа си!Поздрави!
  • До писателче:
    "Нищо, пикльо не си видял от живота...Нищо!"
    понеже виждам хора които не само немогат да здържат нервите си ,но понеже са видяли всичко от живота и няма какво да направят решават да изпростяват и да се сравняват с братята роми ,които за съжеление имат по голямо уважение НЕ ВСИЧКО СИ ВИДЯЛ, СТАРЧЕ ! Занимавам се с философия от както се помня имам много постижения ,а такива като теб ги наричаме нездържани , некомпетентни,ценични,комплексари с надеждата да си земеш поука и да земеш мерки ... виш хората не зимат много .... става дума за психиатърите даже е модерно в европа сме както и да е замисли се над твоя живот преди да оценяваш нечий друг ! какво си направил ,какво си постигнал, какви цели имаш ,посадил ли своето дръвче ,с кето да те помнят хората.Отново замисли се ех тая трета възраст как влияе .... а може би лешоядите са ти оглозгали черепната кутия или пък това че си плешив ти пречи да мислиш РЕАЛНО!
  • Не бих казала,че съм очарована,но със сигурност е за предпочитане пред цитата за котето,това е най-отвратителното и жестоко нещо,което съм чела.Съгласна съм,че не е нормално човек да пише подобно нещо-без значение дали е измислица или истина-и в двата случая в него няма нищо добро,всъщност си е направо гадно.
  • абе кви са тия шогита и писателчета.те и двамата са педали!ха-ха-ха
  • Ех писателче, писателче.
    Не мога да разбера защо си решил, че ти завиждам?!
    Така и не отговори на НИТО ЕДИН от моите въпроси. С теб повече няма смисъл да разисквам каквото и да е. Пишеш пишеш, но не се аргументираш.

    Djein_Ear явно не си разбрала с каква цел цитирах този откъс. Цитирах целенасочено не за да всявам ненавист и обида,а ... не знам как да ти го обесня. Нека те попитам нещо, да предположим, че тази част от романа е чиста измислица(засега писателче-то така и не е отговорило това истинска случка ли е или измислица) Ако ти кажат да напишеш сцена в която едно коте се убива садистично, можеш ли да ми кажеш какво ще напишеш? Аз бих написал в 2-3 реда примерно как пускат един голям камък върху него и толкоз. Замисли се ти какво би написала. Не смяташ ли че всеки писател влага частица от себе си в това, което пише и дори самият факт че можеш да опишеш една такава сцена по толкова садистичен и натуралистичен начин не говори за една много много тъмна част от съзнанието на писателя?
    Хахахаха, никога не ми е идвало на ум да се сравнявам със Св.Иванов //само да попитам скъпа Djein, понеже виждам че си му фен до гроб след прочетена половин 1-ва глава, Св. като Свети или като Светослав да чета?
  • Пич ти не си на себе си. Айде опомни се малко. Ако пиеш някакви хапчета, сега е момента.
    Прочети какви глупости пишеш. Ти си адски лабилен човек - едно елементарно есе отприщи много много ненавист в теб - нищо аргументирано не каза, плюеш като змия и толкоз повече не можеш.
    Искаш ли да ти покажа нещо написано с ненавист?! - Ти си едно нещастно, жалко юристче. Завършило или заради мама и тате или за да се скрие жалко си същество зад закона понеже не може само да се защитава. Пишеш като луд (02.11.2006 - 3 произведения, 01.11.2006 - 3 произведения, 31.10 - 3, 25.10 - 2, 23.10-1 ....) само и само да намериш смисъл в глупавия си живот и да избягаш от скучния юристки живот.
    Само едно искам да те питам - "Да погледнеш утрото с омраза" това твоето детство ли е? Позволи ми да вмъкна нещо от него :

    "Натрупахме вестници и съчки направо върху котето, като мърдаше, то ги събаряше,но скоро стана такава купчина,че го затрупа цялото.
    ....
    И огънят пламна, първо полека,после вестникът, който аз бях намерил, припламна,изви се жълт пламък…
    КОТЕТО ИЗВРЕЩЯ.
    Първо чухме писъкът му,после огънят се разпали, лумнаха жълти езици.
    Видяхме как котето, с опърлена от едната страна козина се сгърчи, после изведнъж се изпъна като струна и се изтърколи в клоните.
    Боян го притисна там с един голям клон-"да не шава, майка му !", настана отново суматоха...
    Сашо крещеше: “Да си го обесим,че да ни е мирна главата",някой друг каза да претрепем с камъни.
    Пак Боян беше този,който се сети:
    - Дръж тука,ама натискай да не ти избяга !-ми каза на мен,после бутна клона в ръцете ми. Натиснах го и усетих колко е меко тялото под него-котето се гърчеше, дори хапеше дървото, а очите му искряха от омраза, или поне така ми се стори…
    Боян изчезна някъде,след малко се върна като държеше в ръцете си едно пластмасово шише.И преди да го попитаме каквото и да е, сам каза:
    -Ще запалим шишето и капка по капка ще го изгорим цялото...
    Така беше...
    Аз натисках с клона направо в корема на котето,то се опъваше цялото, ПИЩЕШЕ УЖАСНО, и аз през цялото време се страхувах да не дойде някой и да види какво става.
    А Боян запали шишето.
    Отначало само тлеееше, като вдигаше черен пушек, после започна да се топи и няколко горящи капки капнаха на земята.
    Тогава се надвеси над котето.
    Първата капка падна на муцунката му, там където свършваха мустачките.
    После капна направо в окото на котето.
    Другата падна върху първата и така цялата му муцунка пламна.
    Пламна ухото му.
    После другото око.
    После пламна главата му.
    ...Натисках клона с все сила, по едно време някой ме бутна, щях да падна в храста.Клонът се беше забил в коремчето му, течеше кръв, а когато измъкнаха клона, там остана голяма,кървава дупка…
    КОТЕТО ОБАЧЕ БЕШЕ ОЩЕ ЖИВО.
    -Капни направо в корема му !-каза някой и Боян насочи течащият огън натам.
    Сега бутилката се беше разгоряла и течеше на струйка надолу.
    Право в дупката на корема му..
    Котето пламна цялото, И СПРЯ ДА ПИЩИ…
    И да мърда."

