8 февр. 2009 г., 23:59

Рано или късно всичко се променя 

  Эссе
3091 0 3
4 мин за четене

            Една книга, разказваща се за историята на Казанова през погледа на Лучия, първата му любима, ме накара да се замисля. Да остана замислена, но всъщност и аз не знам за какво, може би по-скоро не замислена, а празна.

       За разлика от повечето книги, happy еnd-ът липсваше, което прави историята доста правдоподобна и реалистична. Тъжно е, че в живота обикновено се разминаваме с щастието и то често по наша воля. Всъщност не само с щастието, разминаваме се с много неща - разминаваме се с любовта, с успеха, с приятелите. И когато един ден решим да се огледаме и да си припомним отминалите си блянове и мечти, ще видим, че реалността доста се различава от тях. По пътя, във времето и мястото сме изоставили неща, които са били много ценни за нас и без които в дадения момент не сме си представяли бъдещето. Но погледната реалността с днешния поглед, разбираме, че сме се залъгвали, че сме оцелели въпреки промяната, въпреки загубата. И точно в този момент в съзнанието ми изниква въпроса - нима това е целта, нима целта е да оцелеем, а къде остава щастието, къде са мечтите?!

       Любовта, всъщност това беше главната тема в цялата книга, около която се въртяха всички житейски несгоди на главните герои. Нима в реалния живот не е така?! Цял живот всеки търси тази Вълшебница с надеждата с нея да открие и щастието си. Поглеждайки в очите на човека до нас, ние неминуемо се запитваме дали това са те, дали в тях се крият искрите, олицетворяващи вълшебството на главната героиня в историята на всяка една човешка съдба.

       А когато от дълго време не сме срещнали очи, в които да се загледаме, се питаме кога ще стане това. Тогава се задушаваме в собственото си отчаяние и копнеж за щастие и започваме да се взираме във всички подминаващи ни погледи, опитвайки се да открием и разпознаем онзи, единствения и неповторим. Но през цялото време, като невежи и неуки ученици, не осъзнаваме, че пропускаме шансовете на успеха си. Решаваме, че сме открили Онзи поглед, Онези очи и хвърляме всичките си усилия и енергия, за да ги спечелим. Всъщност битката е загубена още преди началото на рунда, защото докато сме се трепали в грешна посока, сме изпуснали шанса си. През това време, без да забележим, към нас се е насочил онзи поглед, който така съкровено сме чакали и търсили едновременно, изпълнен със също толкова голяма надежда, както и нашия преди заблудата ни. 

       И така по свое собствено решение сме пропилели шанса на живота си. Е, вярно има хора, помилвани от съдбата още при тяхното раждане. Те или откриват точните очи, или ако се объркат, съдбата им дава втори шанс, но това са единици. Останалите, мнозинството, трябва да бъде най-печелившия мениджър, в най-трудния за пробиване бизнес - собствената си съдба. Трябва да вземаме точни, верни и бързи решения преди да сме изпуснали шанса си за успех.

       В заключение искам да кажа, че неминуемо по време на житейския си път ние се променяме, всяко решение, което сме взели, било то вярно или грешно, ни променя, всеки човек, който сме срещнали, верен или грешен ни променя, всеки приятел, верен или лицемерен ни е променил, и всичко рано или късно си е отишло. Дори, когато в момент на слабост търсим oпора в спомените, откриваме, че и те не са същите, времето е заличило някоя значима подробност, която ние си доизмисляме, стараейки се да задържим спомените си, като с това си действие ги осакатяваме и реално погледнато ги заличаваме, такива каквито са били и никога няма да бъдат. А дали някой случайно срещнат стар познат или добър приятел, с който до вчера сме прекарвали часове наред, споделяйки мъките и радостите на съдбите си, искайки съвет един от друг, имат право да ни обвинят в това, че сме се променили и че не сме същите, не смятам. Това би била най-лицемерната постъпка, с която ще заблуждават най-много себе си, защото и те самите са се променили коренно.

 

© Снежана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много ми хареса есето ти Снежана, откривам съшия ред на мисли и в моето ежедневие. Но колкото и да пишем потази тема , хората днес подминават толкова бъро всеки, че за това време никой от нас не е способен да изкара от себе си всичко хубаво и забавно. Преди всичко хората предпочитат да са недоверчиви и да смятат, че никой няма право на втори шанс наричайки това принципност. Дори направил и една грешка , отправил една обида тя е достатъчна да насади злоба ненавис омраза, които да смажат всички хубави спомени, да ги отмият и омаловажат. Превърнали сме се в машини, които произвеждат врагове от всеки който сгреши. Така никога няма да бъдем обичани , защото ние самите не обичаме. Така винаги ще изтърваме всички онези приятни моменти, които имено хората около нас биха ни дали. И всичко това заради егоцентризма ни който ни кара да мислим, че хората са преди всичко лоши до доказване на противното. Приятелите ни са такива каквито си ги направим, но ако срещаме стена от бездушие и злоба как да накараме тези "приятели" да повярват, че ние просто искаме да им покажем най- доброто на което сме способни?
  • Цитирам изречение от вашия текст: "Дори, когато в момент на слабост търсим упора в спомените, откриваме, че и те не са същите, времето е заличило някоя значима подробност, която ние си доизмисляме, старейки се да задържим спомените си, като с това си действие ги осакатяваме и реално погледнато ги заличаваме, такива каквито са били и никога няма да бъдат." Забелязах две грешки - "упора" - пише се с "о" - опора; "старейки" - липсва ви "а" - би трябвало да е "стараейки".
  • Хубава тема и верни неща...Късмет ти желая
Предложения
: ??:??