7 мая 2020 г., 13:49

Ако спра да работя, ще умра! 

  Проза » Рассказы
440 1 5
1 мин за четене

    " Ако спра да работя, ще умра!" - това са думи на баба Мария. Тя е на 86 години и още работи.  " От 18 годишна работя. Най-лудата бях в шивашката кооперация!" - прави решителен жест с ръка. - "Вече почти 70 години съм в професията. Пенсионирах се на 56 и от тогава вече 30 години продължавам да работя. Не толкова заради парите, а защото не мога иначе. Никога не съм знаела какво е мързел!"

   Баба Мария е дребничка, една шепа човек, както се казва. С късо подстригана бяла коса и живи очи зад дебелите лупи на очилата. Всъщност вижда само с едното око. Преди време падна, счупи си крака. Сложиха й изкуствена става. Никой не е предполагал, че ще продължи да работи оттам нататък. Но тя се върна след време и продължи.

   Мъжът й понякога й правеше компания в шивачницата, но той почина. Има загинал син на 28 години от лекарска грешка... Оставил две невръстни момчета, едното на 3 годинки, другото  - на 6 месеца...Изгледали ги, пораснали, единият станал лекар. Другият на 23 години по време на работа, го ударил ток, починал на място...

 

   Баба Мария споделя, че много хора са й казвали, че се възхищават на жизнеността и трудолюбието й. Зареждали се с енергия и се вдъхновявали, като я видели! Действала им като лекарство против мързел! И как иначе. От 7. 30 часа сутрин започва да работи. До 18. 00 часа вечерта. Събота и неделя  също - по полвин ден. И в къщи като се приберяла, и там не се спирала много-много на едно място от шетане и оправяне...Каква е тази енергия, какво е това чудо!

 

   Както се казва:" Евала на такива българи! " Дай Боже всекиму здраве и сили да работи до последно за удоволствие, без умора. И много здраве и дълги години живот на баба Мария!

    

© Радослава Антонова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ви от сърце!
  • Съгласна съм за жанра. Или очерк, не съм специалист, не знам подробности, но ми хареса темата.
  • Повече е ориентирано към журналистика, а аз се закачам с градската, понеже да кажеш Евала на тази българка, звучи като да кажеш: да е жива тази туркиня.
    Тешакюр!
  • Старите българи, не като възраст имам предвид, а като джинс..и е права, спреш ли... не е само при българите, а и при други нации го има.
  • С полвин изричение само ще кажа: евалата! На чис български!
Предложения
: ??:??