7 апр. 2023 г., 18:22

Чувам те, ден двадесет и осми, Вампирът Кривич 

  Проза » Рассказы
316 0 0
4 мин за четене

ЧУВАМ ТЕ, ДЕН ДВАДЕСЕТ И ОСМИ:  Вампирът Кривич и жена му Русалия

-Знаеш ли, открили са нещо много интересно, не че вярвам в такива неща...Но може да е интересно за чужденците. Ще ти го прочета от интернет, нося си лаптопа. Виж, пак професор Божидар Димитров, все той ги обявява сензациите. И така, при разкопаването на средновековни гробове в Созопол са открили погребан вампир. Ще попиташ как са го познали- ами имал забит кол в гърдите и краката и ръцете му били вързани със железни вериги. Според професора , може да е един пират от това време, казвал се Кривич , на младини грабил кораби и крайбрежни селища, а после станал градоначалник...Да се чудиш как, но това си е тринадесети век...

...Не беше точно така,както го беше обявил професорът, Прокълнатия можеше да го разкаже от първо лице,защото знаеше как умря Кривич. Кръстосваха крайбрежието на Черно море заедно години наред, стигаха и далеч на север до делтата на Дунав, и далеч на юг , на изток...Може да се каже, че ги познаваха навсякъде, страхуваха се от тях и понякога бягаха във вътрешността на страната, за да запазят имуществото си. Но после Кривич срещна Русалия, влюби се в нея и реши да се засели в Аполония. Покая се в един манастир близо до града, направи големи дарения за църквите и хората полека- лека забравиха миналото му.

    Но не подозираше на какво се обрича, когато реши да се ожени за Русалия. Нея не я познаваше никой в града, представяше се за вдовица на богат търговец от Дубровник, без деца. Купи си къща и заживя скромно, понякога помагаше на хора в нужда, но през повечето време оставаше зад дебелите стени с тесни прозорци.

  Как точно се срещнаха с Кривич, той не знаеше, както  и не му беше известно как тя го направи вампир, може би  е трябвало да спаси живота му след поредната битка на стените на града. Кривич беше смел мъж, не познаваше страха, а и като физика беше огромен, много по- висок и едър от останалите хора по това време. Не знаеше и защо хората го убиха, откакто той защитаваше града, пиратите не смееха да припарят наблизо. Може би не беше овладял жаждата си за кръв и тайно е нападал съгражданите си по късна доба...

   Всъщност, разбра истината много по- късно от Русалия.  Нейната неувяхваща красота и младост бяха започнали да стават подозрителни и тя се готвеше да напусне града. В плановете й изобщо не влизаше да вземе със себе си съпруга си. Неговата необузданост и дивашки изблици на ревност все по- трудно можеха да се контролират. Смирението му трая кратко и жестоката му природа взе връх. На няколко пъти едва успя да изтръгне от ръцете му полуживи селяни с почти напълно източена кръв. Из града тръгнаха слухове за вампир, който дебне из развалините на старата крепост. Хората се страхуваха да замръкнат, носеха какви ли не приспособления за защита.

     И тогава Русалия състави коварен  план да го предаде на първенците на града. Предварително говори с тях и им разказа за тайната на войводата Кривич, показа им и един от селяните с белези от зъбите му по врата. Обеща да го приспи с тайно биле през нощта и да  завърже с  дебела верига ръцете и краката му, а в полунощ да дойдат стражите и да го убият с кол.

    Когато дойде часът и десетина мъже нахлуха в спалнята на градоначалника, видяха ужасяваща гледка. До окования Кривич лежеше обезобразен труп на млада жена , чиято кръв беше изцедена до капка. Беше я сграбчил с окованите си ръце и устата му беше изцапана с кръвта й. Стражите видяха, че е облечена с дрехите на жена му и носи нейната огърлица и решиха,че Русалия го е оковала, но после неразумно се е приближила до него, може би за последна целувка, нали му е жена. И тогава  той я е хванал, за да я завлече в пъкъла със себе си. Не можаха да го събудят и го убиха докато спеше. После ги погребаха и двамата с окови на ръцете и краката, мислеха, че той и нея може да е превърнал във вампир.

    Младата жена беше проститутка от кръчмите по пристанището,  наскоро беше дошла в града и все още мераклиите не я познаваха. Русалия я беше примамила в дома си, облече я с една от роклите си, сложи й огърлицата, която носеше постоянно откакто живееше в града. След това я нападна, източи кръвта й, обезобрази лицето й и я напъха в ръцете на мъжа си. Напусна града тайно, както беше дошла.

     Всъщност, напусна града с кораба на Прокълнатия, но след като я остави на брега и той не разбра накъде е продължила... Беше чул, че е напуснала Стария свят с испански кораб. Докъде е стигнала и дали е още жива, не знаеше и не искаше да знае...

  А ето че сега разровиха костите на стария Кривич...Това изобщо не го очакваше.  Дано да не събудеха Злото отново.

© Neli Kaneva Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??