    Аз ли съм за болница бе психопат... Без диплома директно те освидетелствам дори и да е просто измислица, такава виртуозност е непостижима дори и за моето болно (според теб) съзнание.
  • Ех писателче, ти продължаваш. Ти си този, който трябва да се лекува. Ти си поредния компрексиран български мъж, който си мисли, че трябва да е по по най във всичко и навсякъде се изказва, като абсолютно светило и разбирач, няма значение дали ще се говори за атомна физика или прекарване на водопровод.
    За този мой цитат, който си сложил може ли да те попитам нещо, той започва така "...Някога случвало ли ви се е да се замислите..." извинявай, но някъде да съм казвал "...мечтая си да ....", защото аз виждам голяма разлика между двете.
    Човече не се прави на психолог (това са тези в белите престилки, които казват кой е луд и кой не - хора със специализирано образование по спеицалността си) и си се занимавай с писането си. Айде де, кажи нещо за есето, какво само за мен говориш?! Ти можеш да си писател, но за критик ти пиша 2-ка. Ето коментарите на curly_eMA и Admin ги приемам - това е 1-вото есе което пиша от средното насам. Как да ти кажа пич, в техните виждам нещо градивно, има какво да се извлече от тях, а от твоето - без коментар вече ти писах оценка

    По-късно добавено: Айде разнообрази го това "пикльо", някоя друга дума не знаеш ли?! Напомняш ми за един познат - неотлъчна дума в неговият речник и какво мислиш се оказа - до 12 годишен се е напикавал нощно време. Успех и сухи сънища.
  • Интересно заглавие междудругото, но за жалост само заглавието е интересно.
  • ехоо, някой прочете ли последните две изречения? Въпросите в тях са реторични. Затова и есето е горе-долу добро. Надежда Захариева има подобно стихотворение. Липсва ти опит, не знам за живота, но в писането, определено. Прочетох есето заради заглвието, но не направих връзката. Мен ме боли за кучетата. И не само. Аз си падам малко депресивен тип, но и аз не бих натиснала бутона. Момичетата са прави. Поздрави, Маги
  • ех писателче писателче, радвам се че си ми писал 2, направо пикая от кеф. Защото коментара ти, след като го прочетох разбрах, че някой майстор фаянсаджия сигурно може да напише по свестен коментар. Кажи ми едно конструктивно нещо в коментара ти? НЯМА! Пишеш нещо за мен, като личност, но нищо за самото произведение. Защо днес всеки се пише за разбирач и разбирането му се състои в плюене на човека отсреща, а не оценяване на труда му (какъвто и вид да е) - аз пък ти казвам, че ти си комплексар.

    Още не съм видял всичко от живота, но определено съм видял доста! Пикльо викай на баща си, защото мен не ме познаваш.

    За другите коментари - просто съм описал малко реалистични впечатления от един ден, не съм депресант, реалист по ми харесва.
    Едва ли повечето от нещата, които мислим ще ни се случат и едва ли бихме реагирали точно по начина по който сме си представяли, но това означава ли, че трябва да спрем да мислим?

    П.С. разгледах какво си писал , ето примерно това http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=28513 какво да ти кажа - развии го малко, вкарай личното си мнение + малко емоция и доста ще наподобява моето.
  • Иване, дали мислиш точно това, което си написал? Или може би неправилно си се изказал...!?
  • Аз не бих натиснала бутона!
    Има си време за всичко под слънцето, време за живеене , време за умиране, за обичане и за разлюбване...........................
    Хората сме Божии създания, не сме паплач! Това, че има и много безумци, не значи, че всички са такива!Вярвам в доброто!
  • Хубаво е, че сме просто хора, а не божества с бутони в ръце, защото живота щеше да се заличи от земята за вечни времена. Господ ще определи по-добре това време и начинът и т.н. Често сме жестоки, наистина, но изкуството е да твориш добро, въпреки злото. Ако ще унищожаваш - не се различаваш много от убиеца на кучета, масовия убиец и др. Много неща зависят от нас, не мислиш ли?
Предложения
: ??:??