27 янв. 2005 г., 11:07

Близо 

  Проза
1423 0 8
1 мин за четене
Тази вечер тя се прибра рано. Чувстваше се смазана от всичко и някак обезверена. Рядко изпадаше в подобни състояния, но когато това се случеше песимизмът се наместваше трайно в съзнанието й и го обгръщаше с хилядите си черни лепкави ръце.
Задушаваше го бавно, наслаждавайки се на агонията му с презрителна ликуваща усмивка. Вените в главата й пулсираха бързо и напрегнато. Мислите й като че ли се пренасяха с кръвта, спираха за миг в мозъка, оглеждаха се като зайчета, подгонени от хищник и пак побягваха, незнайно накъде.
Въздухът в стаята й беше горещ. През деня лятното слънце огряваше кибритената кутийка и се опитваше да я изпепели. Тя отвори прозореца и протегна глава. Вдъхна напоеният с липов аромат въздух и издиша бавно. Тази вечер лампите не светеха. Единствената светлина идваше от луната, която скоро щеше да се изпълни. Вгледа се в нея и се замисли. Смъртта за първи път се бе приближила толкова близо. Толкова отчайващо близо! Не искаше да повярва. Все някаква надежда трябваше да има. Надежда... Красива дума. Някой някога й беше казал, че надеждата умира преди човека. Тогава тя беше кимнала. Сега нямаше да го направи. Сега за нея надеждата щеше да умре след човека. Щеше да живее и да блести много след него. Отидеше ли си, щеше да повлече и други след себе си.
Отнякъде, а може би от никъде, дoлетя врабче. То кацна на перваза и зачурулика. Песента му й се стори толкова красива. Някак опияняваща. Затвори очи. На фона на тъмното перде изпъкна едно лице. Едно лице, което тя обичаше. По бузите й се търкулнаха две сълзи. Тя усети как веднага след като се отделиха от лицето й се сливат. Дали сълзите имаха сърца? Ако имаха дали те можеха да се слеят? Сигурно. Но така ставаха по-тежки. Падаха по-бързо. Може би и по-дълбоко. Под прозореца имаше локва от падналия следобед дъжд. Слелите се сълзи капнаха в нея и образуваха два обръча. Звънът отекна в ушите й – звън, който само тя можеше да чуе. Дали се бяха разделили? Или може би слетите им сърца щяха вечно да останат едно. Може би...
Врабчето бе спряло песента си. Сега полетя и кацна до локвата. Забоде човка в нея и отпи. Може би слетите сърца даваха живот...

© Кери Исова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • хахахаха Как ме разкоспирира! Само дето аз там от доооста време не влизам. Иначе се радвам, че ти е харесало.
  • Много ми хареса! 6 от мене!
    Btw ти Keri от teenproblem ли си?
  • Fabiana: Благодаря ти! Вече се усмихнах
  • Да Кери, слетите сърца дават живот... Много хубаво си го написала, от мен една шестичка, защото не мога повече, а ти се усмихни с най - широката си усмивка! Поздрав!
  • Благодаря ви
    Не знам, може би на някой нещо не му е харесало, има право да поставя оценка. Просто е малко гадно да не знаеш защо. Пък и като те изкритикуват, следващия път ще си по-добър. Само оценка без коментар няма смисъл.
  • И моето, защото наистина е хубаво!
  • А пък на мен ми харесва! Не заслужава 2! Усмихни се и продължавай да пишеш без колебание! Явно някой просто не го е прочел докрай! Имаш моето 6!
  • Добре де, като слагате двойки, поне обяснявайте защо! Просто операцията се обезсмисля...
Предложения
: ??:??