3 июн. 2021 г., 08:07

Банани 

  Проза » Рассказы
950 4 29
2 мин за четене

- Другарю, какво си позволявате?! 

 

Павел се обърна и се изправи лице в лице с намусена физиономия. Едрата червендалеста жена приличаше на ударничка в някой завод и с цялата си стойка показваше, че няма да се остави да я прередят току-така.

 

- Прощавайте, аз само да попитам! - каза Павел сконфузено и се нареди най-отзад.

 

Беше видял опашката пред кварталния плод-зеленчук на връщане от работа и се беше зачудил. Ако имаше? Вярно, не беше Нова година, но хората все за нещо чакаха. 

 

- Знаем ги ние тия дето само влизат да попитат! - изфъфли назидателно един дядо и се обърна назад да огледа Павел през дебелите си лупи. - Засрамете се, другарю! Дори чавдарчетата не се опитват да ни пробутват такива номера! Ето, вижте! - и дядото посочи две деца със сини връзки няколко души напред. 

 

Павел не отговори. Нямаше нужда да се заяжда с този дядо. Целият квартал знаеше, че е доносник, а и зет му беше човек от ДС. А Павел просто искаше да попита, наистина. Дали имаше? Обаче като не го пускаха, щеше да чака. 

 

- Чавдарчетата ги учат на чест, другарю! - наля масло в огъня едрата лелка, но не можа да продължи, защото от магазина излезе клиент. 

 

Павел чакаше мълчаливо и с трепет своя ред и се постара да не бие повече на очи. Когато най-накрая влезе през заветната врата, сърцето му се сви в очакване: 

 

- Извинете - каза той, - имате ли банани? 

 

Продавачката, побеляла и намръщена старица, го изгледа криво. 

 

- Какви банани през юни, бе, другарю? Вие подигравате ли ми се? Има череши, ако искате взимайте, ако ли не - не ми губете времето, че и други чакат! 

 

Павел поклати глава и дочу как тя се прониква зад гърба му: 

 

- Следващият! 

 

А толкова се беше надявал да има банани... 

© Бистра Стоименова Все права защищены

Произведение участвует в конкурсе:

Къс разказ »

13 место

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Yuri (Yuri Yovev) мерси 🙃🙃🙃
  • Хайде и аз да прочета тези банани. Харесаха ми! Глас! 😊
  • jenyivanova (Жени Иванова) благодаряяяя ❤❤❤ То, това мойто, е соц клише до соц клише...
  • дадох единствения с глас тук, Бистре! как пък не мога да гласувам няколко пъти, начи още на "ударничка в някой завод" ме спечели
  • DPP (SMooth) Другарю, какво друго да напиша за толкоз малко думи - скандал на опашката. И кат' казах "опашка" се сетих за банани и от там за соц-а. Портокали ще има. Ма на следващата Нова година, че сега не им е сезонът.
  • Ама другарко Стоименова, каква е тази опашка при вас, чак на 22-ро място!? А портокали ще има ли или да си ходя?
    И късичък е екстра, разказът
  • Блу (Blue) аз съм точно обратното - пиша и казвам "и това ми трябва" и "без това няма как", "айде още малко" и така планираното като разказ става новела, а планираното като новела става кратък роман.

    Иначе мерси, това определено е по-кратко и от постовете ми във Фейса.
  • Получило ти се е краткото разказче. Аз пък като взема да пиша решавам, че без това може, без другото може, третото е излишно и разводнява нещата и накрая стигам до извода, че е излишно да пиша . Героят ти явно е голям мечтател - посред лято - банани! Сега явно предвид омаймуняването на народа, решиха да ни затрупат с основната маймунска храна, че да сме доволни
  • Миг31 (Миг) то аз и тия пилета не ги долюбвам, а щастливите кокошки, са по-красиви като щъкат из кокошарника. Мнение на заклето месоядно
  • Няма как щастливите кокошки да са вкусни! Те живеят за да радват с грация, да разравят почвата (по лесно да изникват разстенията), петлите са "часовника " на Слънчо , просто щастливи деца на Бог.........важна част от селската идилия (това през очите на един заклет селянин и вегетарианец) За тавата на цивилизованият гражданин си си има ГМО( KFC) пилета - културисти) ... Честно и лично мнение на един селянин! Усмих
  • Миг31 (Миг) другите петли ме харесваха, пък! Този е луд просто. Иначе, домашна кокошка или петел във фурната, не мерси! Месото им е като подметка и нямат сготвяне (че нали са щастливи кокошки, по цял ден търчат).
  • То и за това петела не те харесва! Ти го харесваш във фурната, а на него му се тича, люби и живее! Те ти отговора!
  • Миг31 (Миг) а пък аз - тъй наречената "селска идилия"
  • Аз съм от село ...никога не ще я проумея софийската цивилизация!
  • Миг31 (Миг) за плодовете и зеленчуците не знам, ама според мен тогава хората са били не по-малко лицемерни...
  • Банани нямаше но черешите бяха вкусни , сега банани има, а черешите са пластмасови , както и толерантните усмивки и всичко !
  • Иринакис (Ирина Колева) жалко, че ми е 300 думи ограничението (голям зор беше да се вместя, изказът ми е друг просто)
  • Напротив. Няма какво да ги представяш, ок са. Всеки сам си се презентира 😊
    Да, и с тези може да стане джумбиш. Започват обещаващо. Жалко, че е къса опашката 😉
  • Иринакис (Ирина Колева) мерси, аз и с тия наличните мога да го направя по-дълъг. Много по-дълъг
    Ама тука нямаше място дори да ви запозная с героите, както ми се иска
  • Добър разказ.
    В еССеСеРе са чакали и за по буркан бира, тъй че квот такова.
    Впрочем, този разказ наистина може да е по-дълъг. Слагаш един интелектуалец, местният пияница, махленската клюкарка, вдовица, учителка, един вехт дон Жуан и им гледаш сеира.
  • РосиДимова (Росица Димова) мерси, то и на мене много не ми се получи, ама в тоя разказ твърде мисъл няма, така че 😃😃😃
  • Трудно, Бистре! Аз малко съм си дървен философ и не ви се отдава да си режа мисълта или да я изкажа само с няколко думи. Но ти си се справила добре!
  • anahataroot (Зигфрид В.) Мерсиии 🙃 Това беше експеримент. Иначе историята ми е с едно 1700 думи по-къса от нормалното. (*как ги пишете тия кратки работи, бре???)
  • Хехех щом и кратки разкази прописа, вече не знам! Да ти се възхищавам май няма повече накъде...? 😊 Хареса ми и на мен! Успех, Бистре!
  • генек (Георги Коновски) мерси 🙃
  • Приятно разказче.
  • Tangerine (Самовила) хаха, мерси. Или какво става, когато автор, който изобщо не е виждал въпросния строй, реши да прави разказ пострада темата.

    Странично наблюдение - как пишете кратки истории, бре, хора? Тва горе на мен нормално ми е четвърт увод.
  • Ха-ха, хареса ми. Бананите - лукса на комунистическото общество.
Предложения
: ??:??