8 окт. 2022 г., 21:52

Да си жена... 

  Проза » Рассказы
582 2 7
1 мин за четене

Не се става жена, раждаш се жена. И не, нямам предвид съвременния стереотип за "напомпаната" мацка, която се показва във всяка реклама. Имам предвид онези жени, които ходят с увиснато коремче и стрии след малките си деца, тези, които готвят с едната ръка, а с другата държат детето си. Тези жени имам предвид. И как се става такава жена? Изобщо не е лесно. Не мога да кажа, че съм такава, може би се опитвам, но не ми стигат силите. Нямам опората, която трябва да има такава жена. Онази опора, на чиито гърди лягаш вечер уморена и чуваш едно едничко; "Ти си върха". И след, като няма такава опора, как да бъда такава жена? Ще бъда, защото такива жени носят със себе си страст, сила и ухание. Ухание на дом, на уют, на топлина. И тези жени дават на живота само урок, нищо повече. Не получават аплодисменти, нито награди, нито дори похвала. Те получават само едно ; "ех, да имах жена, като теб" и "ех, да те бях оценил на време". Не бъди такава жена ! Бъди си посредствена, глупава и слаба. Слаба визически, за да има кой да ти каже - "остави на мен". 

Да бъдеш жена не е хубаво. Хубаво е в очите на другите, оценяваме се жените една-друга. Да си жена е тежко и самотно. Живот изпълнен със сълзи и самота. Не бъди жена, бъди щастлива.

© Нина Ранкова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Харесаха ми разсъжденията, особено важат за българските жени.
  • "Да бъдеш жена не е хубаво."
    Заприлича ми на Лизо, която брутално друса свръх тегло, за да се докаже пред света, ча не ѝ пукало как изглежда.
    Аман от клишета, с Дипи. Все едно някой избира какъв и къде да се роди.
    По-добре напомпани и нарисувани, но да радват окото, отколкото да ти набутват грозно и нездравословно и да ти внушават "чувствай се щастлива"
  • Описването с някакви думи, клишета и т.н. винаги ме учудва. Защо аджеба и кому е нужно?! За да може човек после да се опише или защити от нещо ли, защо ли?!
  • Раждаш се жена и ставаш каквото си искаш. Не каквото трябва да си.
  • Интересно.
  • увиснаЛо - поправи увиснато! Увиснато коремче - диалектна форма.
    Добре дошла!
  • Интересни разсъждения. Добре дошла в сайта.
Предложения
: ??:??