14 нояб. 2009 г., 00:37

Секс със съпруг/ата 

  Эссе » Личные
4289 0 5
2 мин за четене

Това звучи като че ли малко старомодно, сякаш е фраза, излязла от някой исторически черно-бял филм. Но нали периодично обръщаме поглед назад? Почти буди смях някой мъж да сподели, че прави секс със съпругата си. И то страхотен секс. При жените като че ли нещата са в по-мек вариант. Допустимо е да говорим за законната си половинка и да използваме суперлативи за... действията ни в  леглото.

Някои хора смятат за престижно да имат любовник/ца и те да са единствените сексуални обекти. За други е въпрос на ценностна система да изпълняват съпружеските си задължения. Е, това е, когато стане задължение, идва времето на третия (може и четвъртия) във връзката. Но как да не стане задължение? След дълги години, през които си играем на мигрена и умора, как да остане онази тръпка, онзи инстинкт, който ни кара да забравим всичко!

В началото нещата са наред – измисляме неща, които да разнообразяват ежедневието ни; млади сме, хубави, жизнени  и можем да предизвикаме ревност; изпробваме „Кама сутра”... Но с времето огънят като че ли утихва – при единия по-бързо, а другият – какво да прави? Когато има енергия и желание да гаси пожари, да гледа изгасването и тлеенето ли? И търси алтернатива. Вероятно. Трябва ли да се преструваме? Да поддържаме изкуствено чувствата и страстта? Възможно ли е докато се преструваме, че всичко е както трябва, то наистина да стане? Да повярваме и да стане? Или просто продължаваме агонията?

Казваме си, че когато жената се поддържа, изглежда добре и т.н., съпругът ù няма да погледне настрани, даже няма и да си помисли. Но така ли е наистина? Или ако се променяме като хамелеони, ще поддържаме интереса по-дълго, до... дълбока старост. Или с напредването на възрастта не е нужно да се прави секс? Достатъчно е, че се обичаме и уважаваме.

Но аз отидох много далече във времето. Говорила съм си с млади хора, скоро женени. Изненадах се, когато споделиха, че сексът преди сватбата и след това е различен. Станал е по-скучен. По-еднообразен. Дори по график  - задължения, деца... Ако преди „бракуването” френската любов е задължителна, то след това е табу – жената вече е повече майка, не любовница напр. И започват мечтите за друга жена, с която е позволено да правиш всичко. А съпругата не е ли и любовница (освен майка)? Ако има такава промяна, това значи ли, че бракът е узаконен вариант за разплод? Ами удоволствието?

... Единственото табу при секса със съпруга/та, и изобщо при секса, трябва да са ограниченията...

© Мария Петрова-Йордано Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Мими,
    Напоследък изобщо нямам време,но тази вечер съм твърдо решена, че независимо от всичко ще прегледам в сайта произведенията на хората,на които съм се възхищавала и искрено радвала.
    Сега малко коментар за есето.Замислих се върху въпросите, които поставяш, както и отговорите.Моят съпруг почина твърде млад,може би затова с него имам прекрасни спомени. Незнам как във времето щяха да се развият нашите отношения,но това което пишеш вероятно ще бъде проблем на синовете ми. Родителите ми са по на 85 години, имат 66 годишен брачен живот( брак сключен през 1943 год)нямаш представа колко много се обичат, как се държат за ръце и баща ми е постоянно край мама, защото тя е с инсулт вече трета година.Преди години някаква врачка казала, че ще умрат на един ден, защото много се обичат.
    Сега много неща са се променили в това число и ценностната система. Младите хора имат възможност да се опознават не само като характери, но и в леглото, да се женят по късно.А дали не оказва влияние и този постоянен стрес за работата, за семейния бюджет, болести на деца и родители? Не е случайна и поговорката "Мир - в къщи, любов - навън", защото там няма битовизми, няма (за момент) проблеми.Лошото е,че понякога една връзка започва само като секс,а се появяват чувства и в крайна сметка остават много наранени хора (заради секса) Аз май се отплеснах доста. Поздрави Мими. С обич- Дими
  • "В любовта трябва да бъдеш безкруполен, да не зачиташ никого, ако се наложи, да легнеш дори със собствената си съпруга." Флайано
    " Жени, жени - девойки и съпруги,
    бъдете нежни, груби, мъчни, лесни.
    Въобще бъдете всичко друго, но само не
    прочетен вестник!" Д. Дамянов
  • Не зная, Мими! Определено няма готови формули. Сигурно не е лошо да погледнем назад и да почерпим от опита на онези семейства, които са отпразнували златна сватба, а още се държат за ръка. Сигурно не е само секса, а и някои "незначителни неща", които крепят брака. Онази "магия", която помага любовта да прерастне в обич.
  • Бих казала , че сексът си е секс..., независимо дали е в къщи със съпруга или с любовника. Стига да знаем как постигнем желаната цел. Хареса ми есето. Много замислящо.
  • И става така - мир вкъщи, любов - навънка.
Предложения
: ??:??