7 сент. 2012 г., 21:06

Торта на три етажа 

  Эссе » Философские
2435 2 15
1 мин за четене

Отчаяни мисли за живота, толкова несбъднати мечти и пропилени шансове... Колко от нас се чувстват така и колко биха си признали, че възприемат съществуването си на тази земя повече като товар, отколкото  като радост..

Баба ми днес навършва  цели 90! Поръчах ù прекрасна торта на три етажа. Застанах на прага на сгушената селска къщурка, попридърпах ризата си и смело прекрачих прага.

 Тя стоеше там, спокойна, величествена, събрала цялата мъдрост и сила на характера си в едно вече попрегърбенко и изтърбушено от годините телце. Кърпата на главата ù беше  на ситни бели цветчета (тя рядко си позволяваше друг цвят, освен черно, все пак е погребала двете си деца, родители и съпруга си, преди близо 20 години!) Видя ме и се усмихна, очите ù се впиха в красивата торта, и като малко дете подскочи, за да я разгледа по отблизо.  Облиза набързо сбръчкания си палец, който беше непослушно откраднал една малка розичка от глазурата, целуна ме  нежно по бузката и каза:

– Ех, сине, сине... Колко е прекрасен животът!

Аз приседнах до нея, на старото русенско легло, и някак си съвсем импулсивно се чух да задавам въпроса:

– Кажи ми, бабче, как се доживяват тия пусти 90 години?

 Тя ме погледна с нескрита изненада от въпроса ми и с бодър гласец процеди:

– Ами как... Много просто! Живей... Не мисли много, не мрази никого, не заспивай с гузна съвест. Почитай мъртвите, обичай живите... И когато ти е много скучно и лоши мисли натиснат гърдите ти... Работи! Докато паднеш пребит от умора на земята! Ето така, синко, съм живяла аз и така мисля да живея поне още 10 годинки! Живее ми се, обича ми се, яде ми се тортичка!!

   Убеден съм, че баба ще доживее прословутите 100 годинки живот! А аз ли?

Аз вече живея по нейния начин и честно казано животът започва да ми се услажда като три етажна торта...

© Адриан Стамболиев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Всичко,което знам се дължи на това, че съм отраснал сред качествени хора! За жалост само книгите не помагат! ( примери бол ,даже и в този сайт за кадърни, но само до там ,хора) Благодаря ви за вниманието!
  • Баба Ви определено е много мъдър човек , но и крушката не е паднала по-далече от дървото!!!!!Браво!!!!
  • И това е силно
  • Споделям коментарите дотук, поздрав!
  • Mъдра рецепта за дълголетие и много вкусна розичка!
  • Благодаря за вниманието Ви ,Елица!
  • Твоята баба е философ, Адриане.
    Познавам такива хора. И вярвам, че това е най-вярната рецепта за един достоен живот.
    Поздрави!
  • Галина,Мария....благодаря!
  • Прекрасно написано! Колко истина ... но и малко тъга.Но ми се струва, че не всеки може да живее по този начин, или дори да се опита. Понякога колкото и да се опитваш не можеш да промениш характера и отношението си към околните,само навиците.А може и да греша. Хареса ми... и то много!
  • Много сте мили,благодаря ви!!
  • Ето такива хора липсват в днешна България, такива като теб и баба ти!
    Поздрави, от много време, не бях чел толкова много истина и искреност на едно място, от един човек! Затрогна ме!
  • Поздрави на баба...много е искрено!
  • ******************************************
  • Жива и здрава да ти е...леко се реди мисълта ти,поздрав!
  • Добре, че имаш баба на 90, иначе откъде щеше да знаеш как се живее правилно!? И добре ,че го сподели с нас,защото си нямаме такива баби...
    Блазе ти, живот-триетажна торта!!!
Предложения
: ??:??