4 авг. 2009 г., 11:25

Щурците 

  Эссе » Личные
1300 0 16

 

 

    Беше жътвена вечер. Горещо, потно, безветрието доведе задух. Някой е бил упорит. Реколтата се ширеше богато. Лунният сърп, изкусно подострен, режеше всичко в погледа. Лято е. Нека да има.

    Усещах житото, узряло в ръцето му - на работника, който щеше да го пожъне на един дъх, после на втори, на трети, докрай. Докъдето погледът се затваря уморен.

 

    Мина се време. Плакнех душа пак в същата нива. Вече нямаше жито, всичко беше събрано. Нивата беше дала своя плод. Беше станала по-лека за погледа и за душата. Тогава видях светулките - ясни, зелени и много... Това ми беше достатъчно да вярвам, че човек не е замърсил въздуха тук. Вдишах дълбоко и спокойно, следжътвено. Чисто време след богато даване.

 

     *** 

 

     Трета вечер. Щурците ми напомниха за онези две. Хубаво ми стана. Падаща звезда пробяга на запад. За първи път, от много време насам, пожелах нещо за себе си... от сърце.

 

 

 

 

© Боряна Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Есетата ти са поезия
  • Съжалявам, че съм го пропуснал, въпреки че в сайта още съм само на половин годинка.
    Знам, че малко хора ще го разберат, но който няма подобни спомени в някои отношения си остава осъкатен.
    Благодаря ти, Боряна!
  • И мога ли да знам защо ти е притрябвало да ме помниш по име явно ще следиш стиховете ми ,а??? Е, ще чакам коментари тогава
  • Благодаря Ви!
  • Хе хе може ли да знам какво беше това "ще те помня по име'????
  • Хе хе може ли да знам какво беше това "ще те помня по име'????
  • Вдишах дълбоко и спокойно, следжътвено. Чисто време след богато даване.
    !!!!
  • Чудесно!
  • Да ти се сбъдне!

  • Както казва Дорето "С пчелите (и не само) човек никога не може да бъде сигурен. "
    Хубаво лято.
  • като имаш сетива и душа да усетиш лятото и щедростта му... ами ти, вече си се сбъднала
  • Благодаря Ви!

    С това есе казвам "Успех" на всички в сайта. Тук може да се проходи не само в писането на човешка поезия. Четях ви, защото сте днешни и истински, ще ви чета, защото знам, че ще сте такива и утре.
    Красиво лято на всички!

    С усмивка
    Бо
  • "Вдишах дълбоко и спокойно, следжътвено."
    И аз, благодарение на теб.
  • Поздрав!
    Бъди щастлива!
  • Прекрасно...
  • ще се сбъдне, Бо.
Предложения
: ??:??